dc.contributor.advisor | Valášková Vincejová, Eva | |
dc.creator | Šmolíková, Hana | |
dc.date.accessioned | 2022-04-12T08:11:57Z | |
dc.date.available | 2022-04-12T08:11:57Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/150455 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce pojednává o podporách začínajících učitelů v mateřských školách. Cílem práce je zjistit, jaké podpory jsou nabízeny začínajícím učitelům v mateřských školách a zda je tato podpora pro začínající učitele dostačující. Teoretická část obsahuje základní pojmy, které jsou aplikovány v bakalářské práci. Dále zde jsou představeny podpory, které mohou začínající učitelé v mateřské škole využívat. Výzkumná část popisuje průběh výzkumu, který byl realizován prostřednictvím osmi narativních rozhovorů. Před rozhovory vyplnili respondenti online dotazník, který sloužil jako předvýzkum. Provedeným výzkumem jsme zjistili, že největší podporu mají začínající učitelé v uvádějícím učiteli a v hospitaci u zkušenějšího kolegy. Proto je potřeba co nejlépe zaškolit uvádějící učitele, aby byla tato podpora co nejkvalitnější. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | The subject of this bachelor thesis is the support of beginning teachers in kindergartens. The aim of this paper is to find out what kind of support is offered to novice kindergarten teachers and whether this support is sufficient. The theoretical part contains basic concepts which are used in this paper. Further presented are different kinds of support that beginning kindergarten teachers can make use of. The research part of this thesis describes the process of a survey, which was carried out through eight narrative interviews. Before the interviews took place, respondents filled out an online questionnaire which served as preliminary research. The results of this survey show that novice teachers find the most support in their mentors and in observing lessons given by experienced colleagues. That is why it is necessary to train mentors as well as possible to provide the best support possible. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Teacher|Novice Teacher|mentor|nursery school|Problems of Novice Teachers|mentoring|inspection|adaptation period|SYPO|Teach live | en_US |
dc.subject | Učitel|začínající učitel|uvádějící učitel - mentor|mateřská škola|problémy začínajících učitelů|mentoring|hospitace|adaptařní období|Sypo|Učitel naživo | cs_CZ |
dc.title | Podpora začínajícího učitele v mateřské škole | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-09-08 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 233512 | |
dc.title.translated | Support for a beginning teacher in kindergarten | en_US |
dc.contributor.referee | Novotná, Veronika | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce pojednává o podporách začínajících učitelů v mateřských školách. Cílem práce je zjistit, jaké podpory jsou nabízeny začínajícím učitelům v mateřských školách a zda je tato podpora pro začínající učitele dostačující. Teoretická část obsahuje základní pojmy, které jsou aplikovány v bakalářské práci. Dále zde jsou představeny podpory, které mohou začínající učitelé v mateřské škole využívat. Výzkumná část popisuje průběh výzkumu, který byl realizován prostřednictvím osmi narativních rozhovorů. Před rozhovory vyplnili respondenti online dotazník, který sloužil jako předvýzkum. Provedeným výzkumem jsme zjistili, že největší podporu mají začínající učitelé v uvádějícím učiteli a v hospitaci u zkušenějšího kolegy. Proto je potřeba co nejlépe zaškolit uvádějící učitele, aby byla tato podpora co nejkvalitnější. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | The subject of this bachelor thesis is the support of beginning teachers in kindergartens. The aim of this paper is to find out what kind of support is offered to novice kindergarten teachers and whether this support is sufficient. The theoretical part contains basic concepts which are used in this paper. Further presented are different kinds of support that beginning kindergarten teachers can make use of. The research part of this thesis describes the process of a survey, which was carried out through eight narrative interviews. Before the interviews took place, respondents filled out an online questionnaire which served as preliminary research. The results of this survey show that novice teachers find the most support in their mentors and in observing lessons given by experienced colleagues. That is why it is necessary to train mentors as well as possible to provide the best support possible. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |