Zobrazit minimální záznam

Piano accompaniment. The specific art of piano playing
dc.contributor.advisorPalkovská, Jana
dc.creatorPapežová Erlebachová, Marie
dc.date.accessioned2022-04-07T10:59:28Z
dc.date.available2022-04-07T10:59:28Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/170911
dc.description.abstractTato práce se zaměřuje na téma klavírní spolupráce, která je nezbytnou a krásnou součástí klavírní hry. Tento obor vyžaduje od klavíristy specifický přístup, který je předmětem náplní mnoha studijních oborů po celém světě. Cílem první části této práce je zmapování vývoje a současného stavu výuky klavírní spolupráce jak z odborné literatury, praktického vyučování, které bylo v této disertaci zkoumáno v rámci střední Evropy. Tímto výzkumem byla ověřena shoda odborné literatury s pedagogickou praxí ve střední Evropě. Cílem druhé části této práce je navázaní na odbornou literaturu, která nedostačující zejména v oblasti spolupráce s jednotlivými hudebními nástroji. Proto tato část zaměřuje na specifické problémy klavírní spolupráce s jednotlivými nástrojovými skupinami, tedy se smyčcovými nástroji, dřevěnými dechovými nástroji žesťovými dechovými nástroji. U těchto nástrojových skupin byly vytvořeny případové studie, které zkoumají specifické vlastnosti jednotlivých nástrojů ve vztahu ke klavírní spolupráci. Výzkum těchto vlastností probíhal ve Zvukovém studiu na HAMU (Hudební taneční fakulta Akademie múzických umění v , kde byly jednotlivým nástrojům měřeny hladiny akustického tlaku v různých technických variantách. Zvukové vyvážení mezi jednotlivými nástroji a klavírem byl zkoumán ocí poslechové analýzy...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis focuses on the topic of piano accompaniment, which is an essential and beautiful part of piano playing. This field demands from the pianist a specific approach, which is a subject and core of many study programmes throughout the world. The aim of the first part of this thesis is to map the evolution as well as the current state of knowledge in the field of piano accompaniment using scientific literature on the subject as well as curricula of study programmes obtained from universities in central Europe, where piano accompaniment is taught as a major study course. A strong correlation has been established based on this research between theory in scientific literature on the subject and the current practice of piano accompaniment education in central Europe. The aim of the second part of this thesis is to expand further the level of knowledge in scientific literature, which is insufficient mainly in the accompaniment of solo musical instruments. For this reason, the second part of the thesis focuses on the specific problems in piano accompaniment of musical instrument groups, i.e. string instruments, woodwind instruments and brass instruments. For these three groups case studies have been created, which examine the specific characteristics of the musical instruments in relation to piano...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpiano accompanimenten_US
dc.subjectpiano accompaniment educationen_US
dc.subjectstring instrumentsen_US
dc.subjectwoodwind instrumentsen_US
dc.subjectbrass instrumentsen_US
dc.subjectklavírní spoluprácecs_CZ
dc.subjectvýuka klavírní spoluprácecs_CZ
dc.subjectsmyčcové nástrojecs_CZ
dc.subjectdřevěné dechové nástrojecs_CZ
dc.subjectžesťové dechové nástrojecs_CZ
dc.titleKlavírní spolupráce. Specifické umění klavírní hrycs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-12-10
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId182831
dc.title.translatedPiano accompaniment. The specific art of piano playingen_US
dc.contributor.refereeTichá, Libuše
dc.contributor.refereeBogunia, Stanislav
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHudební teorie a pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineMusical Theory and Educationen_US
thesis.degree.programHudební teorie a pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programMusical Theory and Educationen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHudební teorie a pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enMusical Theory and Educationen_US
uk.degree-program.csHudební teorie a pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enMusical Theory and Educationen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTato práce se zaměřuje na téma klavírní spolupráce, která je nezbytnou a krásnou součástí klavírní hry. Tento obor vyžaduje od klavíristy specifický přístup, který je předmětem náplní mnoha studijních oborů po celém světě. Cílem první části této práce je zmapování vývoje a současného stavu výuky klavírní spolupráce jak z odborné literatury, praktického vyučování, které bylo v této disertaci zkoumáno v rámci střední Evropy. Tímto výzkumem byla ověřena shoda odborné literatury s pedagogickou praxí ve střední Evropě. Cílem druhé části této práce je navázaní na odbornou literaturu, která nedostačující zejména v oblasti spolupráce s jednotlivými hudebními nástroji. Proto tato část zaměřuje na specifické problémy klavírní spolupráce s jednotlivými nástrojovými skupinami, tedy se smyčcovými nástroji, dřevěnými dechovými nástroji žesťovými dechovými nástroji. U těchto nástrojových skupin byly vytvořeny případové studie, které zkoumají specifické vlastnosti jednotlivých nástrojů ve vztahu ke klavírní spolupráci. Výzkum těchto vlastností probíhal ve Zvukovém studiu na HAMU (Hudební taneční fakulta Akademie múzických umění v , kde byly jednotlivým nástrojům měřeny hladiny akustického tlaku v různých technických variantách. Zvukové vyvážení mezi jednotlivými nástroji a klavírem byl zkoumán ocí poslechové analýzy...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the topic of piano accompaniment, which is an essential and beautiful part of piano playing. This field demands from the pianist a specific approach, which is a subject and core of many study programmes throughout the world. The aim of the first part of this thesis is to map the evolution as well as the current state of knowledge in the field of piano accompaniment using scientific literature on the subject as well as curricula of study programmes obtained from universities in central Europe, where piano accompaniment is taught as a major study course. A strong correlation has been established based on this research between theory in scientific literature on the subject and the current practice of piano accompaniment education in central Europe. The aim of the second part of this thesis is to expand further the level of knowledge in scientific literature, which is insufficient mainly in the accompaniment of solo musical instruments. For this reason, the second part of the thesis focuses on the specific problems in piano accompaniment of musical instrument groups, i.e. string instruments, woodwind instruments and brass instruments. For these three groups case studies have been created, which examine the specific characteristics of the musical instruments in relation to piano...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV