Podpora začínajícího učitele v mateřské škole
Support for a beginning teacher in kindergarten
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/150455Identifikátory
SIS: 233512
Kolekce
- Kvalifikační práce [23976]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Novotná, Veronika
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
8. 9. 2021
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Učitel|začínající učitel|uvádějící učitel - mentor|mateřská škola|problémy začínajících učitelů|mentoring|hospitace|adaptařní období|Sypo|Učitel naživoKlíčová slova (anglicky)
Teacher|Novice Teacher|mentor|nursery school|Problems of Novice Teachers|mentoring|inspection|adaptation period|SYPO|Teach liveBakalářská práce pojednává o podporách začínajících učitelů v mateřských školách. Cílem práce je zjistit, jaké podpory jsou nabízeny začínajícím učitelům v mateřských školách a zda je tato podpora pro začínající učitele dostačující. Teoretická část obsahuje základní pojmy, které jsou aplikovány v bakalářské práci. Dále zde jsou představeny podpory, které mohou začínající učitelé v mateřské škole využívat. Výzkumná část popisuje průběh výzkumu, který byl realizován prostřednictvím osmi narativních rozhovorů. Před rozhovory vyplnili respondenti online dotazník, který sloužil jako předvýzkum. Provedeným výzkumem jsme zjistili, že největší podporu mají začínající učitelé v uvádějícím učiteli a v hospitaci u zkušenějšího kolegy. Proto je potřeba co nejlépe zaškolit uvádějící učitele, aby byla tato podpora co nejkvalitnější. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The subject of this bachelor thesis is the support of beginning teachers in kindergartens. The aim of this paper is to find out what kind of support is offered to novice kindergarten teachers and whether this support is sufficient. The theoretical part contains basic concepts which are used in this paper. Further presented are different kinds of support that beginning kindergarten teachers can make use of. The research part of this thesis describes the process of a survey, which was carried out through eight narrative interviews. Before the interviews took place, respondents filled out an online questionnaire which served as preliminary research. The results of this survey show that novice teachers find the most support in their mentors and in observing lessons given by experienced colleagues. That is why it is necessary to train mentors as well as possible to provide the best support possible. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Osobnost učitele v pojetí studentů
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSvobodová, Ludmila (Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, 2019)Datum obhajoby: 24. 9. 2019The Master thesis with the name "Personality of a Teacher in Students' Perception" is divided into two parts - a theoretical part and a practical part. The theoretical part is divided into four chapters. The first chapter ... -
Kázeň a začínající učitel
Výsledek obhajoby: OBHÁJENODvořáková, Jitka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2020)Datum obhajoby: 10. 9. 2020 -
Problematika hodnocení připravenosti studentů a začínajících učitelů na výkon učitelské profese
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŠtoudek, Martin (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015)Datum obhajoby: 29. 5. 2015Závěrečná práce se zabývá problematikou pregraduální přípravy studentů učitelství na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity a jejich pozdější začleňování do praxe. Práce ověřuje, zda se u studentů změnily předpoklady k ...