Supervize jako způsob podpory ředitele školy
Supervision as a Way of Supporting Headmasters
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/82308Identifikátory
SIS: 172894
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lisnerová, Romana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
27. 5. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Supervize, manařerská supervize, syndrom vyhoření, supervize ve školeKlíčová slova (anglicky)
Supervision, managerial supervision, burnout syndrome, supervision in schoolDiplomová práce se zabývá supervizí jako způsobu podpory ředitele školy. Teoretická část rozebírá pojem supervize, dále se zaměřuje na formy, druhy, modely supervize, poté se práce zabývá etickým kodexem supervize, manažerskou supervizí, závěr teoretické části je zaměřen na syndrom vyhoření, který často postihuje lidi pracujících v pomáhajících profesích. V praktické části se diplomová práce snaží zjistit, zda ředitelé škol znají pojem supervize, dokáží ho charakterizovat, jaký postoj zaujímají k zavedení supervize ve své organizaci, zda supervize slouží jako prevence syndromu vyhoření a zda má vliv na kvalitu osobního růstu ředitele školy. Na základě výzkumného šetření s vybranými řediteli škol byl vytvořen a zpracován návrh na zavedení supervizí do škol. Vzorek respondentů tvoří ředitelé škol a školských zařízení v Královéhradeckém kraji. KLÍČOVÁ SLOVA Supervize, manažerská supervize, syndrom vyhoření, supervize ve škole
The thesis deals with supervision as a way of supporting a headmaster. The theoretical part introduces the concept of supervision and focuses on forms, types and models of supervision, further, the Ethics Code of supervision and the managerial supervision are dealt with. The conclusion of the theoretical part pays attention to burnout syndrome that often affects people who work in helping professions. The practical part of the thesis finds out whether headmasters have notion of supervision, if they are able to characterize it what attitude they have to the implementation of supervision in their organizations, thesis examines whether supervision helps preventing burnout syndrome and how it affects qualities of headmasters' personal growth. Based on the survey with the selected headmasters, a proposal for the implementation of supervision at schools was created and developed. The sample of respondents consists of school and school facilities headmasters in Region of Hradec Kralove. KEYWORDS Supervision, managerial supervision, burnout syndrome, supervision in schools