Zobrazit minimální záznam

Concrete Poetry: the Case of Augusto de Campos
dc.contributor.advisorGrauová, Šárka
dc.creatorKorpaczewski, Pavla
dc.date.accessioned2017-06-02T02:32:50Z
dc.date.available2017-06-02T02:32:50Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/81955
dc.description.abstractTato práce je rozdělena do sedmi částí. V úvodní části se věnuji experimentální poezii jako celku. Ve druhé části se obracím k historickému pozadí brazilské konkrétní poezie. Ve třetí části se dostávám ke skupině Noigandres - popisuji její vznik a podávám stručný přehled vydávání časopisu-knihy noigandres. Práce však především reflektuje tvorbu básníka Augusta de Campose, která je obsažena v souboru básní Ať žije křik (Poezie 1949-1979). Zaměřuje se na jeho první konkretistickou sbírku bez básníka (1953), která novým způsobem zachází s prostorem stránky, a na sbírku Bestiář (1955), v níž dochází k proměně subjektu. Od básníka, který se snaží vymezit prostřednictvím fragmentů textu, se dostáváme do bodu, kdy se básník vymezuje prostřednictvím své absence coby lyrického subjektu. Nadále je přítomen jako designér, který svým gestem navrhuje strukturu, jako je tomu například v analyzované básni "Tensão". V šedesátých letech se básník obrací k politickému dění a provádí tzv. krok k účasti (salto participante) - využívá principy montáže a koláže k tvorbě básní, které mají přímý, bezprostřední dopad na čtenáře. Na druhou stranu směřuje Augusto de Campos ve své tvorbě ke stále většímu zjednodušování při zachování maximální, nejen estetické, informace. Vytváří tzv. kódované básně nebo fotografuje básně -...cs_CZ
dc.description.abstractThe dissertation is divided into sevenparts. The opening part is about the phenomenon of the experimental poetry in general. The second one describes the historical background, the roots of the experimental poetry in Brazil. The third part is devoted to a poet group Noigandres - I write about its foundation and bring a brief synopsis of the editing of the magazin-book noigandres. Main body of my work is about the creative activity of a brazilian poet Augusto de Campos as is summoned in a compilation Hail to the shout (VIVA VAIA Poetry 1949-1979). I focus on his first book of a concrete poetry without a poet (poetamenos, 1953) which presents a new way of organizing the words on a page and the book Bestiarium (Bestiário, 1955) in which appears a transformation of a lyrical subject. From the original point, where the poet expresses himself through the fragments of text, to the point where the poet defines himself through his absence as a situation lyrical subject. He calls himself a designer, who designs/casts the structure of a poem, like in "Tension" (Tensão) analyzed in this dissertation. In 60's the poet gets more interested in a political and performs so-called step of participation (salto participante) - he exploits the form of a montage and a collage to create an immediate and direct impact on...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectExperimentální poeziecs_CZ
dc.subjectKonkrétní poeziecs_CZ
dc.subjectbrazilská poezie 20. stoletícs_CZ
dc.subjectAugusto de Camposcs_CZ
dc.subjectExperimental Poetryen_US
dc.subjectConcrete Poetryen_US
dc.subject20th Century Brazilian Poetryen_US
dc.subjectAugusto de Camposen_US
dc.titleKonkrétní poezie: případ Augusto de Camposcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-09
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId154997
dc.title.translatedConcrete Poetry: the Case of Augusto de Camposen_US
dc.contributor.refereeDufková, Vlasta
dc.identifier.aleph002035421
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePortugalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineLuso-Brazilian Studiesen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav románských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Romance Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPortugalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enLuso-Brazilian Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce je rozdělena do sedmi částí. V úvodní části se věnuji experimentální poezii jako celku. Ve druhé části se obracím k historickému pozadí brazilské konkrétní poezie. Ve třetí části se dostávám ke skupině Noigandres - popisuji její vznik a podávám stručný přehled vydávání časopisu-knihy noigandres. Práce však především reflektuje tvorbu básníka Augusta de Campose, která je obsažena v souboru básní Ať žije křik (Poezie 1949-1979). Zaměřuje se na jeho první konkretistickou sbírku bez básníka (1953), která novým způsobem zachází s prostorem stránky, a na sbírku Bestiář (1955), v níž dochází k proměně subjektu. Od básníka, který se snaží vymezit prostřednictvím fragmentů textu, se dostáváme do bodu, kdy se básník vymezuje prostřednictvím své absence coby lyrického subjektu. Nadále je přítomen jako designér, který svým gestem navrhuje strukturu, jako je tomu například v analyzované básni "Tensão". V šedesátých letech se básník obrací k politickému dění a provádí tzv. krok k účasti (salto participante) - využívá principy montáže a koláže k tvorbě básní, které mají přímý, bezprostřední dopad na čtenáře. Na druhou stranu směřuje Augusto de Campos ve své tvorbě ke stále většímu zjednodušování při zachování maximální, nejen estetické, informace. Vytváří tzv. kódované básně nebo fotografuje básně -...cs_CZ
uk.abstract.enThe dissertation is divided into sevenparts. The opening part is about the phenomenon of the experimental poetry in general. The second one describes the historical background, the roots of the experimental poetry in Brazil. The third part is devoted to a poet group Noigandres - I write about its foundation and bring a brief synopsis of the editing of the magazin-book noigandres. Main body of my work is about the creative activity of a brazilian poet Augusto de Campos as is summoned in a compilation Hail to the shout (VIVA VAIA Poetry 1949-1979). I focus on his first book of a concrete poetry without a poet (poetamenos, 1953) which presents a new way of organizing the words on a page and the book Bestiarium (Bestiário, 1955) in which appears a transformation of a lyrical subject. From the original point, where the poet expresses himself through the fragments of text, to the point where the poet defines himself through his absence as a situation lyrical subject. He calls himself a designer, who designs/casts the structure of a poem, like in "Tension" (Tensão) analyzed in this dissertation. In 60's the poet gets more interested in a political and performs so-called step of participation (salto participante) - he exploits the form of a montage and a collage to create an immediate and direct impact on...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020354210106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV