Zobrazit minimální záznam

Ownership and massmedia: A comparison
dc.contributor.advisorLupač, Petr
dc.creatorRapošová, Veronika
dc.date.accessioned2017-05-27T10:19:13Z
dc.date.available2017-05-27T10:19:13Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/69556
dc.description.abstractTato práce se zabývá vlastnickou strukturou mediálních tiskových institucí a jejich působením na činnost denního tisku. Pro lepší pochopení podstaty vlastnické struktury a jejího vlivu nahlížíme na tuto problematiku na základě následujících kritérií: velikost mediálního trhu, koncentrace vlastnictví, poměr domácích vlastníků oproti zahraničním, počet titulů a angažovanosti vlastníků médií na politickém dění ve společnosti. V druhé části práce se zaměřuji na popis vývoje a srovnání současného stavu vlastnické struktury denního tisk států střední Evropy po roce 1989 - ČR, Maďarsko a Polsko (dle výše uvedených kritérií). Klíčová slova: vlastnictví médií, střední Evropa, koncentrace médií, pluralismus médiícs_CZ
dc.description.abstractThis work deals with the ownership of print media institutions and their effect on the activity of newspapers. For better understanding of the nature of the ownership structure and its influence we have to look at this issue on the basis of the following criteria: size of media market, ownership concentration, ratio of domestic to foreign owners, number of titles and whether the owners involved in some way in the political process in the company. The second part of this work focuses on the description and comparison of the current development status of the ownership structure of daily print (according to the criteria above) in states of Central Europe after 1989 - the Czech Republic, Hungary and Poland. Keywords: media ownership, Central Europe, media concentration, media pluralismen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectvlastnictví médiícs_CZ
dc.subjectstřední Evropacs_CZ
dc.subjectkoncentrace médiícs_CZ
dc.subjectpluralismus médiícs_CZ
dc.subjectmedia ownershipen_US
dc.subjectCentral Europeen_US
dc.subjectmedia concentrationen_US
dc.subjectmedia pluralismen_US
dc.titleVlastnictví a média: Srovnánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-03
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId124068
dc.title.translatedOwnership and massmedia: A comparisonen_US
dc.contributor.refereeVinopal, Jiří
dc.identifier.aleph001848150
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologicko-ekonomická studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology with Economicsen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologicko-ekonomická studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology with Economicsen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csNeprospělcs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá vlastnickou strukturou mediálních tiskových institucí a jejich působením na činnost denního tisku. Pro lepší pochopení podstaty vlastnické struktury a jejího vlivu nahlížíme na tuto problematiku na základě následujících kritérií: velikost mediálního trhu, koncentrace vlastnictví, poměr domácích vlastníků oproti zahraničním, počet titulů a angažovanosti vlastníků médií na politickém dění ve společnosti. V druhé části práce se zaměřuji na popis vývoje a srovnání současného stavu vlastnické struktury denního tisk států střední Evropy po roce 1989 - ČR, Maďarsko a Polsko (dle výše uvedených kritérií). Klíčová slova: vlastnictví médií, střední Evropa, koncentrace médií, pluralismus médiícs_CZ
uk.abstract.enThis work deals with the ownership of print media institutions and their effect on the activity of newspapers. For better understanding of the nature of the ownership structure and its influence we have to look at this issue on the basis of the following criteria: size of media market, ownership concentration, ratio of domestic to foreign owners, number of titles and whether the owners involved in some way in the political process in the company. The second part of this work focuses on the description and comparison of the current development status of the ownership structure of daily print (according to the criteria above) in states of Central Europe after 1989 - the Czech Republic, Hungary and Poland. Keywords: media ownership, Central Europe, media concentration, media pluralismen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990018481500106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV