Česká "společnost vzdělávání" na přelomu 20. a 21. století na příkladu Českých Budějovic
Bakalářská práce
Autor
Spoluautor
Beneš, Milan, (vedoucí práce)
Datum vydání
2002Klíčová slova (česky)
R.1990-1998, moderní společnost, české školství, české školy, mateřské školy, střední školy, vysoké školy, Školy základní, Vzdělávání, České BudějoviceOtázky výchovy a vzdělání jsou tak staré jako lidstvo samo. Život každého člověka je spoluutvářen tím, co se naučí a tím, co mu předchozí generace předají jako základ jeho samostatné existence. Správné výchově a vzdělání byl zejména od doby osvíceného 18. století přikládán velký význam. Rovněž moderní doba věnuje těmto otázkám velkou pozornost a pedagogika jako samostatný vědecký obor, zabývající se výchovou a vzděláním, zaujímá důležité místo v rámci společenských věd. Vzhledem k šíři problémů, jimiž se pedagogika zabývá, a s ohledem na historické, společenské, kulturní a intelektuální tradice jednotlivých regionů i zemí však neexistuje jednotně přijímané vymezení pedagogiky. 1 Jako každá věda, má i pedagogika svůj vlastní předmět bádání, obsahovou strukturu, účel a metody. Obecně lze říci, že pedagogika zkoumá obecné zákonitosti výchovy jako společenského jevu, definuje cíle, obsah, podmínky, metody a prostředky výchovy; dále rovněž sleduje vztahy mezi biologickými a psychologickými podmínkami výchovy a vzdělávání či vliv sociálního, ekonomického a politického prostředí.
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Historie a současnost Základní školy, základní umělecké školy a mateřské školy Stochov
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOTůma, Václav (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2022)Datum obhajoby: 8. 9. 2022 -
Delegování pravomocí ředitele mateřské školy na střední management školy v závislosti na velikosti školy a počtu odloučených pracovišť.
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBenediktová, Karla (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 17. 6. 2013Závěrečná bakalářská práce představuje pohled na proces delegování pravomoci a odpovědnosti ředitele mateřské školy na ostatní vedoucí pracovníky. V teoretické části této práce je využito získaných poznatků z manažerské ... -
Rozdíly fyzické zdatnosti žáků druhého stupně klasické základní školy, základní školy se sportovním zaměřením a školy zapojené do projektu "Zdravá škola"
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPýchová, Jana (Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2007)Datum obhajoby: 21. 9. 2007Název Rozdíly fyzické zdatnosti žáků druhého stupně klasické základní školy, základní školy se sportovním zaměřením a školy zapojené do projektu "Zdravá škola". Cíle práce: Cílem diplomové práce bylo sledování rozdílu ...