Zobrazit minimální záznam

User-generated content and its use in mainstream Czech audiovisual media shows
dc.contributor.advisorJirků, Jan
dc.creatorFraj, Gabriela
dc.date.accessioned2018-07-27T13:36:08Z
dc.date.available2018-07-27T13:36:08Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/99925
dc.description.abstractThis thesis looks at user-generated content within Czech audiovisual mainstream media. It places this user-generated content within the wider context of citizen journalism, while also comparing this with professional journalism both in terms of ethics and the method topics are processed. The study also takes an excursion into the history of Czech, and Czechoslovak, radio and television broadcasting in terms of the very first interactions of the particular media with viewers and listeners. The study also provides an overview of how listeners and viewers have been able to get involved in content production over the history of radio and television. The study selects programmes within the four most listened-to radio stations and the three most watched television groups in which listeners or viewers are involved in some manner. It uses compositional framing analysis to describe the format of these programmes, and it analyses theme and episode scopes to map their content better. The work also provides a brief comparison of the programmes analysed in terms of the similarity or difference of content and the methods by which viewers or listeners generate content within the programmes. The objective of the thesis is to provide a comprehensive perspective on user-generated content including practical examples...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje obsahu generovanému uživateli v českých audiovizuálních mainstreamových médiích. Zasazuje obsah generovaný uživateli do širšího kontextu občanské žurnalistiky, kterou zároveň porovnává s žurnalistikou profesionální, ať už z pohledu etiky či způsobu zpracovávání témat. Práce se věnuje také exkurzu do historie českého, respektive československého rozhlasového a televizního vysílání z hlediska prvních interakcí diváků a posluchačů s daným médiem. Práce dále přináší přehled, jak se v historii rozhlasu a televize mohli posluchači nebo diváci zapojit do tvorby obsahu. V práci jsou vybrány pořady čtyř nejposlouchanějších rádií a tří nejsledovanějších televizních skupin, na kterých se nějakým způsobem podílejí posluchači či diváci. Pomocí analýzy kompozičního rámcování popisuje podobu těchto pořadů, k lepšímu zmapování jejich obsahu pak využívá analýzu tematických a epizodických rámců. Práce přináší také stručné srovnání analyzovaných pořadů z hlediska podobnosti či rozdílnosti obsahu a způsobů, jakými v rámci těchto pořadů diváci či posluchači generují jejich obsah. Cílem diplomové práce je přinést ucelený pohled na obsah generovaný uživateli s praktickými příklady v podobě analýzy pořadů z českých audiovizuálních mainstreamových médií.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectObsah generovaný uživatelics_CZ
dc.subjectparticipativní žurnalistikacs_CZ
dc.subjectobčanská žurnalistikacs_CZ
dc.subjectprofesionální žurnalistikacs_CZ
dc.subjectkompoziční rámcovánícs_CZ
dc.subjectUser-generated contenten_US
dc.subjectparticipative journalismen_US
dc.subjectcitizen journalismen_US
dc.subjectprofessional journalismen_US
dc.subjectcompositonal framingen_US
dc.titleObsah generovaný uživateli a jeho využívání v pořadech mainstreamových českých audiovizuálních médiícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-26
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId192797
dc.title.translatedUser-generated content and its use in mainstream Czech audiovisual media showsen_US
dc.contributor.refereeJakubisko, Jorik
dc.identifier.aleph002193206
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje obsahu generovanému uživateli v českých audiovizuálních mainstreamových médiích. Zasazuje obsah generovaný uživateli do širšího kontextu občanské žurnalistiky, kterou zároveň porovnává s žurnalistikou profesionální, ať už z pohledu etiky či způsobu zpracovávání témat. Práce se věnuje také exkurzu do historie českého, respektive československého rozhlasového a televizního vysílání z hlediska prvních interakcí diváků a posluchačů s daným médiem. Práce dále přináší přehled, jak se v historii rozhlasu a televize mohli posluchači nebo diváci zapojit do tvorby obsahu. V práci jsou vybrány pořady čtyř nejposlouchanějších rádií a tří nejsledovanějších televizních skupin, na kterých se nějakým způsobem podílejí posluchači či diváci. Pomocí analýzy kompozičního rámcování popisuje podobu těchto pořadů, k lepšímu zmapování jejich obsahu pak využívá analýzu tematických a epizodických rámců. Práce přináší také stručné srovnání analyzovaných pořadů z hlediska podobnosti či rozdílnosti obsahu a způsobů, jakými v rámci těchto pořadů diváci či posluchači generují jejich obsah. Cílem diplomové práce je přinést ucelený pohled na obsah generovaný uživateli s praktickými příklady v podobě analýzy pořadů z českých audiovizuálních mainstreamových médií.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis looks at user-generated content within Czech audiovisual mainstream media. It places this user-generated content within the wider context of citizen journalism, while also comparing this with professional journalism both in terms of ethics and the method topics are processed. The study also takes an excursion into the history of Czech, and Czechoslovak, radio and television broadcasting in terms of the very first interactions of the particular media with viewers and listeners. The study also provides an overview of how listeners and viewers have been able to get involved in content production over the history of radio and television. The study selects programmes within the four most listened-to radio stations and the three most watched television groups in which listeners or viewers are involved in some manner. It uses compositional framing analysis to describe the format of these programmes, and it analyses theme and episode scopes to map their content better. The work also provides a brief comparison of the programmes analysed in terms of the similarity or difference of content and the methods by which viewers or listeners generate content within the programmes. The objective of the thesis is to provide a comprehensive perspective on user-generated content including practical examples...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeB
dc.identifier.lisID990021932060106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV