Dětská tolerance k reklamám
Childrens tolerance for advertisements
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/60168Identifiers
Study Information System: 89311
Collections
- Kvalifikační práce [19358]
Author
Advisor
Referee
Duschinská, Karolina
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
French Language oriented at education - Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
4. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
reklama, televize, spotřební chování, děti, Rada pro reklamu, kodex reklamyKeywords (English)
advertisement, television, consumer behavior, children, Advertising Council, code of advertising practiceObsahem této bakalářské práce je analýza reklamní komunikace jako fenoménu dnešní doby, především ve vztahu k dětské cílové skupině. Práce se zaměřuje na televizi, jakožto na neúčinnější reklamní médium. Teoretická část nejprve obecně pojednává o charakteristice televizního média, poté televizi specifikuje jako prostředek reklamní komunikace. Práce se dále soustředí na reklamu jako takovou, její cíle a specifika. Pozornost je také věnována dětskému adresátovi a legislativním a etických opatřením, která ho v oblasti reklamy ochraňují. Konkrétně se práce zaměřuje na míru dětské tolerance k TV reklamě a na základě kvalitativního výzkumu hodnotí, jaké povědomí mají děti o reklamě a co jim na ní vadí.
The content of this bachelor's thesis is the analysis of advertising communication as the phenomena of contemporary world, especially in the relation to target group of children. The work focuses on the television being the most effective advertising medium. The theoretical part firstly deals with characterizing of the television medium, then it specifies television as the tool of advertising communication. Subsequently, the work concentrates on the advertising itself, its goals and specifics. The attention is also paid to child addressees and legislative and ethical precautions that protect them in the area of advertisement. The work specifically focuses on the level of child's tolerance to television advertisement and on the basis of qualitative research, it evaluates the child's knowledge of advertisement and what they mind about it.