Dětská tolerance k reklamám
Childrens tolerance for advertisements
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/60168Identifikátory
SIS: 89311
Kolekce
- Kvalifikační práce [19358]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Duschinská, Karolina
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
4. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
reklama, televize, spotřební chování, děti, Rada pro reklamu, kodex reklamyKlíčová slova (anglicky)
advertisement, television, consumer behavior, children, Advertising Council, code of advertising practiceObsahem této bakalářské práce je analýza reklamní komunikace jako fenoménu dnešní doby, především ve vztahu k dětské cílové skupině. Práce se zaměřuje na televizi, jakožto na neúčinnější reklamní médium. Teoretická část nejprve obecně pojednává o charakteristice televizního média, poté televizi specifikuje jako prostředek reklamní komunikace. Práce se dále soustředí na reklamu jako takovou, její cíle a specifika. Pozornost je také věnována dětskému adresátovi a legislativním a etických opatřením, která ho v oblasti reklamy ochraňují. Konkrétně se práce zaměřuje na míru dětské tolerance k TV reklamě a na základě kvalitativního výzkumu hodnotí, jaké povědomí mají děti o reklamě a co jim na ní vadí.
The content of this bachelor's thesis is the analysis of advertising communication as the phenomena of contemporary world, especially in the relation to target group of children. The work focuses on the television being the most effective advertising medium. The theoretical part firstly deals with characterizing of the television medium, then it specifies television as the tool of advertising communication. Subsequently, the work concentrates on the advertising itself, its goals and specifics. The attention is also paid to child addressees and legislative and ethical precautions that protect them in the area of advertisement. The work specifically focuses on the level of child's tolerance to television advertisement and on the basis of qualitative research, it evaluates the child's knowledge of advertisement and what they mind about it.