Dítě s vývojovou dysfázií v běžné mateřské škole
Child with developmental dysphasia in regular kindergarten
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/66416Identifikátory
SIS: 120525
Kolekce
- Kvalifikační práce [19351]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Špačková, Klára
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
27. 5. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
dítě s vývojovou dysfázií, běžná mateřská škola, integrace, pedagog, rodiče, klinický logoped, školské poradenské zařízení, asistent pedagogaKlíčová slova (anglicky)
child with developmental dysphasia, regular kindergarden, integration, teacher, parents, clinical speech therapist, school counseling facilities, teaching assistantDiplomová práce se zabývá dětmi s narušenou komunikační schopností, které jsou vzdělávány v běžné mateřské škole. K realizaci výzkumného šetření byl vybrán výzkumný vzorek v podobě pěti dětí s narušenou komunikační schopností, konkrétně s poruchou vývojová dysfázie. Teoretická část se věnuje klasifikaci narušené komunikační schopnosti a vymezením vývojové dysfázie. Obsáhleji se zabývá integrací a vzděláváním dětí s NKS v běžných mateřských školách, kvalitou předškolního pedagoga a jeho rolí při rozvíjení dítěte s NKS, konkrétně zaměřené na rozvoj dítěte s vývojovou dysfázií.Také sleduje spolupráci mateřské školy a rodičů s odborníky v podobě klinického logopeda, pracovníků SPC a pracovníků PPP. Cílem výzkumného šetření je na základě rozhovorů s rodiči, učiteli, asistenty pedagoga a přímého krátkodobého pozorování výzkumného vzorku v podobě pěti dětí s vývojovou dysfázií, které jsou vzdělávány v běžné mateřské škole, prozkoumat vzdělávací proces dítěte s vývojovou dysfázií v běžné mateřské škole a zmapovat rizika a přínosy mající vliv na jeho vzdělávání.
This thesis deals with children with impaired communication ability who are educated in regular kindergarden we use preschool also. The implementation of the research was selected as the research sample of 5 children with impaired communication abilities, specifically impaired developmental dysphasia. The theoretical part deals with the classification of impaired communication skills and the definition of developmental dysphasia. Comprehensively deals with the integration and education of children with ICA in regular kindergardens, preschool teacher quality and its role in the development of a child with ICA, focused on the development of children with developmental dysphasia. It also monitors the cooperation of kindergarden, parents and experts in the form of a speech therapist, workers SPC and PPC workers. The purpose of the research is based on interviews with parents, teachers, teacher assistants and direct short-term observation of the research sample in the form of 5 children with developmental dysphasia, who are educated in regular kindergarden to explore the learning process of a child with developmental dysphasia in regular kindergarden and map risks and benefits affecting his education.