Vergleich von Auswirkungen der PISA Studie auf das deutsche und tschechische Schulwesen 2000-2009
Comparison of the influence of the PISA Study on the german and the czech educational system 2000-2009
Srovnání dopadů Studie PISA na německé a české školství 2000-2009
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/72459Identifikátory
SIS: 123834
Kolekce
- Kvalifikační práce [18147]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Emler, David
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Česko-německá studia/Deutsch-Tschechische Studien
Katedra / ústav / klinika
Katedra německých a rakouských studií
Datum obhajoby
17. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Němčina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
PISA Studie, Školství, Spolková republika Německo, Česká republika, Vzdělávací politikaKlíčová slova (anglicky)
PISA Study, Education, The Federal Republic of Germany, Czech Republik, Educational PolicyCílem této práce je porovnat výsledky a dopady studie PISA na německé a české školství. OECD prostřednictví testů PISA srovnává schopnost využití znalostí nabytých během základního vzdělání v reálném životě u patnáctiletých žáků. Na rozdíl od České republiky se v Německu podařilo výsledky zlepšit. Přestože se reformy školství v obou zemích ubíraly stejným směrem, jejich výsledky se zásadním způsobem liší. Důvody tohoto rozdílu jsou definovány pomocí analýzy použitých nástrojů vzdělávací politiky i celého politického a společenského přístupu. Ten je ilustrován pomocí přehledu mediální tematizace studie PISA.
This paper aims to compare the results and effects of the PISA study on the Czech and German educational system. The OECD compares with the PISA tests the abilities of the fifteen-year-old to use what they have learned during the compulsory school time in real life situations. Opposite to Czech Republic, Germany was able to improve its results. The undertaken reforms in Germany as well as in Czech Republic aim at similar goals, their results vary, however. The causes of the different outcomes are described by analysing the used instruments of educational policy and the whole political and public reception of the study. Those are illustrated by an overview of the media coverage relating to the PISA Study.