Prezentace a obraz knihoven v médiích, mediální obraz knihovníka/knihovnice
Presentation of libraries in media and media representation of librarians
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/61501/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/61501Identifikátory
SIS: 106149
Kolekce
- Kvalifikační práce [22978]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Drobíková, Barbora
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
27. 5. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
knihovnictví, knihovny, marketing, marketingová komunikace, propagace, public relations, media relations, mediální analýzaKlíčová slova (anglicky)
librarianship, libraries, marketing, marketing communications, advertising, public relations, media relations, media analysisCílem předkládané diplomové práce je popsat současný stav propagace v knihovnách a analyzovat jejich mediální obraz a obraz knihovníků v letech 2007-2011. První část zachycuje teoretické poznatky o marketingových a propagačních nástrojích používaných v knihovnách, se zvláštním zaměřením na mediální nástroje. Druhá část pak navazuje praktickou částí, která sleduje aplikaci popsaných nástrojů a výsledky jejich působení vzhledem k veřejnosti. Teoretické poznatky podložené zvláště myšlenkami Philipa Kotlera byly doplněny praktickými poznatky získanými z mediální analýzy z let 2007-2011, jejíž data byla získána z databáze Anopress. Zmapování současné marketingové situace v oblasti médií pro knihovny představuje možnost, jak inovovat svoje marketingové postupy a přilákat do knihovny více spokojených uživatelů.
The aim of this thesis is to analyze the media image of libraries and librarians in the years 2007-2011. The first part describes the theoretical knowledge of marketing and promotional tools used in libraries, with a particular focus on media tools. The second part is followed by a practical part, which monitors the application of these tools and the results of their action with regard to the public. Theoretical knowledge based ideas Philip Kotler were supplemented with a practical knowledge gained from the media analysis of the years 2007-2011, whose data were obtained from the database Anopress. Mapping the current marketing situation in the media library for a chance to innovate their marketing practices and to attract to the library and more satisfied users.