dc.contributor.advisor | Blahak, Boris | |
dc.creator | Koutská, Anna | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T02:34:23Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T02:34:23Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/75730 | |
dc.description.abstract | Práce diachronně popisuje vývoj zobrazování sudetských Němců a problematiky odsunu v československém a českém filmu. Klade si otázku souvislosti dobového kulturního a politického klimatu s filmovým pojetím této problematiky a trvanlivosti zavedených schémat a klišé. Ve čtyřech výrazných kulturně-historických epochách je na základě sekundární literatury a dobové kritiky analyzováno pět filmů. Padesátá léta: Nástup, šedesátá léta: Adelheid, éra normalizace: Cukrová bouda a Zánik samoty Berhof, po roce 1989: Habermannův mlýn. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The bachelor thesis investigates the background of possible presentations of Sudeten Germans in Czech cinematography and describes circumstances of a contemporary political and cultural climate in connection with the expulsion of Germans from Czechoslovakia after World War II. In four significant periods are analyzed five films - Nástup, Adelheid, Cukrová bouda, Zánik samoty Berhof, Habermannův mlýn. The analysis is based on secondary literature and contemporary critics. | en_US |
dc.language | German | cs_CZ |
dc.language.iso | de_DE | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Sudetenland | cs_CZ |
dc.subject | Sudetendeutsche | cs_CZ |
dc.subject | Vertreibung | cs_CZ |
dc.subject | Kinematografie | cs_CZ |
dc.subject | Film | cs_CZ |
dc.subject | Sudety | cs_CZ |
dc.subject | Němci | cs_CZ |
dc.subject | Sudetští Němci | cs_CZ |
dc.subject | Odsun | cs_CZ |
dc.subject | Vysídlení | cs_CZ |
dc.subject | Vyhnání | cs_CZ |
dc.subject | Cinematography | en_US |
dc.subject | Film | en_US |
dc.subject | Sudetenland | en_US |
dc.subject | German | en_US |
dc.subject | Expulsion | en_US |
dc.subject | Sudeten Germans | en_US |
dc.title | Der Themenkomplex ʻSudetendeutscheʻ in der tschechischen Kinematographie von 1945: Veränderungen und Konstanten | de_DE |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-09-07 | |
dc.description.department | Institute of Germanic Studies | en_US |
dc.description.department | Ústav germánských studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 151055 | |
dc.title.translated | ʻSudeten Germansʻ in Czech cinematography from 1945: changes and constants | en_US |
dc.title.translated | Téma ʻSudetští Němciʻ v českém filmu od roku 1945; vývoj a konstanty | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Tvrdík, Milan | |
dc.identifier.aleph | 002035432 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Italianistika - Německý jazyk a literatura | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Italianistic - German Language and Literature | en_US |
thesis.degree.program | Filologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Philology | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav germánských studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Germanic Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Italianistika - Německý jazyk a literatura | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Italianistic - German Language and Literature | en_US |
uk.degree-program.cs | Filologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Philology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Práce diachronně popisuje vývoj zobrazování sudetských Němců a problematiky odsunu v československém a českém filmu. Klade si otázku souvislosti dobového kulturního a politického klimatu s filmovým pojetím této problematiky a trvanlivosti zavedených schémat a klišé. Ve čtyřech výrazných kulturně-historických epochách je na základě sekundární literatury a dobové kritiky analyzováno pět filmů. Padesátá léta: Nástup, šedesátá léta: Adelheid, éra normalizace: Cukrová bouda a Zánik samoty Berhof, po roce 1989: Habermannův mlýn. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The bachelor thesis investigates the background of possible presentations of Sudeten Germans in Czech cinematography and describes circumstances of a contemporary political and cultural climate in connection with the expulsion of Germans from Czechoslovakia after World War II. In four significant periods are analyzed five films - Nástup, Adelheid, Cukrová bouda, Zánik samoty Berhof, Habermannův mlýn. The analysis is based on secondary literature and contemporary critics. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav germánských studií | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020354320106986 | |