Der Themenkomplex ʻSudetendeutscheʻ in der tschechischen Kinematographie von 1945: Veränderungen und Konstanten
ʻSudeten Germansʻ in Czech cinematography from 1945: changes and constants
Téma ʻSudetští Němciʻ v českém filmu od roku 1945; vývoj a konstanty
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/75730Identifikátory
SIS: 151055
Kolekce
- Kvalifikační práce [23328]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tvrdík, Milan
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Italianistika - Německý jazyk a literatura
Katedra / ústav / klinika
Ústav germánských studií
Datum obhajoby
7. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Němčina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Sudetenland, Sudetendeutsche, Vertreibung, Kinematografie, Film, Sudety, Němci, Sudetští Němci, Odsun, Vysídlení, VyhnáníKlíčová slova (anglicky)
Cinematography, Film, Sudetenland, German, Expulsion, Sudeten GermansPráce diachronně popisuje vývoj zobrazování sudetských Němců a problematiky odsunu v československém a českém filmu. Klade si otázku souvislosti dobového kulturního a politického klimatu s filmovým pojetím této problematiky a trvanlivosti zavedených schémat a klišé. Ve čtyřech výrazných kulturně-historických epochách je na základě sekundární literatury a dobové kritiky analyzováno pět filmů. Padesátá léta: Nástup, šedesátá léta: Adelheid, éra normalizace: Cukrová bouda a Zánik samoty Berhof, po roce 1989: Habermannův mlýn.
The bachelor thesis investigates the background of possible presentations of Sudeten Germans in Czech cinematography and describes circumstances of a contemporary political and cultural climate in connection with the expulsion of Germans from Czechoslovakia after World War II. In four significant periods are analyzed five films - Nástup, Adelheid, Cukrová bouda, Zánik samoty Berhof, Habermannův mlýn. The analysis is based on secondary literature and contemporary critics.