Čtení u žáků s Aspergerovým syndromem
Reading in children with Asperger syndrome
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/70305Identifikátory
SIS: 127126
Kolekce
- Kvalifikační práce [19351]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sotáková, Hana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie a speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
5. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Aspergerův syndrom, čtení, kognitivní aspekty čtení, čtenářská gramotnost, roviny čtenářské gramotnosti, technika čtení, porozumění čtenémuKlíčová slova (anglicky)
Asperger syndrome, reading, cognitive aspects of reading, literacy, literacy levels, reading technique, reading comprehensionBakalářská práce si klade za cíl zmapování porozumění čtenému textu u žáků s Aspergerovým syndromem navštěvujících 1. stupeň základní školy. Pro šetření jsou užity tři testy, kterými jsou test naslouchání, test čtení a test čtení s vizuální podporou. Odpovědi respondentů na tyto tři typy testů jsou následně hlouběji analyzovány a také vzájemně porovnávány. Tato práce soustředí pozornost zejména na myšlenkové operace respondentů a jejich práci s informacemi na rovině explicitního a implicitního porozumění. Klíčová slova: Aspergerův syndrom, čtení, kognitivní aspekty, porozumění slyšenému, čtenářská gramotnost, čtení s vizuální podporou, porozumění čtenému
The aim of this bachelor thesis is to explore the understanding of text by elementary school pupils with Asperger syndrome. The research is using three methods: a listening test, a reading test and a reading test with visual support. The answers for these three types of tests are then analysed and compared with each other. This thesis concentrates mainly on mental operations of the respondents and their work with information on the level of explicit and implicit understanding. Key words: Asperger syndrome, reading, cognitive aspects, listening comprehension, literacy, reading with visual support, reading comprehension