Zobrazit minimální záznam

Adolescents' concepts about ideal male appearance
dc.contributor.advisorSmetáčková, Irena
dc.creatorPapíková, Lucie
dc.date.accessioned2017-05-27T14:21:31Z
dc.date.available2017-05-27T14:21:31Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/70835
dc.description.abstractABSTAKT Tato bakalářská práce se zabývá představami adolescentů/ek o ideálním vzhledu chlapců. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a empirickou. V teoretické části jsem se zaměřila na představení a popis jednotlivých pojmů a oblastí, které se k tématu vztahují. V první kapitole jsem se věnovala vývojovému období adolescence, kde jsem nejprve toto období charakterizovala a následně popsala jednotlivé změny, kterými dospívající procházejí. Další kapitola byla věnována tématu gender, kde jsem vymezila a popsala základní pojmy genderové problematiky a blíže se zaměřila na maskulinitu a maskulinní chování. Následně jsem se zaměřila na školní třídu jako na prostředí respondentů/ek, ve kterém můj výzkum vznikal. Poslední kapitolou teoretické části jsem věnovala problematice vzhledu a ideálu krásy, kde jsem se nejprve snažila o popis všeobecného vývoje ideálu krásy a následně se zaměřila na ideál mužské krásy. V empirické části jsem analyzovala výsledky svého výzkumu, který se skládal ze tří dílčích metod - pozorování, dotazníku a repertoárové mřížky. Výzkumným vzorkem byly dvě třídy z víceletého gymnázia odpovídající 8. třídám základních škol. Cílem práce bylo zjistit, jaké jsou adolescentní představy o optimální míře úprav vzhledu a pozornosti, kterou mají chlapci svému vzhledu věnovat a odhalit, jak...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the adolescents' concepts about ideal male appearance. The work is divided into two parts - theoretical and empirical. In the theoretical part, I focused on the presentation and description of the different concepts and areas that are relate to the topic. In the first chapter I dealt with the developmental period of adolescence, where I first characterized this period and subsequently described the individual changes that adolescents are going through. The next chapter was devoted to the topic of gender, where I define and describe the basic concepts of gender issues and I closer focused on masculinity and masculine behavior. Subsequently, I focused on the classroom as on the respondents' environment, in which my research was originated. The last chapter my theoretical part was devoted to the issues of appearance and the ideal of beauty, where I first tried to describe the general trend of ideal beauty and subsequently I focused on the ideal of male beauty. In the empirical part I analyzed the results of my research, which was consisted of three primary methods - observation, questionnaire and Repertory grid. Research sample were two classes of multi-annual grammar school, which is corresponding to 8th classes of primary schools. The aim was to determine what are the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectgendercs_CZ
dc.subjectmaskulinitacs_CZ
dc.subjectvzhledcs_CZ
dc.subjectadolescencecs_CZ
dc.subjectgenderen_US
dc.subjectmasculinityen_US
dc.subjectappearanceen_US
dc.subjectadolescenceen_US
dc.titlePředstavy adolescentů o ideálním vzhledu chlapcůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-04
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId134742
dc.title.translatedAdolescents' concepts about ideal male appearanceen_US
dc.contributor.refereePecha Šimotová, Eva
dc.identifier.aleph001847850
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csABSTAKT Tato bakalářská práce se zabývá představami adolescentů/ek o ideálním vzhledu chlapců. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a empirickou. V teoretické části jsem se zaměřila na představení a popis jednotlivých pojmů a oblastí, které se k tématu vztahují. V první kapitole jsem se věnovala vývojovému období adolescence, kde jsem nejprve toto období charakterizovala a následně popsala jednotlivé změny, kterými dospívající procházejí. Další kapitola byla věnována tématu gender, kde jsem vymezila a popsala základní pojmy genderové problematiky a blíže se zaměřila na maskulinitu a maskulinní chování. Následně jsem se zaměřila na školní třídu jako na prostředí respondentů/ek, ve kterém můj výzkum vznikal. Poslední kapitolou teoretické části jsem věnovala problematice vzhledu a ideálu krásy, kde jsem se nejprve snažila o popis všeobecného vývoje ideálu krásy a následně se zaměřila na ideál mužské krásy. V empirické části jsem analyzovala výsledky svého výzkumu, který se skládal ze tří dílčích metod - pozorování, dotazníku a repertoárové mřížky. Výzkumným vzorkem byly dvě třídy z víceletého gymnázia odpovídající 8. třídám základních škol. Cílem práce bylo zjistit, jaké jsou adolescentní představy o optimální míře úprav vzhledu a pozornosti, kterou mají chlapci svému vzhledu věnovat a odhalit, jak...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with the adolescents' concepts about ideal male appearance. The work is divided into two parts - theoretical and empirical. In the theoretical part, I focused on the presentation and description of the different concepts and areas that are relate to the topic. In the first chapter I dealt with the developmental period of adolescence, where I first characterized this period and subsequently described the individual changes that adolescents are going through. The next chapter was devoted to the topic of gender, where I define and describe the basic concepts of gender issues and I closer focused on masculinity and masculine behavior. Subsequently, I focused on the classroom as on the respondents' environment, in which my research was originated. The last chapter my theoretical part was devoted to the issues of appearance and the ideal of beauty, where I first tried to describe the general trend of ideal beauty and subsequently I focused on the ideal of male beauty. In the empirical part I analyzed the results of my research, which was consisted of three primary methods - observation, questionnaire and Repertory grid. Research sample were two classes of multi-annual grammar school, which is corresponding to 8th classes of primary schools. The aim was to determine what are the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990018478500106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV