Zobrazit minimální záznam

Výuka anglického jazyka pomocí anglického jazyka
dc.contributor.advisorUličná, Klára
dc.creatorSmejkalová, Julie
dc.date.accessioned2017-05-27T16:49:24Z
dc.date.available2017-05-27T16:49:24Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/71644
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá rolí cílového jazyka ve výuce angličtiny. Cílem práce je prozkoumat vliv výuky prostřednictvím cílového jazyka na rozvoj komunikativní kompetence žáků prvního stupně základní školy. Teoretická část zpracovává zásady, které se vztahují k užití cílového jazyka ve výuce. Dále analyzuje faktory ovlivňující výuku cizího jazyka, zabývá se možností přirozeného osvojování jazyka ve školní třídě a vlivem užití cílového jazyka pro komunikaci a výuku. Následně je v teoretické části poskytnuta synchronická a diachronická analýza užití cílového a mateřského jazyka ve výuce angličtiny. Závěr teoretické části zvažuje výhody výuky prostřednictvím cílového jazyka, předjímá možné obtíže související s výukou výhradně v angličtině a nabízí postupy pro maximalizaci užití cílového jazyka. Semikvanitativní výzkum založený na pozorování výuky učitelů českých základních škol zkoumá roli cílového jazyka ve třídě. Výzkum se zaměřuje zejména na zjištění množství srozumitelného přísunu cílového jazyka zprostředkovaného učiteli a prostředky, s jejichž pomocí učitelé zprostředkovávají srozumitelnost. Následně jsou data z pozorování zhodnocena ve vztahu k informacím, které byly získány na základě strukturovaného rozhovoru s učiteli, a jehož cílem je zjistit postoje a názory učitelů týkající se užití...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis is concerned with the role of the target language in foreign language teaching. The objective of the thesis is to discuss the influence of teaching English by means of the target language on communicative competence of young learners. The theoretical part elaborates the theoretical principles that concern employment of the target language in teaching. Futhermore, it analyses the factors influencing foreign language learning, discusses the possibility of language acquisition in the classroom and studies the influence of using the target language as the language of communication and instruction. Subsequently, it provides synchronic and diachronic analysis of L2 and L1 use in English language teaching methodology. In conclusion, the theoretical part evaluates the benefits of teaching by means of the target language, anticipates some risks and problems concerned with teaching exclusively by means of the target language and proposes techniques for maximization of the target language use. The semi-quantitative research studies the issue of the role of the target language in the classroom on the basis of monitoring a sample of teachers of Czech primary schools. Primarily, it investigates the amount of comprehensible input that young learners are provided with and means that teachers employ in...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectcommunicative competencecs_CZ
dc.subjectlanguage teachingcs_CZ
dc.subjectlanguage learningcs_CZ
dc.subjectlanguage acquisitioncs_CZ
dc.subjecttarget languagecs_CZ
dc.subjectnative languagecs_CZ
dc.subjectcommunicative competenceen_US
dc.subjectlanguage teachingen_US
dc.subjectlanguage learningen_US
dc.subjectlanguage acquisitionen_US
dc.subjecttarget languageen_US
dc.subjectnative languageen_US
dc.titleTeaching English through Englishen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-12
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId146423
dc.title.translatedVýuka anglického jazyka pomocí anglického jazykacs_CZ
dc.contributor.refereeŽďárek, Karel
dc.identifier.aleph001852922
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - ruský jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Russian languageen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - ruský jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Russian languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá rolí cílového jazyka ve výuce angličtiny. Cílem práce je prozkoumat vliv výuky prostřednictvím cílového jazyka na rozvoj komunikativní kompetence žáků prvního stupně základní školy. Teoretická část zpracovává zásady, které se vztahují k užití cílového jazyka ve výuce. Dále analyzuje faktory ovlivňující výuku cizího jazyka, zabývá se možností přirozeného osvojování jazyka ve školní třídě a vlivem užití cílového jazyka pro komunikaci a výuku. Následně je v teoretické části poskytnuta synchronická a diachronická analýza užití cílového a mateřského jazyka ve výuce angličtiny. Závěr teoretické části zvažuje výhody výuky prostřednictvím cílového jazyka, předjímá možné obtíže související s výukou výhradně v angličtině a nabízí postupy pro maximalizaci užití cílového jazyka. Semikvanitativní výzkum založený na pozorování výuky učitelů českých základních škol zkoumá roli cílového jazyka ve třídě. Výzkum se zaměřuje zejména na zjištění množství srozumitelného přísunu cílového jazyka zprostředkovaného učiteli a prostředky, s jejichž pomocí učitelé zprostředkovávají srozumitelnost. Následně jsou data z pozorování zhodnocena ve vztahu k informacím, které byly získány na základě strukturovaného rozhovoru s učiteli, a jehož cílem je zjistit postoje a názory učitelů týkající se užití...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is concerned with the role of the target language in foreign language teaching. The objective of the thesis is to discuss the influence of teaching English by means of the target language on communicative competence of young learners. The theoretical part elaborates the theoretical principles that concern employment of the target language in teaching. Futhermore, it analyses the factors influencing foreign language learning, discusses the possibility of language acquisition in the classroom and studies the influence of using the target language as the language of communication and instruction. Subsequently, it provides synchronic and diachronic analysis of L2 and L1 use in English language teaching methodology. In conclusion, the theoretical part evaluates the benefits of teaching by means of the target language, anticipates some risks and problems concerned with teaching exclusively by means of the target language and proposes techniques for maximization of the target language use. The semi-quantitative research studies the issue of the role of the target language in the classroom on the basis of monitoring a sample of teachers of Czech primary schools. Primarily, it investigates the amount of comprehensible input that young learners are provided with and means that teachers employ in...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990018529220106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV