Problematické situace, které přináší pozice školního psychologa
Problematic situations connected with position of school psychologist
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/92783Identifikátory
SIS: 191696
Kolekce
- Kvalifikační práce [1516]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kučerová, Olga
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Pastorační a sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Jabok
Datum obhajoby
14. 9. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Uspokojivě
Tato bakalářská práce spadá do oboru školní psychologie a bude zaměřena na pozici školního psychologa v síti profesních vztahů na škole a problematické situace, které tato pozice může přinést. Cílem této práce je předložit s jakými problematickými situacemi se školní psychologové v praxi potýkají a jejich hledání východisek z těchto situací a způsoby jejich řešení. Obsah práce je členěn na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá poznatky vztahujícími se k práci školních psychologů - od představení odborných pojmů školní psychologie a školní psycholog, přes vymezení profese školního psychologa vedle ostatních poradenských profesí na škole, až po vztahovou síť školního psychologa, kde se mohou nacházet citlivá místa profese. V této části se práce zabývá teoretickými poznatky o problematických situacích, se kterými může být školní psycholog konfrontován ve vztahu k ostatním aktérům na škole. Praktická výzkumná část se zaměřuje na zkušenosti s prací školních psychologů v Praze. Realizované výzkumné šetření navazuje na výše uvedené teoretické poznatky. Tato část práce byla vedena formou rozhovorů se školními psychology. Kladené otázky byly primárně zaměřeny na zjištění problematických situací, kterým školní psycholog čelí a jaké jsou následně jejich způsoby hledání východisek a řešení.
The bachelor work "Problematic situations connected with position of school psychologist" lies within the field of school psychology and it is focused on position of school psychologist in professional network with another school participants, and on problem situations which this position could bring. The aim of this work is present these problematic situations in practice of school psychologists and try to find their own possible ways out of these situations and propose some solutions. Content of this work is divided into theoretical and practical part. The issue of theoretical part is knowledge base connected to work school psychologist profession - from introduction of branch specific terms of "school psychology" and term "school psychologist", through definition of school psychologist's profession and another consulting school professions up to school psychologist's relations network, where the sensitive points can be found. This part of the work is focused on the knowledge about problematic situations, in which the school psychologist can be confronted in relations with another school participants. The practical (research) part is issued to experiences of school psychologists in Prague. Realized research followed the theoretical knowledges which are mentioned above. This part of work was made...