dc.contributor.advisor | Květoňová, Lea | |
dc.creator | Vávrová, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2017-06-22T08:54:16Z | |
dc.date.available | 2017-06-22T08:54:16Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/85346 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se věnuje rozvoji zrakových kvalit u dětí v raném a předškolním věku. Cílem práce je analýza aktuálních trendů a výzkumů v oblasti rané intervence u dětí s těžkým zrakovým postižením se zaměřením na rozvoj jejich zrakových kvalit. První tři kapitoly se zabývají teoretickými poznatky o vývoji dětí v raném a předškolním věku a vývoji dětí se zrakovým postižením, o diagnostice zrakového postižení v raném věku a o metodách zrakového výcviku a zrakové stimulace. Čtvrtá kapitola je tvořena analýzou aktuální trendů a výzkumů na poli intervence u dětí se zrakovým postižením v raném a předškolním věku ve vybraných zemích. Analýza je provedena prostřednictvím rozboru odborných zahraničních publikací, článků a výzkumů v periodicích či webových stránkách jednotlivých organizací, které se zabývají podporou a pomocí osobám, resp. dětem se zrakovým postižením. Z analýzy vyplývá, že systém zavedení rané intervence pro děti s těžkým zrakovým postižením není v uvedených zemích stejný. Liší se úroveň poskytovaných služeb, kdy v některých státech je raná intervence stále špatně dostupná či finančně náročná a dále se liší maximální věk dětí, do kterého jsou služby rané intervence poskytovány. Ústřední zájem těchto služeb je shodně ve všech zemích zaměřen především na rozvoj zrakových kvalit dítěte.... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis is focused on the development of visual qualities of children in the early and preschool age. The aim is to analyze current trends and research in the sphere of the early intervention for children with severe visual impairments with a focus on developing their visual qualities. The first three chapters deal with the theoretical knowledge about the development of children at the early and preschool age and the development of children with visual impairments, about the diagnosis of visual impairments at the early age and about the methods of visual training and visual stimulation. The fourth chapter consists of the analysis of current trends and research in the sphere of intervention for visually impaired children at the early and preschool age in selected countries. The analysis is realized by analyzing foreign professional publications, articles and research in journals or websites of the organizations that deal with support and assistance to people, or to children with visual impairments. The analysis shows that the system of the initiation of the early intervention for children with severe visual impairments in those countries is not the same. They differ in the level of provided services. In some states the early intervention is still badly available or expensive. They also differ in... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Děti v raném a předškolním věku | cs_CZ |
dc.subject | Těžké zrakové postižení | cs_CZ |
dc.subject | Zraková stimulace a zrakový výcvik | cs_CZ |
dc.subject | Raná intervence | cs_CZ |
dc.subject | Children in the early and preschool age | en_US |
dc.subject | Severe visual impairments | en_US |
dc.subject | Visual stimulation and visual training | en_US |
dc.subject | Early intervention | en_US |
dc.title | Rozvoj zrakových kvalit u dětí v raném a předškolním věku | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-06-01 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 175975 | |
dc.title.translated | Development of visual qualities in children of early and preschool age | en_US |
dc.contributor.referee | Šumníková, Pavlína | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se věnuje rozvoji zrakových kvalit u dětí v raném a předškolním věku. Cílem práce je analýza aktuálních trendů a výzkumů v oblasti rané intervence u dětí s těžkým zrakovým postižením se zaměřením na rozvoj jejich zrakových kvalit. První tři kapitoly se zabývají teoretickými poznatky o vývoji dětí v raném a předškolním věku a vývoji dětí se zrakovým postižením, o diagnostice zrakového postižení v raném věku a o metodách zrakového výcviku a zrakové stimulace. Čtvrtá kapitola je tvořena analýzou aktuální trendů a výzkumů na poli intervence u dětí se zrakovým postižením v raném a předškolním věku ve vybraných zemích. Analýza je provedena prostřednictvím rozboru odborných zahraničních publikací, článků a výzkumů v periodicích či webových stránkách jednotlivých organizací, které se zabývají podporou a pomocí osobám, resp. dětem se zrakovým postižením. Z analýzy vyplývá, že systém zavedení rané intervence pro děti s těžkým zrakovým postižením není v uvedených zemích stejný. Liší se úroveň poskytovaných služeb, kdy v některých státech je raná intervence stále špatně dostupná či finančně náročná a dále se liší maximální věk dětí, do kterého jsou služby rané intervence poskytovány. Ústřední zájem těchto služeb je shodně ve všech zemích zaměřen především na rozvoj zrakových kvalit dítěte.... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis is focused on the development of visual qualities of children in the early and preschool age. The aim is to analyze current trends and research in the sphere of the early intervention for children with severe visual impairments with a focus on developing their visual qualities. The first three chapters deal with the theoretical knowledge about the development of children at the early and preschool age and the development of children with visual impairments, about the diagnosis of visual impairments at the early age and about the methods of visual training and visual stimulation. The fourth chapter consists of the analysis of current trends and research in the sphere of intervention for visually impaired children at the early and preschool age in selected countries. The analysis is realized by analyzing foreign professional publications, articles and research in journals or websites of the organizations that deal with support and assistance to people, or to children with visual impairments. The analysis shows that the system of the initiation of the early intervention for children with severe visual impairments in those countries is not the same. They differ in the level of provided services. In some states the early intervention is still badly available or expensive. They also differ in... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |