Bílý dům uvádí: mediální obraz Baracka Obamy
The White House Presents: The Media Image of Barack Obama
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/80906Identifikátory
SIS: 162530
Kolekce
- Kvalifikační práce [18349]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zezulková, Markéta
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
3. 2. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Barack Obama, politická komunikace, prezident USA, mediální kanál Bílého domu, mediální komunikace, interkulturní komunikace, mediální reprezentace, mediální konstrukce realityKlíčová slova (anglicky)
Barack Obama, political communication, President of the United States, The White House media channel, media communication, intercultural communication, media representation, media construction of realityDiplomová práce Bílý dům uvádí: Mediální obraz Baracka Obamy se zabývá mediální prezentací prezidenta USA, Baracka Obamy, prostřednictvím oficiálního mediálního kanálu Bílého domu. V rámci kvalitativní sémiotické analýzy obsahu je zde zkoumáno pět záznamů projevů prezidenta Obamy, a to se zaměřením na jazykové, vizuální i auditivní znakové kódy. Samotné analýze předchází výklad odborných termínů, které se týkají převážně reprezentace reality. Na jejich základě je potom analýza pojata jako výčet různých způsobů dosažení mediální konstrukce reality, na níž má podíl jak sám prezident, tak Kancelář Bílého domu pro komunikaci, která má obsah zmíněného kanálu na starost. Pro rozšíření kontextu jsou zahrnuty i všeobecné informace o fungování mediální komunikace prezidenta USA. Cílem práce je tedy výklad jednotlivých komunikačních prvků nabídnutých kanálem Bílého domu a analýza jejich symbolického významu za účelem vykreslení procesu vzniku specifického mediálního obrazu prezidenta. Důležitý je pak také přístup k analyzovanému obsahu z pohledu interkulturní komunikace. Je totiž potřeba vzít v potaz, že je tento obsah vytvořen v americké kultuře a analyzován v české.
The diploma thesis The White House Presents: The Media Image of Barack Obama examines the media presentation of the President of the United States, Barack Obama, through the official media channel of the White House. Five video recordings of President Obama's speeches are analyzed with a focus on linguistic, visual and auditory sign systems with the use of the qualitative semiotic content analysis. Before the analysis itself, an explanation of theoretical terms related mostly to the representation of reality is provided. On these grounds the analysis is then approached as a description of different means of achieving media construction of reality, to which both the President himself and the White House Office of Communications contribute. This Office is in charge of the content of the above-mentioned channel. To broaden the context, general information about the functioning of the President's media communication is included. The aim of this thesis is an interpretation of the communication tools presented by the White House media channel and the analysis of their symbolic meaning in order to explicate the process of a specific media image of the President coming into existence. The approach to the analyzed content from the perspective of intercultural communication is also of importance. It must be...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Mediální gramotnost pohledem aktérů mediálního vzdělávání dospělých
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŠťastná, Lucie (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2021)Datum obhajoby: 11. 3. 2021The topic of the dissertation is media literacy as perceived by key agents of the media education of adults. Media literacy is a term that can be viewed differently and whose content changes over time. For this reason, the ... -
Mediální výchova
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKonopková, Kateřina (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 6. 9. 2018The topic of the bachelor's work is Media education. The need to pursue media as an educational subject comes out of the fact that mass media is increasingly becoming a part of children's everyday social reality, it is a ... -
Mediální pedagogika jako vysokoškolský obor
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMackenzie, Karolína (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2021)Datum obhajoby: 20. 9. 2021The diploma theses focus on Media pedagogy as a field of study. It analyzes the educational frameworks for primary and secondary schools which focuses on topic of media. By this it analyzes the possibilities of education ...