Zobrazit minimální záznam

The needs of 2nd grade students of selected primary schools with celiac disease from the perspective of a pedagogues
dc.contributor.advisorVáchová, Alena
dc.creatorStejskalová, Michaela
dc.date.accessioned2024-11-29T18:47:22Z
dc.date.available2024-11-29T18:47:22Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193070
dc.description.abstractTato práce se zaměřuje na pedagogy a žáky s diagnózou celiakie. Obsahuje dvě části : teoretickou a praktickou. V teoretické části je stručně popsána celiakie, její léčba a také je zde zahrnuta teorie k bezlepkové dietě. Pedagogové zde mohou najít základní přehled vhodných a nevhodných potravin pro celiaky. Kromě toho jsou zde uvedeny informace o možnostech dietního stravování pro celiaky ve školním prostředí i mimo něj, například při výletech nebo školách v přírodě. Ve praktické části naleznete krátký dotazníkový výzkum mezi pedagogickými pracovníky vybraných základních škol v Berouně. Cílem výzkumu bylo na základě počtu správných odpovědí zjistit, zda mají pedagogičtí pracovníci na vybraných základních školách v Berouně povědomí o potřebách žáků s celiakií a zda vnímají celiakii žáka jako omezující faktor pro účast žáka na školních a mimoškolních akcích. Průměr správných odpovědí pedagogických pracovníků na znalostní otázky v dotazníku byl 81,11% což odpovídá dle stanovené škály chvalitebným znalostem ohledně celiakie. Dále výzkum prokázal že 90% pedagogických pracovníků má kladný postoj k účasti žáka s celiakií na školních akcích a 26,7 % pedagogických pracovníků již takovýto školní výlet s žákem s celiakií absolvovalo. V praktické části také mohou pedagogové najít inspiraci k aktivitám pro práci...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis focuses on teachers and students diagnosed with celiac disease. It contains two parts: theoretical and practical. The theoretical part briefly describes celiac disease, its treatment and also includes the theory behind the gluten-free diet. Teachers can find a basic overview of suitable and unsuitable foods for celiacs. In addition, there is information on dietary options for coeliacs in the school environment and beyond, for example on trips or at outdoor schools. In the practical part you will find a short questionnaire survey among teachers of selected primary schools in Beroun. The aim of the research was to find out, based on the number of correct answers, whether the teaching staff in the selected primary schools in Beroun are aware of the needs of pupils with celiac disease and whether they perceive celiac disease as a limiting factor for pupils' participation in school and extracurricular activities. The average of the correct answers of the teachers to the knowledge questions in the questionnaire was 81.11%, which corresponds to a commendable knowledge of celiac disease according to the established scale. Furthermore, the research showed that 90% of the teaching staff had a positive attitude towards the participation of a pupil with celiac disease in school events and 26.7% of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectcereal allergyen_US
dc.subjectgluten-free dieten_US
dc.subjectceliac diseaseen_US
dc.subjecteducation of pedagoguesen_US
dc.subjectnecessitiesen_US
dc.subjectof gluten-free mealen_US
dc.subjectalergie na obilovinycs_CZ
dc.subjectbezlepková dietacs_CZ
dc.subjectceliakiecs_CZ
dc.subjectedukace pedagogůcs_CZ
dc.subjectpotřebycs_CZ
dc.subjectzajištění bezlepkového stravovánícs_CZ
dc.titlePotřeby žáků 2.stupně vybraných ZŠ s onemocněním celiakie z pohledu pedagogického pracovníkacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-05
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId256363
dc.title.translatedThe needs of 2nd grade students of selected primary schools with celiac disease from the perspective of a pedagoguesen_US
dc.contributor.refereeThorovská, Alena
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineVýchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programEducation towards Health for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programVýchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVýchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.csVýchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enEducation towards Health for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce se zaměřuje na pedagogy a žáky s diagnózou celiakie. Obsahuje dvě části : teoretickou a praktickou. V teoretické části je stručně popsána celiakie, její léčba a také je zde zahrnuta teorie k bezlepkové dietě. Pedagogové zde mohou najít základní přehled vhodných a nevhodných potravin pro celiaky. Kromě toho jsou zde uvedeny informace o možnostech dietního stravování pro celiaky ve školním prostředí i mimo něj, například při výletech nebo školách v přírodě. Ve praktické části naleznete krátký dotazníkový výzkum mezi pedagogickými pracovníky vybraných základních škol v Berouně. Cílem výzkumu bylo na základě počtu správných odpovědí zjistit, zda mají pedagogičtí pracovníci na vybraných základních školách v Berouně povědomí o potřebách žáků s celiakií a zda vnímají celiakii žáka jako omezující faktor pro účast žáka na školních a mimoškolních akcích. Průměr správných odpovědí pedagogických pracovníků na znalostní otázky v dotazníku byl 81,11% což odpovídá dle stanovené škály chvalitebným znalostem ohledně celiakie. Dále výzkum prokázal že 90% pedagogických pracovníků má kladný postoj k účasti žáka s celiakií na školních akcích a 26,7 % pedagogických pracovníků již takovýto školní výlet s žákem s celiakií absolvovalo. V praktické části také mohou pedagogové najít inspiraci k aktivitám pro práci...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on teachers and students diagnosed with celiac disease. It contains two parts: theoretical and practical. The theoretical part briefly describes celiac disease, its treatment and also includes the theory behind the gluten-free diet. Teachers can find a basic overview of suitable and unsuitable foods for celiacs. In addition, there is information on dietary options for coeliacs in the school environment and beyond, for example on trips or at outdoor schools. In the practical part you will find a short questionnaire survey among teachers of selected primary schools in Beroun. The aim of the research was to find out, based on the number of correct answers, whether the teaching staff in the selected primary schools in Beroun are aware of the needs of pupils with celiac disease and whether they perceive celiac disease as a limiting factor for pupils' participation in school and extracurricular activities. The average of the correct answers of the teachers to the knowledge questions in the questionnaire was 81.11%, which corresponds to a commendable knowledge of celiac disease according to the established scale. Furthermore, the research showed that 90% of the teaching staff had a positive attitude towards the participation of a pupil with celiac disease in school events and 26.7% of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV