dc.contributor.advisor | Dvořáková, Michaela | |
dc.creator | Šimíková, Alexandra | |
dc.date.accessioned | 2020-10-23T09:52:31Z | |
dc.date.available | 2020-10-23T09:52:31Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/122525 | |
dc.description.abstract | The aim of the diploma thesis is to observe the conceptual change in primary school students within the understanding of the market mechanism. On the basis of model situations, a diagnosis of children's understanding will be carried out, on which the didactic procedure will be made leading to the change of erroneous and incomplete ideas about the functioning of the market. On the basis of verifying the didactic procedure, recommendations will be presented for teaching the subject on primary school. KEY WORDS Conceptual change approach, domain-general theory, domain-specific theory, constructivism, qualitative pedagogical research | en_US |
dc.description.abstract | Cílem diplomové práce je sledování konceptuální změny u žáků 1. stupně základní školy v porozumění tržnímu mechanismu. Na základě práce s modelovými situacemi bude provedena diagnostika žákovských porozumění, na kterou naváže didaktický postup vedoucí ke změně chybných a neúplných představ o fungování trhu. Na základě ověřování didaktického postupu budou prezentována doporučení pro výuku tématu na 1. stupni. KÍČOVÁ SLOVA teorie konceptuální změny, doménově obecná teorie učení, doménově specifická teorie učení, konstruktivismus, kvalitativní pedagogický výzkum | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | conceptual change approach | en_US |
dc.subject | domain-general theory | en_US |
dc.subject | domain-specific theory | en_US |
dc.subject | constructivism | en_US |
dc.subject | qualitative pedagogical research | en_US |
dc.subject | teorie konceptuální změny | cs_CZ |
dc.subject | doménově obecná teorie učení | cs_CZ |
dc.subject | doménově specifická teorie učení | cs_CZ |
dc.subject | konstruktivismus | cs_CZ |
dc.subject | kvalitativní pedagogický výzkum | cs_CZ |
dc.title | Diagnostika a rozvoj dětského porozumění tržnímu mechanismu u žáků 1. stupně ZŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2020 | |
dcterms.dateAccepted | 2020-06-01 | |
dc.description.department | Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 214878 | |
dc.title.translated | Diagnostics and development of children's understanding of market mechanism on primary school | en_US |
dc.contributor.referee | Tichá, Milena | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem diplomové práce je sledování konceptuální změny u žáků 1. stupně základní školy v porozumění tržnímu mechanismu. Na základě práce s modelovými situacemi bude provedena diagnostika žákovských porozumění, na kterou naváže didaktický postup vedoucí ke změně chybných a neúplných představ o fungování trhu. Na základě ověřování didaktického postupu budou prezentována doporučení pro výuku tématu na 1. stupni. KÍČOVÁ SLOVA teorie konceptuální změny, doménově obecná teorie učení, doménově specifická teorie učení, konstruktivismus, kvalitativní pedagogický výzkum | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of the diploma thesis is to observe the conceptual change in primary school students within the understanding of the market mechanism. On the basis of model situations, a diagnosis of children's understanding will be carried out, on which the didactic procedure will be made leading to the change of erroneous and incomplete ideas about the functioning of the market. On the basis of verifying the didactic procedure, recommendations will be presented for teaching the subject on primary school. KEY WORDS Conceptual change approach, domain-general theory, domain-specific theory, constructivism, qualitative pedagogical research | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |