Etická výchova na Základní škole Úvaly
Ethic Education for Elementary School Úvaly
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/104641Identifikátory
SIS: 162510
Kolekce
- Kvalifikační práce [19358]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Thorovská, Alena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
8. 1. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Etika, výchova, etická výchova, etický kodex, prosociální chováníKlíčová slova (anglicky)
Ethics, education, ethic education, ethic code, prosocial behaviorEtická výchova na Základní škole Úvaly je od školního roku 2013/2014 realizována formou projektu "Pošli to dál". Usiluje o vytvoření uceleného systému etické výchovy. Výstupem projektu bylo vytvoření etického kodexu (žák - učitel - rodič) ve školním roce 2016/2017. Cílem práce je popis a analýza současného stavu implementace etické výchovy do výuky na Základní škole Úvaly. Pracovní hypotéza "Je nutné vytvoření uceleného systému výuky etické výchovy?" byla ověřena metodou obsahové analýzy a řízeným rozhovorem. Předpokladem pro hypotézu bylo povinné zařazení etické výchovy do kurikulárních školských dokumentů. Dále byl ověřen dopad praktické etiky (v podobě vytvořeného etického kodexu) na osobnostní a sociální výchovu. KLÍČOVÁ SLOVA Etika, výchova, etická výchova, etický kodex, prosociální chování
The education of ethics on Elementary school of Uvaly is carried out using the "Send it further" method since school year 2013/2014. Its aim is to create a complete system of ethical education. The output of this project was the creation of an ethical codex (student - teacher - parent) during the school year 2016/2017. The aim of this thesis is to describe and analyze the current status of implementation of ethical education in practice at Elementary school of Uvaly. The working hypothesis "Is it necessary to create a system of ethical education?" was verified using content analysis and guided interview methods. One of the prerequisites for the hypothesis verification was to make ethical education an integral and mandatory part of curricular school documentation. Furthermore, the thesis verifies the impact of practical ethics (in the form of an ethical codex) on personal and social education. KEYWORDS Ethics, education, ethic education, ethic code, prosocial behavior