Zobrazit minimální záznam

Diagnostics of school readiness in elementary school
dc.contributor.advisorFelcmanová, Lenka
dc.creatorBenešová, Martina
dc.date.accessioned2017-05-26T22:13:15Z
dc.date.available2017-05-26T22:13:15Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/65979
dc.description.abstractTato práce se zabývá oblastí školní zralosti, jaké jsou její složky a jak probíhá diagnostika této oblasti u zápisu dětí do první třídy základní školy. Nedílnou součástí je také charakteristika vývoje dítěte v předškolním a mladším školním věku. Hlavním cílem této práce je zjištění, do jaké míry má osoba speciálního pedagoga ve vedení zápisu vliv na jeho kvalitu. Zda se tento fakt odráží v diagnostických materiálech a celkově v pokrytí oblastí školní zralosti. Práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a empirickou. V teoretické části je nastíněna charakteristika klíčových období pro oblast školní zralosti. Jde o předškolní a mladší školní věk. Dále se věnujeme termínům školní zralost a školní připravenost a snažíme se tyto oblasti vymezit. Podrobněji zkoumáme právě školní zralost, představujeme jednotlivé složky, se kterými souvisí i diagnostika. V oblasti diagnostiky se zaměřujeme na jednotlivé dostupné testovací materiály, které se v současnosti nejvíce využívají právě k diagnostice školní zralosti. Ve výzkumné části jsme se zaměřili na kvalitativní výzkum, konkrétně jsme zvolili metodu polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovor probíhal na šesti školách se šesti respondentkami. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with a field of school readiness, its components and how the diagnostics of this area takes place when enrolling children in the first class at grammar schools. An inseparable part is the characteristic of child's development in preschool and early school age. The main objective of this thesis is to determine the extent to which a special education teacher's management may influence the quality of the enrolment process and whether this fact is reflected in the diagnostic materials and overall coverage in the areas of school readiness. The diploma thesis is divided into two parts, theoretical and empirical. The theoretical section outlines the characteristics of key periods beyond the area of school readiness - preschool and early school age. Furthermore, the terms such as school readiness and school preparedness are being defined. School readiness is examined in more detail; individual components which are related to diagnostics are presented. In the field of diagnostics we focus on individual available test materials, which are currently mostly used to diagnose school readiness. The practical part focuses on qualitative research, specifically a method of semi-structured interview has been chosen. The interview was conducted within six schools including six respondents. Powered by...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleDiagnostika školní zralosti v základní školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-26
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId133707
dc.title.translatedDiagnostics of school readiness in elementary schoolen_US
dc.contributor.refereeKotvová, Miroslava
dc.identifier.aleph001781393
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Special Educationen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Special Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá oblastí školní zralosti, jaké jsou její složky a jak probíhá diagnostika této oblasti u zápisu dětí do první třídy základní školy. Nedílnou součástí je také charakteristika vývoje dítěte v předškolním a mladším školním věku. Hlavním cílem této práce je zjištění, do jaké míry má osoba speciálního pedagoga ve vedení zápisu vliv na jeho kvalitu. Zda se tento fakt odráží v diagnostických materiálech a celkově v pokrytí oblastí školní zralosti. Práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a empirickou. V teoretické části je nastíněna charakteristika klíčových období pro oblast školní zralosti. Jde o předškolní a mladší školní věk. Dále se věnujeme termínům školní zralost a školní připravenost a snažíme se tyto oblasti vymezit. Podrobněji zkoumáme právě školní zralost, představujeme jednotlivé složky, se kterými souvisí i diagnostika. V oblasti diagnostiky se zaměřujeme na jednotlivé dostupné testovací materiály, které se v současnosti nejvíce využívají právě k diagnostice školní zralosti. Ve výzkumné části jsme se zaměřili na kvalitativní výzkum, konkrétně jsme zvolili metodu polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovor probíhal na šesti školách se šesti respondentkami. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with a field of school readiness, its components and how the diagnostics of this area takes place when enrolling children in the first class at grammar schools. An inseparable part is the characteristic of child's development in preschool and early school age. The main objective of this thesis is to determine the extent to which a special education teacher's management may influence the quality of the enrolment process and whether this fact is reflected in the diagnostic materials and overall coverage in the areas of school readiness. The diploma thesis is divided into two parts, theoretical and empirical. The theoretical section outlines the characteristics of key periods beyond the area of school readiness - preschool and early school age. Furthermore, the terms such as school readiness and school preparedness are being defined. School readiness is examined in more detail; individual components which are related to diagnostics are presented. In the field of diagnostics we focus on individual available test materials, which are currently mostly used to diagnose school readiness. The practical part focuses on qualitative research, specifically a method of semi-structured interview has been chosen. The interview was conducted within six schools including six respondents. Powered by...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990017813930106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV