Plavecká edukace dětí s poruchou autistického spektra
Specifies of teaching swimming to children with autism spectrum disorder
rigorózní práce (OBHÁJENO)
Důvod omezené dostupnosti:
Celý dokument nebo jeho části jsou nepřístupné v souladu s čl. 6a odst. 7 Rigorózního řádu Univerzity Karlovy v Praze ve spojení s čl. 10 opatření rektora č. 6/2010. Plný text práce je zpřístupněn prostřednictvím věcné databáze dle čl. 6a odst. 5 Rigorózního řádu Univerzity Karlovy v Praze.
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/87497Identifikátory
SIS: 188222
Kolekce
- Kvalifikační práce [8840]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zemková, Pavla
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu
Datum obhajoby
25. 1. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Název: Plavecká edukace dětí s poruchou autistického spektra. Cíle: Vytvoření a realizace koncepce přípravné a základní plavecké výuky pro děti s poruchou autistického spektra. Vyhodnocení informací o kontinuálním vzdělávání a dosažené úrovni plaveckých dovedností a plavecké lokomoce sledovaných dětí s poruchou autistického spektra. Prezentace a kvalitativní posouzení čtyř případových studií a následná koncepce obecných zásad pro plavecké vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra. Metody: Analýza odborné literatury, případové studie, ankety, rozhovory, škálování, pozorování a statistické metody. Výsledky práce: Plavecká edukace s aplikací metod strukturovaného učení umožňuje účinnou plaveckou výuku pro děti s poruchou autistického spektra. Efektivitu potvrzují případové studie. Na uvedených příkladech plavecké výuky je koncipováno šestnáct zásad pro plavecké vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra. Klíčová slova: Poruchy autistického spektra, edukace, strukturované učení, plavecká výuka
Title: Specifics of teaching swimming to children with autism spectrum disorder. Objectives: Creation and implementation of the concept of preparatory and basic swimming lessons for children with autism spectrum disorder. Evaluation of information on continuing education and the achieved level of swimming skills and swimming locomotion observed in children with autism spectrum disorder. Presentation and qualitative assessment of the four case studies and subsequent design of guidelines for swimming education for children with autism spectrum disorder. Methods: Analysis of scientific literature, case studies, surveys, interviews, ranking, observation and statistical methods. The results: Teaching swimming with structured educational plans enables effective swimming lessons for children with autism spectrum disorder. Confirms the effectiveness of case studies. There are sixteen principles for swimming education for children with autism spectrum disorder. Keywords: Autism Spectrum Disorders, structured teaching, swimming lessons