Obsah generovaný uživateli a jeho využívání v pořadech mainstreamových českých audiovizuálních médií
User-generated content and its use in mainstream Czech audiovisual media shows
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99925Identifikátory
SIS: 192797
Kolekce
- Kvalifikační práce [18079]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jakubisko, Jorik
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
26. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Obsah generovaný uživateli, participativní žurnalistika, občanská žurnalistika, profesionální žurnalistika, kompoziční rámcováníKlíčová slova (anglicky)
User-generated content, participative journalism, citizen journalism, professional journalism, compositonal framingDiplomová práce se věnuje obsahu generovanému uživateli v českých audiovizuálních mainstreamových médiích. Zasazuje obsah generovaný uživateli do širšího kontextu občanské žurnalistiky, kterou zároveň porovnává s žurnalistikou profesionální, ať už z pohledu etiky či způsobu zpracovávání témat. Práce se věnuje také exkurzu do historie českého, respektive československého rozhlasového a televizního vysílání z hlediska prvních interakcí diváků a posluchačů s daným médiem. Práce dále přináší přehled, jak se v historii rozhlasu a televize mohli posluchači nebo diváci zapojit do tvorby obsahu. V práci jsou vybrány pořady čtyř nejposlouchanějších rádií a tří nejsledovanějších televizních skupin, na kterých se nějakým způsobem podílejí posluchači či diváci. Pomocí analýzy kompozičního rámcování popisuje podobu těchto pořadů, k lepšímu zmapování jejich obsahu pak využívá analýzu tematických a epizodických rámců. Práce přináší také stručné srovnání analyzovaných pořadů z hlediska podobnosti či rozdílnosti obsahu a způsobů, jakými v rámci těchto pořadů diváci či posluchači generují jejich obsah. Cílem diplomové práce je přinést ucelený pohled na obsah generovaný uživateli s praktickými příklady v podobě analýzy pořadů z českých audiovizuálních mainstreamových médií.
This thesis looks at user-generated content within Czech audiovisual mainstream media. It places this user-generated content within the wider context of citizen journalism, while also comparing this with professional journalism both in terms of ethics and the method topics are processed. The study also takes an excursion into the history of Czech, and Czechoslovak, radio and television broadcasting in terms of the very first interactions of the particular media with viewers and listeners. The study also provides an overview of how listeners and viewers have been able to get involved in content production over the history of radio and television. The study selects programmes within the four most listened-to radio stations and the three most watched television groups in which listeners or viewers are involved in some manner. It uses compositional framing analysis to describe the format of these programmes, and it analyses theme and episode scopes to map their content better. The work also provides a brief comparison of the programmes analysed in terms of the similarity or difference of content and the methods by which viewers or listeners generate content within the programmes. The objective of the thesis is to provide a comprehensive perspective on user-generated content including practical examples...