Zobrazit minimální záznam

Celebritization of news service and journalism on Czech commercial TV channels
dc.contributor.advisorJirák, Jan
dc.creatorHložková, Dominika
dc.date.accessioned2017-06-01T08:45:00Z
dc.date.available2017-06-01T08:45:00Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/77468
dc.description.abstractDiplomová práce "Celebritizace zpravodajství a publicistiky v českých komerčních televizích" pojednává o rozrůstajícím se trendu obsazování postů moderátorů zpravodajských relací a publicistických pořadů celebritami. Entertainizace a celebritizace zpravodajství nastolují otázku, zda mají tyto fenomény podíl na (de)profesionalizaci novinářského povolání. Posun v designu hlavních tváří zpravodajských relací je znatelný, proto si tato práce klade za cíl zjistit, jaké důsledky s sebou přináší nástup celebrit na pozice hlasatelů. Analýza je zaměřena na moderátory soukromých televizních vysílatelů (Prima, Nova, Barrandov), kteří danou pozici získali bez předchozích zkušeností v médiích a bez vzdělání v oboru. Po teoretickém úvodu, ve kterém jsou představeny požadavky na televizního moderátora a vysvětleny termíny profesionalizace a celebritizace, je objasněna volba sledovaných moderátorů, stejně jako zvolená metoda zkoumání. Tou je kvalitativní obsahová analýza, jež se zaměřuje převážně na lingvistickou stránku projevu mluvčích a na jejich nonverbální komunikaci.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis "Celebritization of news service and journalism on Czech commercial TV channels" focuses on the growing trend of appointing celebrities as anchormen on news broadcasts. Entertainization and celebritization of news services raises the question of whether these patterns contribute to the professionalization or deprofessionalization of journalism. This work aims to examine the consequences of celebrity presence in newscasting because of the obvious changes in broadcaster representatives. Primarily, this analysis focuses on private channels (Prima, Nova, Barrandov) employing Czech celebrity as anchormen despite their lack of previous media experience or education in the field. The theoretical part introduces the requirements for TV presenters and elaborates on the terms "professionalization" and "celebritization". The methodological part clarifies the selection of presenters researched, as well as the chosen methods of analysis. The qualitative method is utilized to analyze the research portion of this thesis, which mainly addresses the linguistic aspect of the speakers' speech and their non-verbal communication.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectCelebritizacecs_CZ
dc.subjectzpravodajstvícs_CZ
dc.subjectprofesionalizace žurnalistikycs_CZ
dc.subjectprofese moderátoracs_CZ
dc.subjectjazykový projevcs_CZ
dc.subjectnonverbální komunikacecs_CZ
dc.subjectanalýza výrazových prostředkůcs_CZ
dc.subjectCelebritizationen_US
dc.subjectnews serviceen_US
dc.subjectprofessionlization of journalismen_US
dc.subjectanchorman professionen_US
dc.subjectart of speechen_US
dc.subjectnonverbal communicationen_US
dc.subjectvehicles of expression analysisen_US
dc.titleCelebritizace zpravodajství a publicistiky v českých komerčních televizíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-22
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId152781
dc.title.translatedCelebritization of news service and journalism on Czech commercial TV channelsen_US
dc.contributor.refereeKřeček, Jan
dc.identifier.aleph002093859
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Celebritizace zpravodajství a publicistiky v českých komerčních televizích" pojednává o rozrůstajícím se trendu obsazování postů moderátorů zpravodajských relací a publicistických pořadů celebritami. Entertainizace a celebritizace zpravodajství nastolují otázku, zda mají tyto fenomény podíl na (de)profesionalizaci novinářského povolání. Posun v designu hlavních tváří zpravodajských relací je znatelný, proto si tato práce klade za cíl zjistit, jaké důsledky s sebou přináší nástup celebrit na pozice hlasatelů. Analýza je zaměřena na moderátory soukromých televizních vysílatelů (Prima, Nova, Barrandov), kteří danou pozici získali bez předchozích zkušeností v médiích a bez vzdělání v oboru. Po teoretickém úvodu, ve kterém jsou představeny požadavky na televizního moderátora a vysvětleny termíny profesionalizace a celebritizace, je objasněna volba sledovaných moderátorů, stejně jako zvolená metoda zkoumání. Tou je kvalitativní obsahová analýza, jež se zaměřuje převážně na lingvistickou stránku projevu mluvčích a na jejich nonverbální komunikaci.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis "Celebritization of news service and journalism on Czech commercial TV channels" focuses on the growing trend of appointing celebrities as anchormen on news broadcasts. Entertainization and celebritization of news services raises the question of whether these patterns contribute to the professionalization or deprofessionalization of journalism. This work aims to examine the consequences of celebrity presence in newscasting because of the obvious changes in broadcaster representatives. Primarily, this analysis focuses on private channels (Prima, Nova, Barrandov) employing Czech celebrity as anchormen despite their lack of previous media experience or education in the field. The theoretical part introduces the requirements for TV presenters and elaborates on the terms "professionalization" and "celebritization". The methodological part clarifies the selection of presenters researched, as well as the chosen methods of analysis. The qualitative method is utilized to analyze the research portion of this thesis, which mainly addresses the linguistic aspect of the speakers' speech and their non-verbal communication.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020938590106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV