dc.contributor.advisor | Dvořák, Jaroslav | |
dc.creator | Šlejmar, Petr | |
dc.date.accessioned | 2017-04-03T09:22:37Z | |
dc.date.available | 2017-04-03T09:22:37Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/9167 | |
dc.description.abstract | Vývoj krajiny podle mnoha teorií a autorů nejde ani k lepšímu, ani horšímu, to jsou naše citové intervence. "Krajina se nezhoršuje, ale prostě jen mění způsobem, na nějž nejsme připraveni. Možná tedy není důvod ke znepokojení a rozčarování ze současné tváře naší krajiny; jde jen o nezvyk. Co selhalo, není krajina a my jako její tvůrci, ale my jakožto její pozorovatelé. Zlověstné není, jakou krajinu jsme to vytvořili, ale jak velmi si s ní nevíme rady při jejím zpětném hodnocení. Rodící se krajině nerozumíme a nechceme rozumět, ale krajina je taková, jakou jsme ji udělali. Krajině nelze rozumět a nelze ji vnímat, nejsme-li její součástí a být její součástí znamená být v ní činný, ať už fyzicky nebo spíše duševně a duchovně. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Snažil jsem se o to aby má práce, díky pojmenování a rozvinutí některých témat, konceptů a motivů, byla měla alespoň trochu přínosných prvků pro aktivizaci našeho vnímání vůči krajině, okolí a místu, kde žijeme a abychom se snažily vážit krajin "vnějších", ale i "vnitřních". Abychom se učili vnímat krajinu, její (a naše) pocity a potřeby, abychom dokázali vidět a cítit změny, či drobné nuance, abychom uměli být citlivější na nepatřičnosti C, To je zvláštní lidi, taky se vám zdá, že teď vidíte to, co jste dříve neviděli"14) a učili se v krajině a s krajinou žít. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Krajina a přítomnost člověka v ní | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-05-22 | |
dc.description.department | Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 22633 | |
dc.title.translated | The Countryside and the Human Presence in it | en_US |
dc.contributor.referee | Bláha, Jaroslav | |
dc.identifier.aleph | 000799871 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching Degree in Art for Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching Degree in Art for Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Vývoj krajiny podle mnoha teorií a autorů nejde ani k lepšímu, ani horšímu, to jsou naše citové intervence. "Krajina se nezhoršuje, ale prostě jen mění způsobem, na nějž nejsme připraveni. Možná tedy není důvod ke znepokojení a rozčarování ze současné tváře naší krajiny; jde jen o nezvyk. Co selhalo, není krajina a my jako její tvůrci, ale my jakožto její pozorovatelé. Zlověstné není, jakou krajinu jsme to vytvořili, ale jak velmi si s ní nevíme rady při jejím zpětném hodnocení. Rodící se krajině nerozumíme a nechceme rozumět, ale krajina je taková, jakou jsme ji udělali. Krajině nelze rozumět a nelze ji vnímat, nejsme-li její součástí a být její součástí znamená být v ní činný, ať už fyzicky nebo spíše duševně a duchovně. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Snažil jsem se o to aby má práce, díky pojmenování a rozvinutí některých témat, konceptů a motivů, byla měla alespoň trochu přínosných prvků pro aktivizaci našeho vnímání vůči krajině, okolí a místu, kde žijeme a abychom se snažily vážit krajin "vnějších", ale i "vnitřních". Abychom se učili vnímat krajinu, její (a naše) pocity a potřeby, abychom dokázali vidět a cítit změny, či drobné nuance, abychom uměli být citlivější na nepatřičnosti C, To je zvláštní lidi, taky se vám zdá, že teď vidíte to, co jste dříve neviděli"14) a učili se v krajině a s krajinou žít. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990007998710106986 | |