Zobrazit minimální záznam

Didactic analysis and proposal of the topic: "My family" in Civics at Lower Secondary School
dc.contributor.advisorDvořáková, Michaela
dc.creatorSanetrníková, Tereza
dc.date.accessioned2021-06-11T10:57:50Z
dc.date.available2021-06-11T10:57:50Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/125606
dc.description.abstractTato práce předkládá analýzu pojetí tématu rodina v RVP, ŠVP několika škol a v současných učebnicích občanské výuky. Analýzy dává do kontextu současného společenskovědního poznání o české rodině a na tomto základu vytváří vlastní didaktický návrh pro výuku tématu rodiny v občanské výchově na 2. stupni základní školy, který si klade za cíl pomoci žákům zorientovat se v jejich reálné situaci i v situacích budoucích s ohledem na soukromí žáků. Návrh je postaven na metodách kooperativní výuky, kompetenčního učení a práce pomocí nestrukturované inscenace. Žáci v něm vytvářejí ve skupinách fiktivní rodiny a přebírají na sebe role jejich členů. Práce v příloze předkládá i sadu pracovních listů, jejichž pomocí žáci vytvářejí rodinná portfolia. KLÍČOVÁ SLOVA didaktika, rodina, 2. stupeň základní školy, problémy rodiny, občanská výchovacs_CZ
dc.description.abstractThis thesis analyses the approach to the concept of family in general Czech educational programme, specific educational programs of selected schools and currently used textbooks for Civics. The analysis is put into the context of current state of knowledge of the topic Czech family. Based on these findings, a teaching concept of the topic family at Lower Secondary Schools is presented. The proposed concept aims to help the children understand their family situation as well as prepare them for future situations while respecting the children's privacy. It combines methods of cooperative teaching, competence learning and unstructured staging. In the proposed concept, children form groups representing simulated families and take roles of given family members. A list of supporting teaching materials is attached in the appendix. These materials can be used to create a portfolio of information about the simulated family. KEY WORDS didactics, family, Lower Secondary School, family problems, Civicsen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdidaktikacs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subject2. stupeň základní školycs_CZ
dc.subjectproblémy rodinycs_CZ
dc.subjectobčanská výchovacs_CZ
dc.subjectdidacticsen_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectLower Secondary Schoolen_US
dc.subjectfamily problemsen_US
dc.subjectCivicsen_US
dc.titleDidaktické zpracování tematického bloku "Moje rodina" v občanské výchově na 2. stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-01-18
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId231563
dc.title.translatedDidactic analysis and proposal of the topic: "My family" in Civics at Lower Secondary Schoolen_US
dc.contributor.refereeSamek, Tomáš
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Foundations of Humanitiesen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Foundations of Humanitiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce předkládá analýzu pojetí tématu rodina v RVP, ŠVP několika škol a v současných učebnicích občanské výuky. Analýzy dává do kontextu současného společenskovědního poznání o české rodině a na tomto základu vytváří vlastní didaktický návrh pro výuku tématu rodiny v občanské výchově na 2. stupni základní školy, který si klade za cíl pomoci žákům zorientovat se v jejich reálné situaci i v situacích budoucích s ohledem na soukromí žáků. Návrh je postaven na metodách kooperativní výuky, kompetenčního učení a práce pomocí nestrukturované inscenace. Žáci v něm vytvářejí ve skupinách fiktivní rodiny a přebírají na sebe role jejich členů. Práce v příloze předkládá i sadu pracovních listů, jejichž pomocí žáci vytvářejí rodinná portfolia. KLÍČOVÁ SLOVA didaktika, rodina, 2. stupeň základní školy, problémy rodiny, občanská výchovacs_CZ
uk.abstract.enThis thesis analyses the approach to the concept of family in general Czech educational programme, specific educational programs of selected schools and currently used textbooks for Civics. The analysis is put into the context of current state of knowledge of the topic Czech family. Based on these findings, a teaching concept of the topic family at Lower Secondary Schools is presented. The proposed concept aims to help the children understand their family situation as well as prepare them for future situations while respecting the children's privacy. It combines methods of cooperative teaching, competence learning and unstructured staging. In the proposed concept, children form groups representing simulated families and take roles of given family members. A list of supporting teaching materials is attached in the appendix. These materials can be used to create a portfolio of information about the simulated family. KEY WORDS didactics, family, Lower Secondary School, family problems, Civicsen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV