dc.contributor.advisor | Felcmanová, Lenka | |
dc.creator | Benešová, Martina | |
dc.date.accessioned | 2017-05-26T22:13:15Z | |
dc.date.available | 2017-05-26T22:13:15Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/65979 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá oblastí školní zralosti, jaké jsou její složky a jak probíhá diagnostika této oblasti u zápisu dětí do první třídy základní školy. Nedílnou součástí je také charakteristika vývoje dítěte v předškolním a mladším školním věku. Hlavním cílem této práce je zjištění, do jaké míry má osoba speciálního pedagoga ve vedení zápisu vliv na jeho kvalitu. Zda se tento fakt odráží v diagnostických materiálech a celkově v pokrytí oblastí školní zralosti. Práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a empirickou. V teoretické části je nastíněna charakteristika klíčových období pro oblast školní zralosti. Jde o předškolní a mladší školní věk. Dále se věnujeme termínům školní zralost a školní připravenost a snažíme se tyto oblasti vymezit. Podrobněji zkoumáme právě školní zralost, představujeme jednotlivé složky, se kterými souvisí i diagnostika. V oblasti diagnostiky se zaměřujeme na jednotlivé dostupné testovací materiály, které se v současnosti nejvíce využívají právě k diagnostice školní zralosti. Ve výzkumné části jsme se zaměřili na kvalitativní výzkum, konkrétně jsme zvolili metodu polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovor probíhal na šesti školách se šesti respondentkami. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | The diploma thesis deals with a field of school readiness, its components and how the diagnostics of this area takes place when enrolling children in the first class at grammar schools. An inseparable part is the characteristic of child's development in preschool and early school age. The main objective of this thesis is to determine the extent to which a special education teacher's management may influence the quality of the enrolment process and whether this fact is reflected in the diagnostic materials and overall coverage in the areas of school readiness. The diploma thesis is divided into two parts, theoretical and empirical. The theoretical section outlines the characteristics of key periods beyond the area of school readiness - preschool and early school age. Furthermore, the terms such as school readiness and school preparedness are being defined. School readiness is examined in more detail; individual components which are related to diagnostics are presented. In the field of diagnostics we focus on individual available test materials, which are currently mostly used to diagnose school readiness. The practical part focuses on qualitative research, specifically a method of semi-structured interview has been chosen. The interview was conducted within six schools including six respondents. Powered by... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Diagnostika školní zralosti v základní škole | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-05-26 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 133707 | |
dc.title.translated | Diagnostics of school readiness in elementary school | en_US |
dc.contributor.referee | Kotvová, Miroslava | |
dc.identifier.aleph | 001781393 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce se zabývá oblastí školní zralosti, jaké jsou její složky a jak probíhá diagnostika této oblasti u zápisu dětí do první třídy základní školy. Nedílnou součástí je také charakteristika vývoje dítěte v předškolním a mladším školním věku. Hlavním cílem této práce je zjištění, do jaké míry má osoba speciálního pedagoga ve vedení zápisu vliv na jeho kvalitu. Zda se tento fakt odráží v diagnostických materiálech a celkově v pokrytí oblastí školní zralosti. Práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a empirickou. V teoretické části je nastíněna charakteristika klíčových období pro oblast školní zralosti. Jde o předškolní a mladší školní věk. Dále se věnujeme termínům školní zralost a školní připravenost a snažíme se tyto oblasti vymezit. Podrobněji zkoumáme právě školní zralost, představujeme jednotlivé složky, se kterými souvisí i diagnostika. V oblasti diagnostiky se zaměřujeme na jednotlivé dostupné testovací materiály, které se v současnosti nejvíce využívají právě k diagnostice školní zralosti. Ve výzkumné části jsme se zaměřili na kvalitativní výzkum, konkrétně jsme zvolili metodu polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovor probíhal na šesti školách se šesti respondentkami. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis deals with a field of school readiness, its components and how the diagnostics of this area takes place when enrolling children in the first class at grammar schools. An inseparable part is the characteristic of child's development in preschool and early school age. The main objective of this thesis is to determine the extent to which a special education teacher's management may influence the quality of the enrolment process and whether this fact is reflected in the diagnostic materials and overall coverage in the areas of school readiness. The diploma thesis is divided into two parts, theoretical and empirical. The theoretical section outlines the characteristics of key periods beyond the area of school readiness - preschool and early school age. Furthermore, the terms such as school readiness and school preparedness are being defined. School readiness is examined in more detail; individual components which are related to diagnostics are presented. In the field of diagnostics we focus on individual available test materials, which are currently mostly used to diagnose school readiness. The practical part focuses on qualitative research, specifically a method of semi-structured interview has been chosen. The interview was conducted within six schools including six respondents. Powered by... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990017813930106986 | |