Montessori pedagogika v českém školství
Montessori pedagogy in the Czech education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/91776Identifikátory
SIS: 185628
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Richterová, Magdalena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdraví
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
15. 9. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Montessori pedagogika, montessori principy, Claus Diet Kaul, AMI, Maria Montessori, základní školaKlíčová slova (anglicky)
Montessori pedagogika, montessori principy, Claus Diet Kaul, AMI, Maria Montessori, elementary SchoolDiplomová práce zpracovává uplatnění montessori pedagogiky v českém prostředí. Úvodní kapitoly této práce se věnují životu a dílu Marie Montessori, základním antropologický myšlenkám a principům, dále pak vývoji montessori pedagogiky. Deskriptivní metodou práce mapuje současné zastoupení institucí a základních škol, které v českém prostředí působí. Další kapitoly obsahují případové studie dvou pražských Montessori základních škol. Výsledky této práce poukazují na to, že pedagogika Marie Montessori není jen strnulou koncepcí, nýbrž pedagogikou, která je stále schopna rozvoje v rámci živého procesu v praxi.
The thesis processes the use of Montessori pedagogy in the Czech environment. The introductory chapters of this thesis describe the life and work of Marie Montessori, the fundamental anthropological thoughts and principles, and the development of Montessori approach. The thesis maps out by descriptive method the current institutions and primary schools which operates in the Czech environment. The following chapters contain case studies of two Montessori primary schools in Prague. The results of this thesis show that the approach of Marie Montessori is not just a rigid conception, but that it is still capable of development in the living process in school practice.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Alternativní školství v České republice - metoda Marie Montessori v předškolním věku
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKysilková, Alžběta (Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 25. 6. 2018 -
Specifika řízení montessori školy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSlívová, Lucie (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2022)Datum obhajoby: 20. 1. 2022 -
Využití pomůcek systému pedagogiky Marie Montessori u osob s Downovým syndromem.
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBejšáková, Kristina (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 15. 1. 2018Diplomová práce se věnuje možnostem využití Montessori učebních pomůcek při vzdělávání osob s Downovým syndromem. Shrnuje dosavadní poznatky o Downovu syndromu a o mentálním postižení, které Downův syndrom vždy doprovází. ...