Zobrazit minimální záznam

ʻSudeten Germansʻ in Czech cinematography from 1945: changes and constants
Téma ʻSudetští Němciʻ v českém filmu od roku 1945; vývoj a konstanty
dc.contributor.advisorBlahak, Boris
dc.creatorKoutská, Anna
dc.date.accessioned2017-06-01T02:34:23Z
dc.date.available2017-06-01T02:34:23Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/75730
dc.description.abstractPráce diachronně popisuje vývoj zobrazování sudetských Němců a problematiky odsunu v československém a českém filmu. Klade si otázku souvislosti dobového kulturního a politického klimatu s filmovým pojetím této problematiky a trvanlivosti zavedených schémat a klišé. Ve čtyřech výrazných kulturně-historických epochách je na základě sekundární literatury a dobové kritiky analyzováno pět filmů. Padesátá léta: Nástup, šedesátá léta: Adelheid, éra normalizace: Cukrová bouda a Zánik samoty Berhof, po roce 1989: Habermannův mlýn.cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis investigates the background of possible presentations of Sudeten Germans in Czech cinematography and describes circumstances of a contemporary political and cultural climate in connection with the expulsion of Germans from Czechoslovakia after World War II. In four significant periods are analyzed five films - Nástup, Adelheid, Cukrová bouda, Zánik samoty Berhof, Habermannův mlýn. The analysis is based on secondary literature and contemporary critics.en_US
dc.languageGermancs_CZ
dc.language.isode_DE
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectSudetenlandcs_CZ
dc.subjectSudetendeutschecs_CZ
dc.subjectVertreibungcs_CZ
dc.subjectKinematografiecs_CZ
dc.subjectFilmcs_CZ
dc.subjectSudetycs_CZ
dc.subjectNěmcics_CZ
dc.subjectSudetští Němcics_CZ
dc.subjectOdsuncs_CZ
dc.subjectVysídlenícs_CZ
dc.subjectVyhnánícs_CZ
dc.subjectCinematographyen_US
dc.subjectFilmen_US
dc.subjectSudetenlanden_US
dc.subjectGermanen_US
dc.subjectExpulsionen_US
dc.subjectSudeten Germansen_US
dc.titleDer Themenkomplex ʻSudetendeutscheʻ in der tschechischen Kinematographie von 1945: Veränderungen und Konstantende_DE
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-07
dc.description.departmentInstitute of Germanic Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav germánských studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId151055
dc.title.translatedʻSudeten Germansʻ in Czech cinematography from 1945: changes and constantsen_US
dc.title.translatedTéma ʻSudetští Němciʻ v českém filmu od roku 1945; vývoj a konstantycs_CZ
dc.contributor.refereeTvrdík, Milan
dc.identifier.aleph002035432
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineItalianistika - Německý jazyk a literaturacs_CZ
thesis.degree.disciplineItalianistic - German Language and Literatureen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav germánských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Germanic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csItalianistika - Německý jazyk a literaturacs_CZ
uk.degree-discipline.enItalianistic - German Language and Literatureen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce diachronně popisuje vývoj zobrazování sudetských Němců a problematiky odsunu v československém a českém filmu. Klade si otázku souvislosti dobového kulturního a politického klimatu s filmovým pojetím této problematiky a trvanlivosti zavedených schémat a klišé. Ve čtyřech výrazných kulturně-historických epochách je na základě sekundární literatury a dobové kritiky analyzováno pět filmů. Padesátá léta: Nástup, šedesátá léta: Adelheid, éra normalizace: Cukrová bouda a Zánik samoty Berhof, po roce 1989: Habermannův mlýn.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis investigates the background of possible presentations of Sudeten Germans in Czech cinematography and describes circumstances of a contemporary political and cultural climate in connection with the expulsion of Germans from Czechoslovakia after World War II. In four significant periods are analyzed five films - Nástup, Adelheid, Cukrová bouda, Zánik samoty Berhof, Habermannův mlýn. The analysis is based on secondary literature and contemporary critics.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav germánských studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020354320106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV