Vlastnictví a média: Srovnání
Ownership and massmedia: A comparison
bakalářská práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/69556Identifikátory
SIS: 124068
Kolekce
- Kvalifikační práce [23201]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vinopal, Jiří
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociologicko-ekonomická studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
3. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl
Klíčová slova (česky)
vlastnictví médií, střední Evropa, koncentrace médií, pluralismus médiíKlíčová slova (anglicky)
media ownership, Central Europe, media concentration, media pluralismTato práce se zabývá vlastnickou strukturou mediálních tiskových institucí a jejich působením na činnost denního tisku. Pro lepší pochopení podstaty vlastnické struktury a jejího vlivu nahlížíme na tuto problematiku na základě následujících kritérií: velikost mediálního trhu, koncentrace vlastnictví, poměr domácích vlastníků oproti zahraničním, počet titulů a angažovanosti vlastníků médií na politickém dění ve společnosti. V druhé části práce se zaměřuji na popis vývoje a srovnání současného stavu vlastnické struktury denního tisk států střední Evropy po roce 1989 - ČR, Maďarsko a Polsko (dle výše uvedených kritérií). Klíčová slova: vlastnictví médií, střední Evropa, koncentrace médií, pluralismus médií
This work deals with the ownership of print media institutions and their effect on the activity of newspapers. For better understanding of the nature of the ownership structure and its influence we have to look at this issue on the basis of the following criteria: size of media market, ownership concentration, ratio of domestic to foreign owners, number of titles and whether the owners involved in some way in the political process in the company. The second part of this work focuses on the description and comparison of the current development status of the ownership structure of daily print (according to the criteria above) in states of Central Europe after 1989 - the Czech Republic, Hungary and Poland. Keywords: media ownership, Central Europe, media concentration, media pluralism