Zobrazit minimální záznam

Teachers of Czech Language as a Foreign Language for Pre-School Children
dc.contributor.advisorSaicová Římalová, Lucie
dc.creatorVilímová, Tereza
dc.date.accessioned2017-06-02T11:51:12Z
dc.date.available2017-06-02T11:51:12Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/84259
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá výukou češtiny jako cizího jazyka dětí předškolního věku. Hlavním cílem práce je prozkoumání současné situace výuky z hlediska vyučujících, kteří se této výuce věnují, a to především pokud jde o kvalifikaci vyučujících, jimi volené přístupy a metody a využívané učební materiály. První část práce je zaměřena nejdříve na význam výuky češtiny jako cizího jazyka dětí předškolního věku, poté na vzdělávání vyučujících češtiny jako cizího jazyka dětí předškolního věku a nakonec na děti předškolního věku, jakožto cílovou skupinu výuky cizích jazyků a češtiny jako cizího jazyka. V rámci kapitoly o metodologii popisujeme námi vybrané kvalitativní metody šetření a průběh prováděného výzkumu. Empirická část práce je rozdělena do třech částí, v první z nich jsou prezentována data získaná v rámci polostrukturovaných rozhovorů v Praze a výsledky kvalitativní analýzy materiálů, s nimiž vyučující pracují, v druhé části jsou popsána data získaná z polostrukturovaných rozhovorů, které jsme realizovali v České škole bez hranic v Paříži. Následující část se poté věnuje srovnání těchto dat. Klíčová slova čeština jako cizí jazyk, předškolní vzdělávání, dítě-cizinec, cizí jazyk v předškolním vzdělávání, vyučující čeština jako cizího jazyka dětí předškolního věkucs_CZ
dc.description.abstractThe M. A. thesis concerns with teaching Czech as foreign language for pre-school children. The main aim of thesis is current situation of teaching Czech as foreign language for pre- school children with respect to teachers who perform this teaching, primarily to the qualifications of teachers, the approaches and the methods which they choose and the teaching materials which they use. The first part of thesis deals firstly with significance of teaching Czech as foreign language for pre-school children then with education teachers of Czech as foreign language for pre- school children and finally with pre-school children as target group of teaching foreign language and Czech as foreign language. In the chapter about methodology we describe chosen qualitative methods of research and course of the research. The empirical part of thesis is divided into three parts, in the first one are presented the research data from the semi-structured interviews in Prague and the results of qualitative analysis of materials which are used by teachers. In the second part are described the research data from semi-structured interviews from Czech School without Borders in. The next part deals with comparison of these data. Key words Czech as a foreign language, pre-school education, child-foreigner, foreign language in...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectčeština jako cizí jazykcs_CZ
dc.subjectpředškolní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectdítě-cizineccs_CZ
dc.subjectcizí jazyk v předškolním vzdělávánícs_CZ
dc.subjectvyučující čeština jako cizího jazyka dětí předškolního věkucs_CZ
dc.subjectCzech as a foreign languageen_US
dc.subjectpre-school educationen_US
dc.subjectchild-foreigneren_US
dc.subjectforeign language in pre-school educationen_US
dc.subjectteachers of Czech language as a foreign language for pre-school childrenen_US
dc.titleVyučující češtiny jako cizího jazyka pro děti předškolního věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-02-01
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId144395
dc.title.translatedTeachers of Czech Language as a Foreign Language for Pre-School Childrenen_US
dc.contributor.refereeŠormová, Kateřina
dc.identifier.aleph002071612
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství češtiny jako cizího jazykacs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Czech as a Foreign Languageen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství češtiny jako cizího jazykacs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Czech as a Foreign Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá výukou češtiny jako cizího jazyka dětí předškolního věku. Hlavním cílem práce je prozkoumání současné situace výuky z hlediska vyučujících, kteří se této výuce věnují, a to především pokud jde o kvalifikaci vyučujících, jimi volené přístupy a metody a využívané učební materiály. První část práce je zaměřena nejdříve na význam výuky češtiny jako cizího jazyka dětí předškolního věku, poté na vzdělávání vyučujících češtiny jako cizího jazyka dětí předškolního věku a nakonec na děti předškolního věku, jakožto cílovou skupinu výuky cizích jazyků a češtiny jako cizího jazyka. V rámci kapitoly o metodologii popisujeme námi vybrané kvalitativní metody šetření a průběh prováděného výzkumu. Empirická část práce je rozdělena do třech částí, v první z nich jsou prezentována data získaná v rámci polostrukturovaných rozhovorů v Praze a výsledky kvalitativní analýzy materiálů, s nimiž vyučující pracují, v druhé části jsou popsána data získaná z polostrukturovaných rozhovorů, které jsme realizovali v České škole bez hranic v Paříži. Následující část se poté věnuje srovnání těchto dat. Klíčová slova čeština jako cizí jazyk, předškolní vzdělávání, dítě-cizinec, cizí jazyk v předškolním vzdělávání, vyučující čeština jako cizího jazyka dětí předškolního věkucs_CZ
uk.abstract.enThe M. A. thesis concerns with teaching Czech as foreign language for pre-school children. The main aim of thesis is current situation of teaching Czech as foreign language for pre- school children with respect to teachers who perform this teaching, primarily to the qualifications of teachers, the approaches and the methods which they choose and the teaching materials which they use. The first part of thesis deals firstly with significance of teaching Czech as foreign language for pre-school children then with education teachers of Czech as foreign language for pre- school children and finally with pre-school children as target group of teaching foreign language and Czech as foreign language. In the chapter about methodology we describe chosen qualitative methods of research and course of the research. The empirical part of thesis is divided into three parts, in the first one are presented the research data from the semi-structured interviews in Prague and the results of qualitative analysis of materials which are used by teachers. In the second part are described the research data from semi-structured interviews from Czech School without Borders in. The next part deals with comparison of these data. Key words Czech as a foreign language, pre-school education, child-foreigner, foreign language in...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.identifier.lisID990020716120106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV