Zobrazit minimální záznam

The evaluation of gross motor function and coordination in primary school children
dc.contributor.advisorSatrapová, Lenka
dc.creatorKuběnová, Jana
dc.date.accessioned2017-05-27T18:52:03Z
dc.date.available2017-05-27T18:52:03Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/72298
dc.description.abstractNázev diplomové práce: Hodnocení hrubé motoriky a koordinace u dětí mladšího školního věku Vymezení problému: Pohybová aktivita a sport jsou v dnešní době vysoce diskutovanými tématy. Pohybová činnost pozitivně ovlivňuje organismus v mnoha směrech, naopak její nedostatek má negativní dopad. V období mladšího školního věku by měly pohybové aktivity být pestré, pohybové činnosti by měly být často obměňovány. Pokud by se již v tomto období jednalo o specializovaný trénink, kde by ještě dominovalo asymetrické zatížení, a nebyla připojena kompenzační činnost, vliv na organismus by byl spíše negativní a mohlo by dojít až poškození rostoucího organismu, který není na takovou zátěž připraven. Aby docházelo k adekvátnímu rozvoji specifických schopností a dovedností, je potřeba dostatečné zajištění v oblasti hrubé motoriky a koordinace. Hodnocení hrubé motoriky není po dosažení bipedální lokomoce věnována příliš velká pozornost a již existující testy mají řadu omezení. Z těchto důvodů bylo snahou vytvoření nové testovací baterie a pomocí ní ohodnotit stav hrubé motoriky a koordinace u dětí mladšího školního věku a zhodnocení vlivu pohlaví a mimoškolní pohybové aktivity na celkové výsledky. Cíle práce: Cílem této práce je shrnout dosavadní poznatky z oblasti hrubé motoriky a koordinace u dětí mladšího...cs_CZ
dc.description.abstractTitle: The evaluation of gross motor function and coordination in primary school children Defining the issue: The physical activity and sport are highly discussed topics in current time. The physical activity itself has a positive effect on our body in many ways, on the contrary the lack of it has a negative effect. In the younger school age there should be a diversity of physical activity and it should often vary. If, in this period of age, the physical activity would be in the form of specialized sport training with dominant asymetric load without any compensating activity, the effect of that training would be probably negative and even harming for the growing body of young children, who are not prepared for that type of burden. To ensure an adequate development of specific skills and gaits the appropriate level of gross motor function and coordination is required. The evaluation of such movement features after reaching bipedal locometion is mediocre at best and the current test batteries are limited in application. For these reasons the goal was to create new battery of tests and use it to evaluate the gross motor function and coordination in primary school children and assessment of the impact of gender and extracurricular activity on the results. The purpose of the study: The purpose of this...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectmotorika člověkacs_CZ
dc.subjectposturální a lokomoční motorikacs_CZ
dc.subjectposturacs_CZ
dc.subjectmotorický vývojcs_CZ
dc.subjectmladší školní věkcs_CZ
dc.subjectpohybová aktivitacs_CZ
dc.subjecthodnocení motorikycs_CZ
dc.subjecthuman motor skillsen_US
dc.subjectpostural and locomotor motor skillsen_US
dc.subjectpostureen_US
dc.subjectmotor developmenten_US
dc.subjectschool ageen_US
dc.subjectphysical activityen_US
dc.subjectmotor skills assessmenten_US
dc.titleHodnocení hrubé motoriky a koordinace u dětí mladšího školního věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-05
dc.description.departmentFyzioterapiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId133610
dc.title.translatedThe evaluation of gross motor function and coordination in primary school childrenen_US
dc.contributor.refereeNováková, Tereza
dc.identifier.aleph001773713
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFyzioterapiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysiotherapyen_US
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Fyzioterapiecs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csFyzioterapiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysiotherapyen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev diplomové práce: Hodnocení hrubé motoriky a koordinace u dětí mladšího školního věku Vymezení problému: Pohybová aktivita a sport jsou v dnešní době vysoce diskutovanými tématy. Pohybová činnost pozitivně ovlivňuje organismus v mnoha směrech, naopak její nedostatek má negativní dopad. V období mladšího školního věku by měly pohybové aktivity být pestré, pohybové činnosti by měly být často obměňovány. Pokud by se již v tomto období jednalo o specializovaný trénink, kde by ještě dominovalo asymetrické zatížení, a nebyla připojena kompenzační činnost, vliv na organismus by byl spíše negativní a mohlo by dojít až poškození rostoucího organismu, který není na takovou zátěž připraven. Aby docházelo k adekvátnímu rozvoji specifických schopností a dovedností, je potřeba dostatečné zajištění v oblasti hrubé motoriky a koordinace. Hodnocení hrubé motoriky není po dosažení bipedální lokomoce věnována příliš velká pozornost a již existující testy mají řadu omezení. Z těchto důvodů bylo snahou vytvoření nové testovací baterie a pomocí ní ohodnotit stav hrubé motoriky a koordinace u dětí mladšího školního věku a zhodnocení vlivu pohlaví a mimoškolní pohybové aktivity na celkové výsledky. Cíle práce: Cílem této práce je shrnout dosavadní poznatky z oblasti hrubé motoriky a koordinace u dětí mladšího...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: The evaluation of gross motor function and coordination in primary school children Defining the issue: The physical activity and sport are highly discussed topics in current time. The physical activity itself has a positive effect on our body in many ways, on the contrary the lack of it has a negative effect. In the younger school age there should be a diversity of physical activity and it should often vary. If, in this period of age, the physical activity would be in the form of specialized sport training with dominant asymetric load without any compensating activity, the effect of that training would be probably negative and even harming for the growing body of young children, who are not prepared for that type of burden. To ensure an adequate development of specific skills and gaits the appropriate level of gross motor function and coordination is required. The evaluation of such movement features after reaching bipedal locometion is mediocre at best and the current test batteries are limited in application. For these reasons the goal was to create new battery of tests and use it to evaluate the gross motor function and coordination in primary school children and assessment of the impact of gender and extracurricular activity on the results. The purpose of the study: The purpose of this...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Fyzioterapiecs_CZ
dc.identifier.lisID990017737130106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV