Percepce cílení reklamy na sociálních sítích dětmi
Children's Perception of Advertisement Targeting on Social Media
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/174186Identifikátory
SIS: 238927
Kolekce
- Kvalifikační práce [18442]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vranka, Marek
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
16. 6. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
cílení reklamy, sociální sítě, děti, dospívající, profilové cílení, behaviorální cílení, percepce, reklama, InstagramKlíčová slova (anglicky)
advertisement targeting, social media, children, adolescents, profile targeting, behavioral targeting, perception, advertisement, InstagramBakalářská práce se zabývá percepcí cílení reklamy na sociálních sítích dětmi. Cílem práce je prozkoumat, jak mechanismu cílení reklamy na sociálních médiích rozumí české děti ve věku 13-15 let, mezi kterými je používání těchto platforem velmi rozšířené. Pro explorativní výzkum je použita kvantitativní metoda v podobě dotazníkového šetření. Výsledky ukazují, že dospívající rozumí cílení reklamy na sociálních sítích málo a nejmenší povědomí mají o problematice využití dat, které sociální sítě sbírají na pozadí. Poznatky této práce mohou být podkladem pro úpravu regulace nebo realizaci dalšího výzkumu v této oblasti.
This bachelor thesis focuses on children's perception of advertisement targeting on social media. The aim of this paper is to discover how the mechanism of advertisement targeting on social networks is understood by Czech children aged 13-15 as they are heavy users of these platforms. A quantitative method in the form of a questionnaire was used for this exploratory research. The results show that adolescents understand little about advertisement targeting on social sites and have particularly small awareness of social platforms using data collected in the background. Findings from this research can be foundational for a change in regulation or future research in this field.