Zobrazit minimální záznam

Comparison of the influence of the PISA Study on the german and the czech educational system 2000-2009
Srovnání dopadů Studie PISA na německé a české školství 2000-2009
dc.contributor.advisorŠafařík, Petr
dc.creatorVermachová, Helena
dc.date.accessioned2020-08-26T10:24:48Z
dc.date.available2020-08-26T10:24:48Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/72459
dc.description.abstractThis paper aims to compare the results and effects of the PISA study on the Czech and German educational system. The OECD compares with the PISA tests the abilities of the fifteen-year-old to use what they have learned during the compulsory school time in real life situations. Opposite to Czech Republic, Germany was able to improve its results. The undertaken reforms in Germany as well as in Czech Republic aim at similar goals, their results vary, however. The causes of the different outcomes are described by analysing the used instruments of educational policy and the whole political and public reception of the study. Those are illustrated by an overview of the media coverage relating to the PISA Study.en_US
dc.description.abstractCílem této práce je porovnat výsledky a dopady studie PISA na německé a české školství. OECD prostřednictví testů PISA srovnává schopnost využití znalostí nabytých během základního vzdělání v reálném životě u patnáctiletých žáků. Na rozdíl od České republiky se v Německu podařilo výsledky zlepšit. Přestože se reformy školství v obou zemích ubíraly stejným směrem, jejich výsledky se zásadním způsobem liší. Důvody tohoto rozdílu jsou definovány pomocí analýzy použitých nástrojů vzdělávací politiky i celého politického a společenského přístupu. Ten je ilustrován pomocí přehledu mediální tematizace studie PISA.cs_CZ
dc.languageGermancs_CZ
dc.language.isode_DE
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectPISA Studiecs_CZ
dc.subjectŠkolstvícs_CZ
dc.subjectSpolková republika Německocs_CZ
dc.subjectČeská republikacs_CZ
dc.subjectVzdělávací politikacs_CZ
dc.subjectPISA Studyen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectThe Federal Republic of Germanyen_US
dc.subjectCzech Republiken_US
dc.subjectEducational Policyen_US
dc.titleVergleich von Auswirkungen der PISA Studie auf das deutsche und tschechische Schulwesen 2000-2009de_DE
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-17
dc.description.departmentKatedra německých a rakouských studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of German and Austrian Studiesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId123834
dc.title.translatedComparison of the influence of the PISA Study on the german and the czech educational system 2000-2009en_US
dc.title.translatedSrovnání dopadů Studie PISA na německé a české školství 2000-2009cs_CZ
dc.contributor.refereeEmler, David
dc.identifier.aleph001784132
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČesko-německá studia/Deutsch-Tschechische Studiencs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech-German Studiesen_US
thesis.degree.programMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
thesis.degree.programInternational Area Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra německých a rakouských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of German and Austrian Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csČesko-německá studia/Deutsch-Tschechische Studiencs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech-German Studiesen_US
uk.degree-program.csMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.degree-program.enInternational Area Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem této práce je porovnat výsledky a dopady studie PISA na německé a české školství. OECD prostřednictví testů PISA srovnává schopnost využití znalostí nabytých během základního vzdělání v reálném životě u patnáctiletých žáků. Na rozdíl od České republiky se v Německu podařilo výsledky zlepšit. Přestože se reformy školství v obou zemích ubíraly stejným směrem, jejich výsledky se zásadním způsobem liší. Důvody tohoto rozdílu jsou definovány pomocí analýzy použitých nástrojů vzdělávací politiky i celého politického a společenského přístupu. Ten je ilustrován pomocí přehledu mediální tematizace studie PISA.cs_CZ
uk.abstract.enThis paper aims to compare the results and effects of the PISA study on the Czech and German educational system. The OECD compares with the PISA tests the abilities of the fifteen-year-old to use what they have learned during the compulsory school time in real life situations. Opposite to Czech Republic, Germany was able to improve its results. The undertaken reforms in Germany as well as in Czech Republic aim at similar goals, their results vary, however. The causes of the different outcomes are described by analysing the used instruments of educational policy and the whole political and public reception of the study. Those are illustrated by an overview of the media coverage relating to the PISA Study.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra německých a rakouských studiícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990017841320106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV