Zobrazit minimální záznam

Quality School Evaluation by its Founder
dc.contributor.advisorChvál, Martin
dc.creatorRybová, Anna
dc.date.accessioned2019-02-19T12:33:45Z
dc.date.available2019-02-19T12:33:45Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/98614
dc.description.abstractBakalářská práce Hodnocení kvality školy zřizovatelem zjišťuje, jaké aktivity na úrovni regionálního školství realizují zřizovatelé převážně veřejných základních škol při jejich hodnocení. V České republice je hlavní autoritou pro hodnocení kvality podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání Česká školní inspekce, jejíž celostátní působnost je ukotvena zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání. Hodnotící kritéria pro jednotlivé stupně škol schvaluje každoročně ministr školství. V letech 2009-2012 probíhal národní projekt Cesta ke kvalitě, který pomáhal školám se zaváděním interní evaluace - autoevaluace. Jedním z výstupů daného projektu jsou též doporučující kritéria pro hodnocení škol zřizovatelem. Výzkumné šetření bakalářské práce ukázalo, že zřizovatelé hodnotí činnost ředitele školy, například pro určení finanční odměny či sankce. Hodnotící kritéria pro činnost ředitele nebývají veřejně dostupná na rozdíl od kritérií pro hodnocení škol, která musí být podle školského zákona veřejná. Veřejně dostupné dokumenty s metodikou hodnocení škol poskytli dva zřizovatelé a to Městská část Prahy 6 a magistrát města Liberec. Oba zřizovatelé hodnotí školy v podobných oblastech činností a můžeme prohlásit, že jsou shodné s doporučenými kritérii, která vzešla z...cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis Evaluation of school quality by its founder determines activities that are implemented at the level of regional education by founders of primary schools, mainly public schools, when assessing the quality of the schools. In the Czech Republic, the main authority for assessing of the quality conditions, progress and results of education is the Czech School Inspectorate. Its national competence is enshrined in Act No. 561/2004 Coll., on pre-primary, primary, secondary, higher vocational and other education. The evaluation criteria for individual grades are approved by the Minister of Education each year. In 2009-2012, a national project called "The Way to Quality" took place. It helped schools to implement internal evaluation - self-evaluation. Recommended criteria for school evaluation for founders were one of the outputs of the project. A research study of the bachelor thesis showed that founders evaluate activities of the headmaster to determine his financial reward or sanction, for example. The evaluation criteria for the headmaster's activities are not publicly accessible, unlike the schools evaluation which must be published in advance as stated in the Education Act. Publicly accessible documents on school evaluation methodology were given by two founders. They are the city...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectEvaluacecs_CZ
dc.subjectkvalitacs_CZ
dc.subjecthodnocení kvalitycs_CZ
dc.subjectkvalita školcs_CZ
dc.subjectkritéria kvalitycs_CZ
dc.subjectČŠIcs_CZ
dc.subjectzřizovatelcs_CZ
dc.subjectEvaluationen_US
dc.subjectqualityen_US
dc.subjectquality evalutationen_US
dc.subjectschool qualityen_US
dc.subjectquality criteriaen_US
dc.subjectThe Czech School Inspectorateen_US
dc.subjectfounderen_US
dc.titleHodnocení kvality školy zřizovatelemcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-23
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId193996
dc.title.translatedQuality School Evaluation by its Founderen_US
dc.contributor.refereeUrbanová, Eva
dc.identifier.aleph002190371
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSchool Managementen_US
thesis.degree.disciplineŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-discipline.enSchool Managementen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce Hodnocení kvality školy zřizovatelem zjišťuje, jaké aktivity na úrovni regionálního školství realizují zřizovatelé převážně veřejných základních škol při jejich hodnocení. V České republice je hlavní autoritou pro hodnocení kvality podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání Česká školní inspekce, jejíž celostátní působnost je ukotvena zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání. Hodnotící kritéria pro jednotlivé stupně škol schvaluje každoročně ministr školství. V letech 2009-2012 probíhal národní projekt Cesta ke kvalitě, který pomáhal školám se zaváděním interní evaluace - autoevaluace. Jedním z výstupů daného projektu jsou též doporučující kritéria pro hodnocení škol zřizovatelem. Výzkumné šetření bakalářské práce ukázalo, že zřizovatelé hodnotí činnost ředitele školy, například pro určení finanční odměny či sankce. Hodnotící kritéria pro činnost ředitele nebývají veřejně dostupná na rozdíl od kritérií pro hodnocení škol, která musí být podle školského zákona veřejná. Veřejně dostupné dokumenty s metodikou hodnocení škol poskytli dva zřizovatelé a to Městská část Prahy 6 a magistrát města Liberec. Oba zřizovatelé hodnotí školy v podobných oblastech činností a můžeme prohlásit, že jsou shodné s doporučenými kritérii, která vzešla z...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis Evaluation of school quality by its founder determines activities that are implemented at the level of regional education by founders of primary schools, mainly public schools, when assessing the quality of the schools. In the Czech Republic, the main authority for assessing of the quality conditions, progress and results of education is the Czech School Inspectorate. Its national competence is enshrined in Act No. 561/2004 Coll., on pre-primary, primary, secondary, higher vocational and other education. The evaluation criteria for individual grades are approved by the Minister of Education each year. In 2009-2012, a national project called "The Way to Quality" took place. It helped schools to implement internal evaluation - self-evaluation. Recommended criteria for school evaluation for founders were one of the outputs of the project. A research study of the bachelor thesis showed that founders evaluate activities of the headmaster to determine his financial reward or sanction, for example. The evaluation criteria for the headmaster's activities are not publicly accessible, unlike the schools evaluation which must be published in advance as stated in the Education Act. Publicly accessible documents on school evaluation methodology were given by two founders. They are the city...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code3
dc.identifier.lisID990021903710106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV