Zobrazit minimální záznam

The White House Presents: The Media Image of Barack Obama
dc.contributor.advisorJirák, Jan
dc.creatorSeidlová, Kristýna
dc.date.accessioned2017-06-01T21:24:30Z
dc.date.available2017-06-01T21:24:30Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/80906
dc.description.abstractDiplomová práce Bílý dům uvádí: Mediální obraz Baracka Obamy se zabývá mediální prezentací prezidenta USA, Baracka Obamy, prostřednictvím oficiálního mediálního kanálu Bílého domu. V rámci kvalitativní sémiotické analýzy obsahu je zde zkoumáno pět záznamů projevů prezidenta Obamy, a to se zaměřením na jazykové, vizuální i auditivní znakové kódy. Samotné analýze předchází výklad odborných termínů, které se týkají převážně reprezentace reality. Na jejich základě je potom analýza pojata jako výčet různých způsobů dosažení mediální konstrukce reality, na níž má podíl jak sám prezident, tak Kancelář Bílého domu pro komunikaci, která má obsah zmíněného kanálu na starost. Pro rozšíření kontextu jsou zahrnuty i všeobecné informace o fungování mediální komunikace prezidenta USA. Cílem práce je tedy výklad jednotlivých komunikačních prvků nabídnutých kanálem Bílého domu a analýza jejich symbolického významu za účelem vykreslení procesu vzniku specifického mediálního obrazu prezidenta. Důležitý je pak také přístup k analyzovanému obsahu z pohledu interkulturní komunikace. Je totiž potřeba vzít v potaz, že je tento obsah vytvořen v americké kultuře a analyzován v české.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis The White House Presents: The Media Image of Barack Obama examines the media presentation of the President of the United States, Barack Obama, through the official media channel of the White House. Five video recordings of President Obama's speeches are analyzed with a focus on linguistic, visual and auditory sign systems with the use of the qualitative semiotic content analysis. Before the analysis itself, an explanation of theoretical terms related mostly to the representation of reality is provided. On these grounds the analysis is then approached as a description of different means of achieving media construction of reality, to which both the President himself and the White House Office of Communications contribute. This Office is in charge of the content of the above-mentioned channel. To broaden the context, general information about the functioning of the President's media communication is included. The aim of this thesis is an interpretation of the communication tools presented by the White House media channel and the analysis of their symbolic meaning in order to explicate the process of a specific media image of the President coming into existence. The approach to the analyzed content from the perspective of intercultural communication is also of importance. It must be...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectBarack Obamacs_CZ
dc.subjectpolitická komunikacecs_CZ
dc.subjectprezident USAcs_CZ
dc.subjectmediální kanál Bílého domucs_CZ
dc.subjectmediální komunikacecs_CZ
dc.subjectinterkulturní komunikacecs_CZ
dc.subjectmediální reprezentacecs_CZ
dc.subjectmediální konstrukce realitycs_CZ
dc.subjectBarack Obamaen_US
dc.subjectpolitical communicationen_US
dc.subjectPresident of the United Statesen_US
dc.subjectThe White House media channelen_US
dc.subjectmedia communicationen_US
dc.subjectintercultural communicationen_US
dc.subjectmedia representationen_US
dc.subjectmedia construction of realityen_US
dc.titleBílý dům uvádí: mediální obraz Baracka Obamycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-02-03
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId162530
dc.title.translatedThe White House Presents: The Media Image of Barack Obamaen_US
dc.contributor.refereeZezulková, Markéta
dc.identifier.aleph002069370
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Bílý dům uvádí: Mediální obraz Baracka Obamy se zabývá mediální prezentací prezidenta USA, Baracka Obamy, prostřednictvím oficiálního mediálního kanálu Bílého domu. V rámci kvalitativní sémiotické analýzy obsahu je zde zkoumáno pět záznamů projevů prezidenta Obamy, a to se zaměřením na jazykové, vizuální i auditivní znakové kódy. Samotné analýze předchází výklad odborných termínů, které se týkají převážně reprezentace reality. Na jejich základě je potom analýza pojata jako výčet různých způsobů dosažení mediální konstrukce reality, na níž má podíl jak sám prezident, tak Kancelář Bílého domu pro komunikaci, která má obsah zmíněného kanálu na starost. Pro rozšíření kontextu jsou zahrnuty i všeobecné informace o fungování mediální komunikace prezidenta USA. Cílem práce je tedy výklad jednotlivých komunikačních prvků nabídnutých kanálem Bílého domu a analýza jejich symbolického významu za účelem vykreslení procesu vzniku specifického mediálního obrazu prezidenta. Důležitý je pak také přístup k analyzovanému obsahu z pohledu interkulturní komunikace. Je totiž potřeba vzít v potaz, že je tento obsah vytvořen v americké kultuře a analyzován v české.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis The White House Presents: The Media Image of Barack Obama examines the media presentation of the President of the United States, Barack Obama, through the official media channel of the White House. Five video recordings of President Obama's speeches are analyzed with a focus on linguistic, visual and auditory sign systems with the use of the qualitative semiotic content analysis. Before the analysis itself, an explanation of theoretical terms related mostly to the representation of reality is provided. On these grounds the analysis is then approached as a description of different means of achieving media construction of reality, to which both the President himself and the White House Office of Communications contribute. This Office is in charge of the content of the above-mentioned channel. To broaden the context, general information about the functioning of the President's media communication is included. The aim of this thesis is an interpretation of the communication tools presented by the White House media channel and the analysis of their symbolic meaning in order to explicate the process of a specific media image of the President coming into existence. The approach to the analyzed content from the perspective of intercultural communication is also of importance. It must be...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020693700106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV