Zobrazit minimální záznam

The possibilities for preventing the sexual abuse of children of younger school age using stories
dc.creatorStoilovová, Mariana
dc.date.accessioned2021-03-24T21:46:09Z
dc.date.available2021-03-24T21:46:09Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/76694
dc.description.abstractTéma: Možnosti prevence sexuálního zneužívání u dětí mladšího školního věku pomocí příběhu Abstrakt Rigorózní práce se zabývá primární prevencí sexuálního zneužívání dětí mladšího školního věku (6-9 let) pomocí příběhu. V první kapitole zmiňuji kulturně-historický kontext, dále rozpracovávám teoretická východiska (syndrom CAN, sexuální zneužívání, mladší školní věk, primární prevence, práce s příběhem) a další témata s konceptem spojená. Výzkumná sonda, která tvoří empirickou část práce, se snaží ověřit účinnost preventivní příručky, kterou jsem pro tuto práci vytvořila. Příručka je interaktivním návodem prevence sexuálního zneužívání dětí mladšího školního věku a příběh v ní obsažený je koncipován tak, aby pomohl dětem i rodičům osvojit si informace a kompetence, které by mohly snížit riziko sexuálního zneužití. Řízený interaktivní dialog, ke kterému příručka svou formou vybízí, má v konečném důsledku za cíl posílit důvěru mezi rodičem a dítětem, zlepšit jejich vzájemnou komunikaci a započít nekončící dialog. Klíčová slova: primární prevence, sexuální zneužívání, práce s příběhem, mladší školní věk, syndrom CAN, trauma, sexuální výchova, mezery v rolích, prevence sociálně patologických jevů ve společnosti, vývojové potřebycs_CZ
dc.description.abstractTheme: The possibilities for preventing the sexual abuse of children of younger school age using stories Abstract The thesis deals with the primary prevention of the sexual abuse of children of younger school age (6-9 years) using stories. In the first chapter I discuss the cultural and historical context, and then I elaborate on the theoretical background (Child Abuse and Neglect Syndrome, sexual abuse, younger school age, primary prevention, working with stories as well as additional topics related to the concept. The investigative study, which constitutes the empirical part of the thesis, attempts to test the effectiveness of the prevention guide that I created for this thesis. The guide is an interactive manual for preventing the sexual abuse of children of younger school age, and the story contained in it is designed in a way so that it helps children as well as parents learn information and skills that could help reduce the risk of sexual abuse. The managed interactive dialogue, which the guide through its form encourages, is ultimately aimed at strengthening the trust between the parent and child, improving their communication and starting a never-ending dialogue. Keywords: primary prevention, sexual abuse, working with stories, younger school age, Child Abuse and Neglect Syndrome, trauma, sexual...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectprimary preventionen_US
dc.subjectsexual abuseen_US
dc.subjectworking with storiesen_US
dc.subjectyounger school ageen_US
dc.subjectChild Abuse and Neglect Syndromeen_US
dc.subjecttraumaen_US
dc.subjectsexual educationen_US
dc.subjectholes in rolesen_US
dc.subjectprevention of social pathological phenomena in societyen_US
dc.subjectdevelopmental needsen_US
dc.subjectprimární prevencecs_CZ
dc.subjectsexuální zneužívánícs_CZ
dc.subjectpráce s příběhemcs_CZ
dc.subjectmladší školní věkcs_CZ
dc.subjectsyndrom CANcs_CZ
dc.subjecttraumacs_CZ
dc.subjectsexuální výchovacs_CZ
dc.subjectmezery v rolíchcs_CZ
dc.subjectprevence sociálně patologických jevů ve společnostics_CZ
dc.subjectvývojové potřebycs_CZ
dc.titleMožnosti prevence sexuálního zneužívání u dětí mladšího školního věku pomocí příběhucs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-04-20
dc.description.departmentDepartment of Social Worken_US
dc.description.departmentKatedra sociální prácecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId152415
dc.title.translatedThe possibilities for preventing the sexual abuse of children of younger school age using storiesen_US
dc.contributor.refereeKodymová, Pavla
dc.contributor.refereeDragomirecká, Eva
dc.identifier.aleph002086944
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální prácecs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Worken_US
thesis.degree.programSocial Politicy and Social Worken_US
thesis.degree.programSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociální prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Social Worken_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Worken_US
uk.degree-program.csSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Politicy and Social Worken_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTéma: Možnosti prevence sexuálního zneužívání u dětí mladšího školního věku pomocí příběhu Abstrakt Rigorózní práce se zabývá primární prevencí sexuálního zneužívání dětí mladšího školního věku (6-9 let) pomocí příběhu. V první kapitole zmiňuji kulturně-historický kontext, dále rozpracovávám teoretická východiska (syndrom CAN, sexuální zneužívání, mladší školní věk, primární prevence, práce s příběhem) a další témata s konceptem spojená. Výzkumná sonda, která tvoří empirickou část práce, se snaží ověřit účinnost preventivní příručky, kterou jsem pro tuto práci vytvořila. Příručka je interaktivním návodem prevence sexuálního zneužívání dětí mladšího školního věku a příběh v ní obsažený je koncipován tak, aby pomohl dětem i rodičům osvojit si informace a kompetence, které by mohly snížit riziko sexuálního zneužití. Řízený interaktivní dialog, ke kterému příručka svou formou vybízí, má v konečném důsledku za cíl posílit důvěru mezi rodičem a dítětem, zlepšit jejich vzájemnou komunikaci a započít nekončící dialog. Klíčová slova: primární prevence, sexuální zneužívání, práce s příběhem, mladší školní věk, syndrom CAN, trauma, sexuální výchova, mezery v rolích, prevence sociálně patologických jevů ve společnosti, vývojové potřebycs_CZ
uk.abstract.enTheme: The possibilities for preventing the sexual abuse of children of younger school age using stories Abstract The thesis deals with the primary prevention of the sexual abuse of children of younger school age (6-9 years) using stories. In the first chapter I discuss the cultural and historical context, and then I elaborate on the theoretical background (Child Abuse and Neglect Syndrome, sexual abuse, younger school age, primary prevention, working with stories as well as additional topics related to the concept. The investigative study, which constitutes the empirical part of the thesis, attempts to test the effectiveness of the prevention guide that I created for this thesis. The guide is an interactive manual for preventing the sexual abuse of children of younger school age, and the story contained in it is designed in a way so that it helps children as well as parents learn information and skills that could help reduce the risk of sexual abuse. The managed interactive dialogue, which the guide through its form encourages, is ultimately aimed at strengthening the trust between the parent and child, improving their communication and starting a never-ending dialogue. Keywords: primary prevention, sexual abuse, working with stories, younger school age, Child Abuse and Neglect Syndrome, trauma, sexual...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociální prácecs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.contributor.consultantHavránková, Olga
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990020869440106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV