dc.contributor.advisor | Hally, Jan | |
dc.creator | Tichý, Jakub | |
dc.date.accessioned | 2017-03-31T10:29:16Z | |
dc.date.available | 2017-03-31T10:29:16Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/8369 | |
dc.description.abstract | V návaznosti na cíle této diplomové práce uvádím tyto závěry: 1. Toxikologie tvoří nedílnou součást širokého vědního oboru chemie. Proto se domnívám, že by ve výuce na základních a středních školách neměla chybět. Je však nutné zařadit do výuky na výše zmíněných školách, vzhledem k obsáhlosti vědního oboru toxikologie, jen nejdůležitější toxikologické pojmy a toxikologicky nejvýznamnější látky, s kterými se studenti mohou setkat v běžném životě. Je důležité, aby si studenti uvědomovali rizika spojená s manipulací a zacházením s nebezpečnými látkami a přípravky. 2. Studenti gymnázia prokázali dobré znalosti základů toxikologie. Téměř všem studentům je pojem toxikologie znám, dokáží jej definovat a jmenovat jednotlivé jedy, toxické látky a přípravky. Studenti dokázali jmenovat těžké kovy, tolik nebezpečné pro životní prostředí a poradili si také s otázkou první pomoci v případě poleptání kyselinou. 3. V žádném případě bychom neměli podceňovat problematiku škodlivých účinků látek. S důležitými toxikologickými pojmy a zásadami zacházení s nebezpečnými látkami a přípravky je nutné seznamovat studenty již na základních školách, aby nedocházelo k případným zraněním a nehodám z nevědomosti a podceňování opatrnosti manipulace s těmito látkami. | en_US |
dc.description.abstract | V návaznosti na cíle této diplomové práce uvádím tyto závěry: 1. Toxikologie tvoří nedílnou součást širokého vědního oboru chemie. Proto se domnívám, že by ve výuce na základních a středních školách neměla chybět. Je však nutné zařadit do výuky na výše zmíněných školách, vzhledem k obsáhlosti vědního oboru toxikologie, jen nejdůležitější toxikologické pojmy a toxikologicky nejvýznamnější látky, s kterými se studenti mohou setkat v běžném životě. Je důležité, aby si studenti uvědomovali rizika spojená s manipulací a zacházením s nebezpečnými látkami a přípravky. 2. Studenti gymnázia prokázali dobré znalosti základů toxikologie. Téměř všem studentům je pojem toxikologie znám, dokáží jej definovat a jmenovat jednotlivé jedy, toxické látky a přípravky. Studenti dokázali jmenovat těžké kovy, tolik nebezpečné pro životní prostředí a poradili si také s otázkou první pomoci v případě poleptání kyselinou. 3. V žádném případě bychom neměli podceňovat problematiku škodlivých účinků látek. S důležitými toxikologickými pojmy a zásadami zacházení s nebezpečnými látkami a přípravky je nutné seznamovat studenty již na základních školách, aby nedocházelo k případným zraněním a nehodám z nevědomosti a podceňování opatrnosti manipulace s těmito látkami. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Vybrané poznatky průmyslové toxikologie | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-01-25 | |
dc.description.department | Katedra chemie a didaktiky chemie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 21617 | |
dc.title.translated | Selected Findings in Industrial Toxicology | en_US |
dc.contributor.referee | Holada, Karel | |
dc.identifier.aleph | 000802016 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy chemie - rodinná výchova | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Chemistry - Domestic Science | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra chemie a didaktiky chemie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy chemie - rodinná výchova | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Chemistry - Domestic Science | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | V návaznosti na cíle této diplomové práce uvádím tyto závěry: 1. Toxikologie tvoří nedílnou součást širokého vědního oboru chemie. Proto se domnívám, že by ve výuce na základních a středních školách neměla chybět. Je však nutné zařadit do výuky na výše zmíněných školách, vzhledem k obsáhlosti vědního oboru toxikologie, jen nejdůležitější toxikologické pojmy a toxikologicky nejvýznamnější látky, s kterými se studenti mohou setkat v běžném životě. Je důležité, aby si studenti uvědomovali rizika spojená s manipulací a zacházením s nebezpečnými látkami a přípravky. 2. Studenti gymnázia prokázali dobré znalosti základů toxikologie. Téměř všem studentům je pojem toxikologie znám, dokáží jej definovat a jmenovat jednotlivé jedy, toxické látky a přípravky. Studenti dokázali jmenovat těžké kovy, tolik nebezpečné pro životní prostředí a poradili si také s otázkou první pomoci v případě poleptání kyselinou. 3. V žádném případě bychom neměli podceňovat problematiku škodlivých účinků látek. S důležitými toxikologickými pojmy a zásadami zacházení s nebezpečnými látkami a přípravky je nutné seznamovat studenty již na základních školách, aby nedocházelo k případným zraněním a nehodám z nevědomosti a podceňování opatrnosti manipulace s těmito látkami. | cs_CZ |
uk.abstract.en | V návaznosti na cíle této diplomové práce uvádím tyto závěry: 1. Toxikologie tvoří nedílnou součást širokého vědního oboru chemie. Proto se domnívám, že by ve výuce na základních a středních školách neměla chybět. Je však nutné zařadit do výuky na výše zmíněných školách, vzhledem k obsáhlosti vědního oboru toxikologie, jen nejdůležitější toxikologické pojmy a toxikologicky nejvýznamnější látky, s kterými se studenti mohou setkat v běžném životě. Je důležité, aby si studenti uvědomovali rizika spojená s manipulací a zacházením s nebezpečnými látkami a přípravky. 2. Studenti gymnázia prokázali dobré znalosti základů toxikologie. Téměř všem studentům je pojem toxikologie znám, dokáží jej definovat a jmenovat jednotlivé jedy, toxické látky a přípravky. Studenti dokázali jmenovat těžké kovy, tolik nebezpečné pro životní prostředí a poradili si také s otázkou první pomoci v případě poleptání kyselinou. 3. V žádném případě bychom neměli podceňovat problematiku škodlivých účinků látek. S důležitými toxikologickými pojmy a zásadami zacházení s nebezpečnými látkami a přípravky je nutné seznamovat studenty již na základních školách, aby nedocházelo k případným zraněním a nehodám z nevědomosti a podceňování opatrnosti manipulace s těmito látkami. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra chemie a didaktiky chemie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990008020160106986 | |