dc.contributor.advisor | Tichá, Libuše | |
dc.creator | Nohová, Vladislava | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T17:26:01Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T17:26:01Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/79813 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se věnuje specifičnosti výuky hry na klavír dětí předškolního věku. Uvádí do souvislostí poznatky vývojové psychologie, hudební psychologie a klavírní metodiky s jejich odrazem v praktické výuce hry na klavír. Práce je rozdělena do pěti kapitol, které vychází ze stěžejních publikací vývojové a hudební psychologie v České republice, teoretických prací současných klavírních pedagogů, klavírních škol a dotazníkového šetření provedeného v rámci zpracování diplomové práce. První kapitola se zabývá úrovní psychického vývoje dítěte předškolního věku a jejím odrazem v klavírní výuce. Druhá kapitola pojednává o úrovni hudebních schopností dítěte v témže věkovém období. Kapitola třetí pak nastiňuje další specifika ve výuce předškolního dítěte, věnuje se osobnostem žáka a učitele jakožto hlavním tvůrcům vyučovacího procesu, zmiňuje se o metodách používaných při výuce a v neposlední řadě i o úloze rodičů při hudebním vzdělávání jejich dítěte. Čtvrtá kapitola shrnuje metodické postupy vybraných klavírních výukových materiálů vhodných pro výuku žáků předškolního věku. Závěrečná kapitola doplňuje práci o názory pedagogů klavírní hry na problematiku výuky dětí předškolního věku. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis is devoted to the specificity of playing the piano preschool children. It combines the knowledge of developmental psychology, psychology of music and piano methodology with their reflection in practical teaching piano. The work is divided into five chapters, which i s based on key publications and developmental psychology of music in the Czech republic, theoretical works of contemporary piano teachers, piano course books and a survey carried out in the framework of a diploma thesis. The first chapter deals with the level of psychological development of preschool age and its reflection in piano lessons. The second chapter discusses the level of musical abilities of the child at the same age. Chapter three outlines further specifics in teaching pre-school children, dedicated to personalities of pupil and teacher as the main creators of the educational process, it refers to the methods used in teaching and not least about the role of parents in the education of their child. The fourth chapter summarizes the methodology selected piano teaching materials suitable for teaching children of preschool age. Final Chapter complements the work of the views of piano teachers on teaching preschool children. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | výuka hry na klavír dětí předškolního věku | cs_CZ |
dc.subject | psychický vývoj dítěte předškolního věku | cs_CZ |
dc.subject | úroveň hudebních schopností dítěte předškolního věku | cs_CZ |
dc.subject | osobnost učitele | cs_CZ |
dc.subject | osobnost žáka | cs_CZ |
dc.subject | klavírní pomůcky | cs_CZ |
dc.subject | klavírní hry | cs_CZ |
dc.subject | klavírní školy pro děti předškolního věku | cs_CZ |
dc.subject | piano teaching of preschool children | en_US |
dc.subject | psychological development of preschool children | en_US |
dc.subject | level of musical abilities of preschool children | en_US |
dc.subject | teacher personality | en_US |
dc.subject | pupil personality | en_US |
dc.subject | piano aid | en_US |
dc.subject | piano games | en_US |
dc.subject | piano course books for preschool children | en_US |
dc.title | Specifičnost pojetí klavírní výuky dětí předškolního věku | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-09-08 | |
dc.description.department | Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 135255 | |
dc.title.translated | Specifics of Piano Teaching of Preschool Children | en_US |
dc.contributor.referee | Gregor, Vít | |
dc.identifier.aleph | 002025835 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - německý jazyk | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - German language | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - německý jazyk | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - German language | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se věnuje specifičnosti výuky hry na klavír dětí předškolního věku. Uvádí do souvislostí poznatky vývojové psychologie, hudební psychologie a klavírní metodiky s jejich odrazem v praktické výuce hry na klavír. Práce je rozdělena do pěti kapitol, které vychází ze stěžejních publikací vývojové a hudební psychologie v České republice, teoretických prací současných klavírních pedagogů, klavírních škol a dotazníkového šetření provedeného v rámci zpracování diplomové práce. První kapitola se zabývá úrovní psychického vývoje dítěte předškolního věku a jejím odrazem v klavírní výuce. Druhá kapitola pojednává o úrovni hudebních schopností dítěte v témže věkovém období. Kapitola třetí pak nastiňuje další specifika ve výuce předškolního dítěte, věnuje se osobnostem žáka a učitele jakožto hlavním tvůrcům vyučovacího procesu, zmiňuje se o metodách používaných při výuce a v neposlední řadě i o úloze rodičů při hudebním vzdělávání jejich dítěte. Čtvrtá kapitola shrnuje metodické postupy vybraných klavírních výukových materiálů vhodných pro výuku žáků předškolního věku. Závěrečná kapitola doplňuje práci o názory pedagogů klavírní hry na problematiku výuky dětí předškolního věku. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis is devoted to the specificity of playing the piano preschool children. It combines the knowledge of developmental psychology, psychology of music and piano methodology with their reflection in practical teaching piano. The work is divided into five chapters, which i s based on key publications and developmental psychology of music in the Czech republic, theoretical works of contemporary piano teachers, piano course books and a survey carried out in the framework of a diploma thesis. The first chapter deals with the level of psychological development of preschool age and its reflection in piano lessons. The second chapter discusses the level of musical abilities of the child at the same age. Chapter three outlines further specifics in teaching pre-school children, dedicated to personalities of pupil and teacher as the main creators of the educational process, it refers to the methods used in teaching and not least about the role of parents in the education of their child. The fourth chapter summarizes the methodology selected piano teaching materials suitable for teaching children of preschool age. Final Chapter complements the work of the views of piano teachers on teaching preschool children. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020258350106986 | |