Autorita učitele pohledem žáka
Teacher's authority from the pupil's perspective
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/61673Identifikátory
SIS: 106209
Kolekce
- Kvalifikační práce [19346]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Nováková, Daniela
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
21. 5. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Autorita, učitel, žák, třída, základní škola, chování, učení, výchova, přirozená autorita, respekt, metodaKlíčová slova (anglicky)
Authority, teacher, pupil, class, elementary school, behaviour, teaching, upbringing, natural authority, respect, methodTéma bakalářské práce "Autorita učitele pohledem žáka" v úvodu osvětluje důvody, které autora inspirovaly k tomuto výběru. Celý život člověka je protkán autoritami, nejen jako součástí rodiny, ale také v pracovním prostředí a v neposlední řadě autorita v rámci školy. Autorita je nezbytná a všudypřítomná v existenci celé lidské společnosti. Bližší specifikace je vysvětlena v teoretické části v kapitolách: "Autorita" a "Definice autority". Praktická část zdůvodňuje, že přesto, že odpovědi na otázky dává samotný stav dnešního pohledu na statut učitele obecně, na školství celkově - autority a obrazu úrovně učitelského postu v komplexním vnímání široké veřejnosti, je jednou z nejlepších technik výzkumu pohledu žáků na jakékoliv téma: dotazníkové šetření. Představuje školu, jako instituci, na jejíž studenty má v dané problematice pohled nejen rodičů, zákonných zástupců, členů rodiny ale celé společnosti zásadní vliv.
The theme of this thesis "The teacher's autority from the pupil's perspective" in the introduction explains the reasons that inspired the author to this choice. The whole life of man is interwoven with the authorities, not only as a part of the family, but also in the work environment and, last but not least, the authority within the school. The authority is necessary and ubiquitous in the existence of the whole human society. More detailed specification is explained in the theoretical part of the chapter, "authority" and "Definition of authority." The practical part gives reasons for, that although, that the answers to the questions are given on status retrospect the status of teachers in general, the overall education - authority and image-level teaching post in a complex perception of the general public, is the questionnaire investigation one of the best techniques of research point of view of students on any subject. Represents the school, as an institution, where the view of parents, legal guardians, family members, but also the whole society, has in this issue a major impact on students.