Zobrazit minimální záznam

Development of visual qualities in children of early and preschool age
dc.contributor.advisorKvětoňová, Lea
dc.creatorVávrová, Michaela
dc.date.accessioned2017-06-22T08:54:16Z
dc.date.available2017-06-22T08:54:16Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/85346
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje rozvoji zrakových kvalit u dětí v raném a předškolním věku. Cílem práce je analýza aktuálních trendů a výzkumů v oblasti rané intervence u dětí s těžkým zrakovým postižením se zaměřením na rozvoj jejich zrakových kvalit. První tři kapitoly se zabývají teoretickými poznatky o vývoji dětí v raném a předškolním věku a vývoji dětí se zrakovým postižením, o diagnostice zrakového postižení v raném věku a o metodách zrakového výcviku a zrakové stimulace. Čtvrtá kapitola je tvořena analýzou aktuální trendů a výzkumů na poli intervence u dětí se zrakovým postižením v raném a předškolním věku ve vybraných zemích. Analýza je provedena prostřednictvím rozboru odborných zahraničních publikací, článků a výzkumů v periodicích či webových stránkách jednotlivých organizací, které se zabývají podporou a pomocí osobám, resp. dětem se zrakovým postižením. Z analýzy vyplývá, že systém zavedení rané intervence pro děti s těžkým zrakovým postižením není v uvedených zemích stejný. Liší se úroveň poskytovaných služeb, kdy v některých státech je raná intervence stále špatně dostupná či finančně náročná a dále se liší maximální věk dětí, do kterého jsou služby rané intervence poskytovány. Ústřední zájem těchto služeb je shodně ve všech zemích zaměřen především na rozvoj zrakových kvalit dítěte....cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis is focused on the development of visual qualities of children in the early and preschool age. The aim is to analyze current trends and research in the sphere of the early intervention for children with severe visual impairments with a focus on developing their visual qualities. The first three chapters deal with the theoretical knowledge about the development of children at the early and preschool age and the development of children with visual impairments, about the diagnosis of visual impairments at the early age and about the methods of visual training and visual stimulation. The fourth chapter consists of the analysis of current trends and research in the sphere of intervention for visually impaired children at the early and preschool age in selected countries. The analysis is realized by analyzing foreign professional publications, articles and research in journals or websites of the organizations that deal with support and assistance to people, or to children with visual impairments. The analysis shows that the system of the initiation of the early intervention for children with severe visual impairments in those countries is not the same. They differ in the level of provided services. In some states the early intervention is still badly available or expensive. They also differ in...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectDěti v raném a předškolním věkucs_CZ
dc.subjectTěžké zrakové postiženícs_CZ
dc.subjectZraková stimulace a zrakový výcvikcs_CZ
dc.subjectRaná intervencecs_CZ
dc.subjectChildren in the early and preschool ageen_US
dc.subjectSevere visual impairmentsen_US
dc.subjectVisual stimulation and visual trainingen_US
dc.subjectEarly interventionen_US
dc.titleRozvoj zrakových kvalit u dětí v raném a předškolním věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-06-01
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId175975
dc.title.translatedDevelopment of visual qualities in children of early and preschool ageen_US
dc.contributor.refereeŠumníková, Pavlína
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje rozvoji zrakových kvalit u dětí v raném a předškolním věku. Cílem práce je analýza aktuálních trendů a výzkumů v oblasti rané intervence u dětí s těžkým zrakovým postižením se zaměřením na rozvoj jejich zrakových kvalit. První tři kapitoly se zabývají teoretickými poznatky o vývoji dětí v raném a předškolním věku a vývoji dětí se zrakovým postižením, o diagnostice zrakového postižení v raném věku a o metodách zrakového výcviku a zrakové stimulace. Čtvrtá kapitola je tvořena analýzou aktuální trendů a výzkumů na poli intervence u dětí se zrakovým postižením v raném a předškolním věku ve vybraných zemích. Analýza je provedena prostřednictvím rozboru odborných zahraničních publikací, článků a výzkumů v periodicích či webových stránkách jednotlivých organizací, které se zabývají podporou a pomocí osobám, resp. dětem se zrakovým postižením. Z analýzy vyplývá, že systém zavedení rané intervence pro děti s těžkým zrakovým postižením není v uvedených zemích stejný. Liší se úroveň poskytovaných služeb, kdy v některých státech je raná intervence stále špatně dostupná či finančně náročná a dále se liší maximální věk dětí, do kterého jsou služby rané intervence poskytovány. Ústřední zájem těchto služeb je shodně ve všech zemích zaměřen především na rozvoj zrakových kvalit dítěte....cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is focused on the development of visual qualities of children in the early and preschool age. The aim is to analyze current trends and research in the sphere of the early intervention for children with severe visual impairments with a focus on developing their visual qualities. The first three chapters deal with the theoretical knowledge about the development of children at the early and preschool age and the development of children with visual impairments, about the diagnosis of visual impairments at the early age and about the methods of visual training and visual stimulation. The fourth chapter consists of the analysis of current trends and research in the sphere of intervention for visually impaired children at the early and preschool age in selected countries. The analysis is realized by analyzing foreign professional publications, articles and research in journals or websites of the organizations that deal with support and assistance to people, or to children with visual impairments. The analysis shows that the system of the initiation of the early intervention for children with severe visual impairments in those countries is not the same. They differ in the level of provided services. In some states the early intervention is still badly available or expensive. They also differ in...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV