Zobrazit minimální záznam

The potential of parking-lots at railway stations for commuting to Prague
dc.contributor.advisorMarada, Miroslav
dc.creatorMalátek, David
dc.date.accessioned2024-06-28T06:41:00Z
dc.date.available2024-06-28T06:41:00Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/190487
dc.description.abstractMetropolises like Prague are increasingly burdened by the negative aspects of growing individual car transportation. The most significant burden likely comes from the daily commute for employment from the broader Prague region to the capital. Public mass transit options are limited, and there are various reasons why people are unwilling or unable to relinquish the use of their own means of transportation. A significant reason is the limited transportation accessibility in residential areas. In contrast, in Prague, transportation accessibility is generally at a high level. Therefore, to alleviate this, Park and Ride (P+R) facilities are being established near railway stations or metro stations on the outskirts of the capital. However, in the broader Prague region within the Central Bohemian Region, such facilities are still relatively scarce. This thesis will examine the potential of Park and Ride facilities at railway stations in the Prague metropolitan area for suburban transportation, with a focus on commuting to work and schools. The issue will be elucidated based on sources of professional literature and statistical data. Subsequently, an analysis will be conducted to evaluate the feasibility of using P+R facilities for commuting to work or schools for individual municipalities in the studied...en_US
dc.description.abstractMetropole jako Praha jsou v důsledku rostoucí individuální automobilové dopravy stále více zatěžovány jejími negativními aspekty. Největší zátěž pravděpodobně přináší pravidelná dojížďka za zaměstnáním z širšího zázemí Prahy do hlavního města. Možnosti veřejné hromadné příměstské dopravy jsou omezené a existují různé důvody, proč se lidé nechtějí nebo nemohou používání vlastního dopravního prostředku vzdát. Podstatným důvodem je omezená dopravní dostupnost v místě bydliště. Naproti tomu v Praze je dopravní dostupnost zpravidla na vysoké úrovni. Proto pro odlehčení silniční sítě v centrální části Prahy vznikají záchytná parkoviště (P+R) u železničních stanic nebo stanic metra na okraji hlavního města. V širším zázemí Prahy na území Středočeského kraje však parkovišť tohoto typu zatím příliš není. Tato práce bude zkoumat potenciál záchytných parkovišť u železničních stanic v Pražské metropolitní oblasti pro příměstskou dopravu, a to se zaměřením na dojížďku do zaměstnání a škol. Problematika bude vysvětlena na základě zdrojů odborné literatury a statistických zdrojů. Poté bude provedena analýza výhodnosti využití parkovišť P+R při dojížďce do zaměstnání nebo škol pro jednotlivé obce zkoumaného území a budou vymezena vhodná místa pro vznik těchto parkovišť. Výsledky analýzy pak budou porovnány s...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectpříměstská dopravacs_CZ
dc.subjectdojížďka za zaměstnánímcs_CZ
dc.subjectželeznice ve Středočeském krajics_CZ
dc.subjectzáchytná parkoviště P+Rcs_CZ
dc.subjectPražská metropolitní oblastcs_CZ
dc.subjectčasová dostupnostcs_CZ
dc.subjectsuburban transportationen_US
dc.subjectcommuting to worken_US
dc.subjectrailways in the Central BohemianRegionen_US
dc.subjectincentive parking lots (P+R)en_US
dc.subjectPrague metropolitian areaen_US
dc.subjecttime availabilityen_US
dc.titlePotenciál záchytných parkovišť u železničních stanic pro dojížďku do Prahycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-07
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a regionálního rozvojecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Developmenten_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId244787
dc.title.translatedThe potential of parking-lots at railway stations for commuting to Pragueen_US
dc.contributor.refereeHaas, Václav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - History - Teaching of Geography for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - dějepis - Učitelství geografie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a regionálního rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Developmenten_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - dějepis - Učitelství geografie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - History - Teaching of Geography for Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csMetropole jako Praha jsou v důsledku rostoucí individuální automobilové dopravy stále více zatěžovány jejími negativními aspekty. Největší zátěž pravděpodobně přináší pravidelná dojížďka za zaměstnáním z širšího zázemí Prahy do hlavního města. Možnosti veřejné hromadné příměstské dopravy jsou omezené a existují různé důvody, proč se lidé nechtějí nebo nemohou používání vlastního dopravního prostředku vzdát. Podstatným důvodem je omezená dopravní dostupnost v místě bydliště. Naproti tomu v Praze je dopravní dostupnost zpravidla na vysoké úrovni. Proto pro odlehčení silniční sítě v centrální části Prahy vznikají záchytná parkoviště (P+R) u železničních stanic nebo stanic metra na okraji hlavního města. V širším zázemí Prahy na území Středočeského kraje však parkovišť tohoto typu zatím příliš není. Tato práce bude zkoumat potenciál záchytných parkovišť u železničních stanic v Pražské metropolitní oblasti pro příměstskou dopravu, a to se zaměřením na dojížďku do zaměstnání a škol. Problematika bude vysvětlena na základě zdrojů odborné literatury a statistických zdrojů. Poté bude provedena analýza výhodnosti využití parkovišť P+R při dojížďce do zaměstnání nebo škol pro jednotlivé obce zkoumaného území a budou vymezena vhodná místa pro vznik těchto parkovišť. Výsledky analýzy pak budou porovnány s...cs_CZ
uk.abstract.enMetropolises like Prague are increasingly burdened by the negative aspects of growing individual car transportation. The most significant burden likely comes from the daily commute for employment from the broader Prague region to the capital. Public mass transit options are limited, and there are various reasons why people are unwilling or unable to relinquish the use of their own means of transportation. A significant reason is the limited transportation accessibility in residential areas. In contrast, in Prague, transportation accessibility is generally at a high level. Therefore, to alleviate this, Park and Ride (P+R) facilities are being established near railway stations or metro stations on the outskirts of the capital. However, in the broader Prague region within the Central Bohemian Region, such facilities are still relatively scarce. This thesis will examine the potential of Park and Ride facilities at railway stations in the Prague metropolitan area for suburban transportation, with a focus on commuting to work and schools. The issue will be elucidated based on sources of professional literature and statistical data. Subsequently, an analysis will be conducted to evaluate the feasibility of using P+R facilities for commuting to work or schools for individual municipalities in the studied...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a regionálního rozvojecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV