Diagnostika a rozvoj dětského porozumění tržnímu mechanismu u žáků 1. stupně ZŠ
Diagnostics and development of children's understanding of market mechanism on primary school
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/122525Identifiers
Study Information System: 214878
Collections
- Kvalifikační práce [19358]
Author
Advisor
Referee
Tichá, Milena
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
1. 6. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
teorie konceptuální změny, doménově obecná teorie učení, doménově specifická teorie učení, konstruktivismus, kvalitativní pedagogický výzkumKeywords (English)
conceptual change approach, domain-general theory, domain-specific theory, constructivism, qualitative pedagogical researchCílem diplomové práce je sledování konceptuální změny u žáků 1. stupně základní školy v porozumění tržnímu mechanismu. Na základě práce s modelovými situacemi bude provedena diagnostika žákovských porozumění, na kterou naváže didaktický postup vedoucí ke změně chybných a neúplných představ o fungování trhu. Na základě ověřování didaktického postupu budou prezentována doporučení pro výuku tématu na 1. stupni. KÍČOVÁ SLOVA teorie konceptuální změny, doménově obecná teorie učení, doménově specifická teorie učení, konstruktivismus, kvalitativní pedagogický výzkum
The aim of the diploma thesis is to observe the conceptual change in primary school students within the understanding of the market mechanism. On the basis of model situations, a diagnosis of children's understanding will be carried out, on which the didactic procedure will be made leading to the change of erroneous and incomplete ideas about the functioning of the market. On the basis of verifying the didactic procedure, recommendations will be presented for teaching the subject on primary school. KEY WORDS Conceptual change approach, domain-general theory, domain-specific theory, constructivism, qualitative pedagogical research