Show simple item record

Botanical Field Trip to Doubrava River Valley for Lower Secondary Education
dc.contributor.advisorPavlasová, Lenka
dc.creatorHutař, Kamil
dc.date.accessioned2022-04-07T10:17:41Z
dc.date.available2022-04-07T10:17:41Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/150648
dc.description.abstractNaučná stezka "Údolím řeky Doubravy", spojující vesnici Bílek a město Chotěboř v Železných horách, nabízí spoustu možností a způsobů, jak ji efektivně zařadit a využít k výuce botaniky a environmentální výchovy, což je hlavním úkolem diplomové práce. Teoretická část zahrnuje charakteristiku přírodních podmínek území naučné stezky a jejího okolí, význam, funkci a zařazení Exkurze v Rámcových vzdělávacích programech základního vzdělávání. Didaktická část diplomové práce představuje podrobně zpracovaný metodický plán exkurze. Dále práce obsahuje ověření naplňované exkurze a její evaluace. Cílem této exkurze bylo prohloubit a zopakovat v praxi znalosti z botaniky a přírodních poměrů jednotlivých lokalit naučné stezky s vazbou na environmentální výchovu a ochranu přírody. Nápady pro praktické využití rostlin naučné stezky a jejího okolí ve výuce botaniky a environmentální výchovy nabízí učitelům kapitola v závěru diplomové práce. Má práce navíc obsahuje vlastní fotografickou dokumentaci průběhu celé exkurze. Tyto fotografie nejen přibližují práci žaku při plnění různých úkolů a aktivit, ale také demonstrují různorodost a ojedinělost oblasti, ve které exkurze probíhá.cs_CZ
dc.description.abstractNature trail "The valley of river Doubrava" connecting the village Bílek and the city Chotěboř in Železné hory, offers many possibilities on how to effectively include and use its surroundings in botanical and environmental education, which is the main goal of this diploma thesis. Theoretical part covers the characteristics of natural conditions of the nature trail territory as well as its significance and function. This part also describes, how this excursion fits in the Framework Education Programme for Elementary Education. Didactical part broadly introduces methodical plan of the excursion. This includes the verification and evaluation of the excursion. The aim of the excursion is to deepen and revise botanical knowledge and natural relations of individual locations of the nature trail with a connection to environmental education and nature preservation. The final chapter of the thesis offers teachers practical ideas on how to use the plants variety of the Doubrava Valley in botanical and environmental education. The thesis also includes my own photo documentation throughout the whole excursion. These pictures not only draw near the work when fulfilling tasks and activities to students, but also demonstrate the diversity and uniqueness of a region, where the excursion takes place.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectbotanicalen_US
dc.subjectExcursionen_US
dc.subjectvalleyen_US
dc.subjectfieldworken_US
dc.subjectbiologyen_US
dc.subjectExkurzecs_CZ
dc.subjectVýuka botanikycs_CZ
dc.subjectVýuka přírodopisucs_CZ
dc.titleBotanická exkurze do údolí řeky Doubravy pro 2. stupeň ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-16
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId227096
dc.title.translatedBotanical Field Trip to Doubrava River Valley for Lower Secondary Educationen_US
dc.contributor.refereeAndreska, Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biologyen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biologyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNaučná stezka "Údolím řeky Doubravy", spojující vesnici Bílek a město Chotěboř v Železných horách, nabízí spoustu možností a způsobů, jak ji efektivně zařadit a využít k výuce botaniky a environmentální výchovy, což je hlavním úkolem diplomové práce. Teoretická část zahrnuje charakteristiku přírodních podmínek území naučné stezky a jejího okolí, význam, funkci a zařazení Exkurze v Rámcových vzdělávacích programech základního vzdělávání. Didaktická část diplomové práce představuje podrobně zpracovaný metodický plán exkurze. Dále práce obsahuje ověření naplňované exkurze a její evaluace. Cílem této exkurze bylo prohloubit a zopakovat v praxi znalosti z botaniky a přírodních poměrů jednotlivých lokalit naučné stezky s vazbou na environmentální výchovu a ochranu přírody. Nápady pro praktické využití rostlin naučné stezky a jejího okolí ve výuce botaniky a environmentální výchovy nabízí učitelům kapitola v závěru diplomové práce. Má práce navíc obsahuje vlastní fotografickou dokumentaci průběhu celé exkurze. Tyto fotografie nejen přibližují práci žaku při plnění různých úkolů a aktivit, ale také demonstrují různorodost a ojedinělost oblasti, ve které exkurze probíhá.cs_CZ
uk.abstract.enNature trail "The valley of river Doubrava" connecting the village Bílek and the city Chotěboř in Železné hory, offers many possibilities on how to effectively include and use its surroundings in botanical and environmental education, which is the main goal of this diploma thesis. Theoretical part covers the characteristics of natural conditions of the nature trail territory as well as its significance and function. This part also describes, how this excursion fits in the Framework Education Programme for Elementary Education. Didactical part broadly introduces methodical plan of the excursion. This includes the verification and evaluation of the excursion. The aim of the excursion is to deepen and revise botanical knowledge and natural relations of individual locations of the nature trail with a connection to environmental education and nature preservation. The final chapter of the thesis offers teachers practical ideas on how to use the plants variety of the Doubrava Valley in botanical and environmental education. The thesis also includes my own photo documentation throughout the whole excursion. These pictures not only draw near the work when fulfilling tasks and activities to students, but also demonstrate the diversity and uniqueness of a region, where the excursion takes place.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV