Zobrazit minimální záznam

Rafael Kubelík's aesthetic preferences in the light of the Munich sources
dc.contributor.advisorOttlová, Marta
dc.creatorKraftová, Nikol
dc.date.accessioned2017-05-27T08:44:08Z
dc.date.available2017-05-27T08:44:08Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/69041
dc.description.abstractDiplomová práce pojednává o estetických názorech dirigenta Rafaela Kubelíka na základě pramenů přístupných v mnichovských archivních a provozovacích institucích a za pomoci výpovědí pamětníků, kteří působili v Symfonickém orchestru Bavorského rozhlasu v období Kubelíkovy spolupráce s tímto tělesem. Práce obsahuje komentovaný přehled repertoáru prováděného Kubelíkem v abonentních řadách BRSO, který v kombinaci s výpověďmi Kubelíka a ve srovnání s programem hostujících dirigentů poukazuje na Kubelíkovu dramaturgickou činnost a na jeho případné hudební preference. Prezentován je i Kubelíkův vztah a interpretační přístup k opeře a jeho představa o procesu inscenační realizace. Další kapitoly poukazují na Kubelíkovy dirigentské kvality a na jeho specifické interpretační požadavky. Zařazen je také životopis Rafaela Kubelíka a řada vzpomínek pamětníků, které doplňují celkový obraz o Kubelíkově osobnosti.cs_CZ
dc.description.abstractThis dissertation deals with the aesthetic opinions of conductor Rafael Kubelík as evidenced in the materials available in archives and cultural institutions in Munich as well as in the recollections of Bavarian Radio Symphony Orchestra members from the time of Kubelík's direction of that ensemble. The study includes an overview with commentary of the repertoire performed by Kubelík in subscription concerts by the Bavarian Radio Symphony Orchestra, which along with Kubelík's comments and in comparison with the programme of other guest conductors indicates Kubelík's programming activities and probably his musical preferences. This study also discusses Kubelík's interest in opera and his ideas on its staging and production. Other chapters deal with Kubelík's qualities as a conductor and the specific demands he made on his performers. It also includes a curriculum vitae of Rafael Kubelík and a number of recollections by people who knew him, all of which serve to fill out the overall picture of Kubelík's personality.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectRafael Kubelíkcs_CZ
dc.subjectJan Kubelíkcs_CZ
dc.subjectGustav Mahlercs_CZ
dc.subjectSymfonický orchestr Bavorského rozhlasucs_CZ
dc.subjectestetikacs_CZ
dc.subjectdramaturgiecs_CZ
dc.subjectinterpretacecs_CZ
dc.subjectdirigovánícs_CZ
dc.subjectorchestrální hudbacs_CZ
dc.subjectvokální hudbacs_CZ
dc.subjectoperacs_CZ
dc.subjectfrázovánícs_CZ
dc.subjectorální historiecs_CZ
dc.subjectRafael Kubelíken_US
dc.subjectJan Kubelíken_US
dc.subjectGustav Mahleren_US
dc.subjectBavarian Radio Symphony Orchestraen_US
dc.subjectMunichen_US
dc.subjectaesthetics of musicen_US
dc.subjectdramaturgyen_US
dc.subjectinterpretationen_US
dc.subjectconductingen_US
dc.subjectorchestral musicen_US
dc.subjectvocal musicen_US
dc.subjectoperaen_US
dc.subjectphrasingen_US
dc.subjectoral historyen_US
dc.titleEstetické postoje Rafaela Kubelíka ve světle mnichovských pramenůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-23
dc.description.departmentInstitute of Musicologyen_US
dc.description.departmentÚstav hudební vědycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId127063
dc.title.translatedRafael Kubelík's aesthetic preferences in the light of the Munich sourcesen_US
dc.contributor.refereeGabrielová, Jarmila
dc.identifier.aleph001786524
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHudební vědacs_CZ
thesis.degree.disciplineMusicologyen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav hudební vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Musicologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHudební vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enMusicologyen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce pojednává o estetických názorech dirigenta Rafaela Kubelíka na základě pramenů přístupných v mnichovských archivních a provozovacích institucích a za pomoci výpovědí pamětníků, kteří působili v Symfonickém orchestru Bavorského rozhlasu v období Kubelíkovy spolupráce s tímto tělesem. Práce obsahuje komentovaný přehled repertoáru prováděného Kubelíkem v abonentních řadách BRSO, který v kombinaci s výpověďmi Kubelíka a ve srovnání s programem hostujících dirigentů poukazuje na Kubelíkovu dramaturgickou činnost a na jeho případné hudební preference. Prezentován je i Kubelíkův vztah a interpretační přístup k opeře a jeho představa o procesu inscenační realizace. Další kapitoly poukazují na Kubelíkovy dirigentské kvality a na jeho specifické interpretační požadavky. Zařazen je také životopis Rafaela Kubelíka a řada vzpomínek pamětníků, které doplňují celkový obraz o Kubelíkově osobnosti.cs_CZ
uk.abstract.enThis dissertation deals with the aesthetic opinions of conductor Rafael Kubelík as evidenced in the materials available in archives and cultural institutions in Munich as well as in the recollections of Bavarian Radio Symphony Orchestra members from the time of Kubelík's direction of that ensemble. The study includes an overview with commentary of the repertoire performed by Kubelík in subscription concerts by the Bavarian Radio Symphony Orchestra, which along with Kubelík's comments and in comparison with the programme of other guest conductors indicates Kubelík's programming activities and probably his musical preferences. This study also discusses Kubelík's interest in opera and his ideas on its staging and production. Other chapters deal with Kubelík's qualities as a conductor and the specific demands he made on his performers. It also includes a curriculum vitae of Rafael Kubelík and a number of recollections by people who knew him, all of which serve to fill out the overall picture of Kubelík's personality.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědycs_CZ
dc.identifier.lisID990017865240106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV