Zobrazit minimální záznam

Fenomén neviditelných uživatelů sociálních sítí a jejich vztah ke značce
dc.contributor.advisorSupa, Markéta
dc.creatorAudy Martínek, Petra
dc.date.accessioned2022-04-14T18:17:40Z
dc.date.available2022-04-14T18:17:40Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/152558
dc.description.abstractBrand-lurking Phenomenon on Social Media Abstract The key measures to assess consumer-brand engagement on social media have mainly been visible interactions with media content, including 'likes', comments and shares. However, as research into consumers' online behaviour demonstrates, only a minority of users in fact participate 'visibly'. On social media, the vast majority of users are passive participants, so called 'lurkers'. This thesis explores consumers' publicly invisible behaviours on social media and introduces an original methodological approach to exploring the otherwise invisible behavioural patterns on social media, which builds on ethnographic principles and combines digital methods with qualitative methods. Drawing on a data set of 134 hours of screen recordings obtained through ad hoc tracking devices installed on PCs and smartphones of 15 young adults from seven European countries recruited from the "Generation Z" and 15 in- depth interviews conducted with the same participants, the study proposes the following contributions. First, the thesis illustrates a research protocol to explore consumers' lurking behaviours in relation to branded content as they occur within the young people's natural social media settings. Second, it introduces the concept of invisible engagement, defined as an...en_US
dc.description.abstractFenomén neviditelných uživatelů na sociálních sítích a jejich vztah ke značce Abstrakt Klíčovými metrikami k posouzení zájmu spotřebitele na sociálních sítích byly dosud ve výzkumu používány převážně veřejně viditelné interakce s mediálním obsahem, jako jsou "likes", komentáře a sdílení. Jak však ukazuje výzkum online chování, veřejně se ve skutečnosti účastní pouze menšina uživatelů. Na sociálních médiích je drtivá většina uživatelů neviditelnými účastníky. Tato práce zkoumá veřejně neviditelné chování spotřebitelů na sociálních sítích a představuje originální metodologický přístup ke zkoumání jinak neviditelných vzorců chování. Navržená metodologie vychází z etnografických principů a kombinuje digitální metody s kvalitativními metodami. Na základě datového souboru 134 hodin záznamů obrazovek zachycených prostřednictvím sledovacích zařízení nainstalovaných na počítačích a chytrých telefonech 15 účastníků ze sedmi evropských zemí rekrutovaných z "generace Z" a 15 hloubkových rozhovorů provedených se stejnými účastníky, studie předkládá následující výstupy. Nejprve práce popisuje metodologický protokol k výzkumu neviditelného chování spotřebitelů ve vztahu ke značkovému obsahu v přirozeném prostředí sociálních médií. Dále představuje nový teoretický koncept, tzv. "invisible engagement", který je definován...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectsocial mediacs_CZ
dc.subjectinvisible engagementcs_CZ
dc.subjectconsumer-brand engagementcs_CZ
dc.subjectbrand-lurkingcs_CZ
dc.subjectbranded contentcs_CZ
dc.subjectdigital ethnographycs_CZ
dc.subjectscreen recordingscs_CZ
dc.subjectsocial mediaen_US
dc.subjectinvisible engagementen_US
dc.subjectconsumer-brand engagementen_US
dc.subjectbrand-lurkingen_US
dc.subjectbranded contenten_US
dc.subjectdigital ethnographyen_US
dc.subjectscreen recordingsen_US
dc.titleBrand-lurking Phenomenon on Social Mediaen_US
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-27
dc.description.departmentInstitut komunikačních studií a žurnalistikycs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Communication Studies and Journalismen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId181217
dc.title.translatedFenomén neviditelných uživatelů sociálních sítí a jejich vztah ke značcecs_CZ
dc.contributor.refereeVerlegh, Peeter
dc.contributor.refereeDenegri-Knott, Janice
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia and Communication studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communication studiesen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut komunikačních studií a žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Communication Studies and Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia and Communication studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communication studiesen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csFenomén neviditelných uživatelů na sociálních sítích a jejich vztah ke značce Abstrakt Klíčovými metrikami k posouzení zájmu spotřebitele na sociálních sítích byly dosud ve výzkumu používány převážně veřejně viditelné interakce s mediálním obsahem, jako jsou "likes", komentáře a sdílení. Jak však ukazuje výzkum online chování, veřejně se ve skutečnosti účastní pouze menšina uživatelů. Na sociálních médiích je drtivá většina uživatelů neviditelnými účastníky. Tato práce zkoumá veřejně neviditelné chování spotřebitelů na sociálních sítích a představuje originální metodologický přístup ke zkoumání jinak neviditelných vzorců chování. Navržená metodologie vychází z etnografických principů a kombinuje digitální metody s kvalitativními metodami. Na základě datového souboru 134 hodin záznamů obrazovek zachycených prostřednictvím sledovacích zařízení nainstalovaných na počítačích a chytrých telefonech 15 účastníků ze sedmi evropských zemí rekrutovaných z "generace Z" a 15 hloubkových rozhovorů provedených se stejnými účastníky, studie předkládá následující výstupy. Nejprve práce popisuje metodologický protokol k výzkumu neviditelného chování spotřebitelů ve vztahu ke značkovému obsahu v přirozeném prostředí sociálních médií. Dále představuje nový teoretický koncept, tzv. "invisible engagement", který je definován...cs_CZ
uk.abstract.enBrand-lurking Phenomenon on Social Media Abstract The key measures to assess consumer-brand engagement on social media have mainly been visible interactions with media content, including 'likes', comments and shares. However, as research into consumers' online behaviour demonstrates, only a minority of users in fact participate 'visibly'. On social media, the vast majority of users are passive participants, so called 'lurkers'. This thesis explores consumers' publicly invisible behaviours on social media and introduces an original methodological approach to exploring the otherwise invisible behavioural patterns on social media, which builds on ethnographic principles and combines digital methods with qualitative methods. Drawing on a data set of 134 hours of screen recordings obtained through ad hoc tracking devices installed on PCs and smartphones of 15 young adults from seven European countries recruited from the "Generation Z" and 15 in- depth interviews conducted with the same participants, the study proposes the following contributions. First, the thesis illustrates a research protocol to explore consumers' lurking behaviours in relation to branded content as they occur within the young people's natural social media settings. Second, it introduces the concept of invisible engagement, defined as an...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV