Show simple item record

Children's Perception of Advertisement Targeting on Social Media
dc.contributor.advisorRosenfeldová, Jana
dc.creatorSmíšek, Martin
dc.date.accessioned2022-07-25T12:57:29Z
dc.date.available2022-07-25T12:57:29Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/174186
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on children's perception of advertisement targeting on social media. The aim of this paper is to discover how the mechanism of advertisement targeting on social networks is understood by Czech children aged 13-15 as they are heavy users of these platforms. A quantitative method in the form of a questionnaire was used for this exploratory research. The results show that adolescents understand little about advertisement targeting on social sites and have particularly small awareness of social platforms using data collected in the background. Findings from this research can be foundational for a change in regulation or future research in this field.en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá percepcí cílení reklamy na sociálních sítích dětmi. Cílem práce je prozkoumat, jak mechanismu cílení reklamy na sociálních médiích rozumí české děti ve věku 13-15 let, mezi kterými je používání těchto platforem velmi rozšířené. Pro explorativní výzkum je použita kvantitativní metoda v podobě dotazníkového šetření. Výsledky ukazují, že dospívající rozumí cílení reklamy na sociálních sítích málo a nejmenší povědomí mají o problematice využití dat, které sociální sítě sbírají na pozadí. Poznatky této práce mohou být podkladem pro úpravu regulace nebo realizaci dalšího výzkumu v této oblasti.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectcílení reklamycs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectdětics_CZ
dc.subjectdospívajícícs_CZ
dc.subjectprofilové cílenícs_CZ
dc.subjectbehaviorální cílenícs_CZ
dc.subjectpercepcecs_CZ
dc.subjectreklamacs_CZ
dc.subjectInstagramcs_CZ
dc.subjectadvertisement targetingen_US
dc.subjectsocial mediaen_US
dc.subjectchildrenen_US
dc.subjectadolescentsen_US
dc.subjectprofile targetingen_US
dc.subjectbehavioral targetingen_US
dc.subjectperceptionen_US
dc.subjectadvertisementen_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.titlePercepce cílení reklamy na sociálních sítích dětmics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-16
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId238927
dc.title.translatedChildren's Perception of Advertisement Targeting on Social Mediaen_US
dc.contributor.refereeVranka, Marek
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies with specialisation in Marketingová komunikace a public relationsen_US
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies with specialisation in Marketingová komunikace a public relationsen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá percepcí cílení reklamy na sociálních sítích dětmi. Cílem práce je prozkoumat, jak mechanismu cílení reklamy na sociálních médiích rozumí české děti ve věku 13-15 let, mezi kterými je používání těchto platforem velmi rozšířené. Pro explorativní výzkum je použita kvantitativní metoda v podobě dotazníkového šetření. Výsledky ukazují, že dospívající rozumí cílení reklamy na sociálních sítích málo a nejmenší povědomí mají o problematice využití dat, které sociální sítě sbírají na pozadí. Poznatky této práce mohou být podkladem pro úpravu regulace nebo realizaci dalšího výzkumu v této oblasti.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis focuses on children's perception of advertisement targeting on social media. The aim of this paper is to discover how the mechanism of advertisement targeting on social networks is understood by Czech children aged 13-15 as they are heavy users of these platforms. A quantitative method in the form of a questionnaire was used for this exploratory research. The results show that adolescents understand little about advertisement targeting on social sites and have particularly small awareness of social platforms using data collected in the background. Findings from this research can be foundational for a change in regulation or future research in this field.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV