Zobrazit minimální záznam

Analytic-syntetic method of reading praktice and incidence of dyslexi a among primary school pupils
dc.contributor.advisorFelcmanová, Lenka
dc.creatorHybnerová, Iva
dc.date.accessioned2018-10-08T10:23:12Z
dc.date.available2018-10-08T10:23:12Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/102227
dc.description.abstractThe theoretical part of the bachelor thesis includes knowledge gained from selected specialized literature dealing mainly with the topic of specific learning disabilities and especially with problems of dyslexia. There are described types of dyslexia, its impact on pupils lives and breathly something about history. It also covers in detail the theme of analytical-synthetic method of initial reading, which is still one of the most used methods of initial reading practice in the Czech republic. The practical part of the thesis consists of a research, which was realized by the method of questionnaire survey. Its purpose was to find out how many pupils with certain levels of dyslexia as a type of specific learning disabilities are in the first to fourth years at elementary schools, where reading is taught by an analytical-synthetic method. Research results found about 6.4% of pupils with varying degrees of dyslexia in the first four years of the research sample of schools, where reading is taught by the analytical- synthetic method. The analytic-synthetic method then emerges as the second best compared to the other two most commonly used methods of initial reading practice. KEYWORDS analytic-synthetic method, initial reading, dyslexia, specific learning difficultiesen_US
dc.description.abstractTeoretická část bakalářské práce je tvořena poznatky získanými z vybrané odborné literatury zabývající se především tématem specifických poruch učení a zejména problematikou dyslexie. Dále je v ní podrobněji popsána analyticko-syntetická metoda nácviku počátečního čtení, která stále patří mezi jednu z nejpoužívanějších metod nácviku počátečního čtení v České republice. Praktickou část bakalářské práce pak tvoří výzkum, který byl realizován metodou dotazníkového šetření. Jeho účelem bylo zjistit, jaké počty žáků s určitými stupni dyslexie jako specifické poruchy učení, jsou v prvních až čtvrtých ročnících na základních školách, na nichž je vyučováno čtení právě analyticko-syntetickou metodou. Z výsledků výzkumu vyplývá, že ve výzkumném vzorku škol, kde je čtení vyučováno analyticko-syntetickou metodou, se vyskytuje v prvních čtyřech ročnících 6,4% žáků s různými stupni dyslexie. Analyticko-syntetická metoda pak ve srovnání s dalšími dvěma nejpoužívanějšími metodami nácviku prvopočátečního čtení vychází jako druhá nejlepší. KLÍČOVÁ SLOVA analyticko - syntetická metoda, prvopočáteční čtení, specifické poruchy učení, dyslexiecs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectanalytic-synthetic methoden_US
dc.subjectinitial readingen_US
dc.subjectdyslexiaen_US
dc.subjectspecific learning difficultiesen_US
dc.subjectanalyticko - syntetická metodacs_CZ
dc.subjectprvopočáteční čtenícs_CZ
dc.subjectspecifické poruchy učenícs_CZ
dc.subjectdyslexiecs_CZ
dc.titleAnalyticko-syntetická metoda nácviku čtení a výskyt dyslexie u žáků základních školcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-17
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId188171
dc.title.translatedAnalytic-syntetic method of reading praktice and incidence of dyslexi a among primary school pupilsen_US
dc.contributor.refereeKotvová, Miroslava
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Pedagogyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Pedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTeoretická část bakalářské práce je tvořena poznatky získanými z vybrané odborné literatury zabývající se především tématem specifických poruch učení a zejména problematikou dyslexie. Dále je v ní podrobněji popsána analyticko-syntetická metoda nácviku počátečního čtení, která stále patří mezi jednu z nejpoužívanějších metod nácviku počátečního čtení v České republice. Praktickou část bakalářské práce pak tvoří výzkum, který byl realizován metodou dotazníkového šetření. Jeho účelem bylo zjistit, jaké počty žáků s určitými stupni dyslexie jako specifické poruchy učení, jsou v prvních až čtvrtých ročnících na základních školách, na nichž je vyučováno čtení právě analyticko-syntetickou metodou. Z výsledků výzkumu vyplývá, že ve výzkumném vzorku škol, kde je čtení vyučováno analyticko-syntetickou metodou, se vyskytuje v prvních čtyřech ročnících 6,4% žáků s různými stupni dyslexie. Analyticko-syntetická metoda pak ve srovnání s dalšími dvěma nejpoužívanějšími metodami nácviku prvopočátečního čtení vychází jako druhá nejlepší. KLÍČOVÁ SLOVA analyticko - syntetická metoda, prvopočáteční čtení, specifické poruchy učení, dyslexiecs_CZ
uk.abstract.enThe theoretical part of the bachelor thesis includes knowledge gained from selected specialized literature dealing mainly with the topic of specific learning disabilities and especially with problems of dyslexia. There are described types of dyslexia, its impact on pupils lives and breathly something about history. It also covers in detail the theme of analytical-synthetic method of initial reading, which is still one of the most used methods of initial reading practice in the Czech republic. The practical part of the thesis consists of a research, which was realized by the method of questionnaire survey. Its purpose was to find out how many pupils with certain levels of dyslexia as a type of specific learning disabilities are in the first to fourth years at elementary schools, where reading is taught by an analytical-synthetic method. Research results found about 6.4% of pupils with varying degrees of dyslexia in the first four years of the research sample of schools, where reading is taught by the analytical- synthetic method. The analytic-synthetic method then emerges as the second best compared to the other two most commonly used methods of initial reading practice. KEYWORDS analytic-synthetic method, initial reading, dyslexia, specific learning difficultiesen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV