Zobrazit minimální záznam

Visual experince as example and pattern in relation to the expansion and influence into human life
dc.creatorNohejl, Jiří
dc.date.accessioned2021-05-19T14:44:25Z
dc.date.available2021-05-19T14:44:25Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/58759
dc.description.abstractThe main theme of this dissertation is to define an image as a visual experience. The human interaction is described by the author himself as a perception of the image, which serves as an information unit that could be presented as a possibility, example and pattern for the individual. There is an emphasis on the process of perception itself and on the way of interaction of an individual emphasizing the context of social learning and imitation in this text. The analysis of the principles of this interaction leading into introduction of the partial interactive models covering these processes is formed by the essential plane. The structure of the thesis is divided into ten main chapters in which the author tries to introduce a category of perception, a definition of the image and imitation as a tool of cultural transmission, presentation of the units of this transmission, the process of the interaction itself and analogous example of the fundamental role that a person in this interaction holds. There are also three analogies of these roles, which refer to the anthropological universal interaction describing the man as a gatherer and hunter. Their main purpose is to illustrate the form of a human experience better. Finally, there are reflections on the topic above. The possibilities and results, which...en_US
dc.description.abstractÚstředním tématem této práce je snaha definovat obraz jako vizuální zkušenost. Takové vnímání obrazu lze uchopovat jako interakci člověka, kde se tento obraz stává informační jednotkou, která pro člověka může představovat možnost, příklad, vzor. Důraz je v tomto textu kladen na proces samotné percepce jedince a na způsob interakce s akcentem na kontext sociálního učení a napodobování. Podstatnou rovinou je analýza principů této interakce vyúsťující v představení jednotlivých interakčních modelů zastřešujících tyto procesy. Struktura práce je členěna do 10 hlavních kapitol. V nich se autor pokusil představit kategorie, jako jsou vnímání, definování obrazu, napodobování jako nástroj kulturního přenosu, představení jednotek tohoto přenosu, vlastní proces interakce a analogický příklad jednotlivých základních rolí, které jedinec v této interakci zastává. Jako nadstavba jsou uvedeny tři analogie těchto rolí, které odkazují na antropologickou univerzální interakci, která popisuje člověka jako sběrače a lovce. Ty mají za úkol lépe ilustrovat formu lidského způsobu prožívání. V závěru je uvedena reflexe nad tématem a jsou zde popsány možnosti a východiska, které tato práce může v praktické podobě poskytnout.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectImageen_US
dc.subjectvisual experienceen_US
dc.subjectperceptionen_US
dc.subjectimitationen_US
dc.subjectsimulationen_US
dc.subjectcopyen_US
dc.subjectanalogyen_US
dc.subjectmimesisen_US
dc.subjectsimilarityen_US
dc.subjectpattern,exampleen_US
dc.subjectpossibilityen_US
dc.subjectinstructionen_US
dc.subjectinteractionen_US
dc.subjectrole modelen_US
dc.subjectcultureen_US
dc.subjecteidosen_US
dc.subjectmodelen_US
dc.subjectmemesen_US
dc.subjectmirror neuronsen_US
dc.subjectplayersen_US
dc.subjectspectactorsen_US
dc.subjectobserversen_US
dc.subjectvaluesen_US
dc.subjectgatheringen_US
dc.subjectgatherersen_US
dc.subjecthuntersen_US
dc.subjectcollectingen_US
dc.subjectclassificationen_US
dc.subjectcomparisonen_US
dc.subjectcategorizationen_US
dc.subjectObrazcs_CZ
dc.subjectvizuální zkušenostcs_CZ
dc.subjectpercepcecs_CZ
dc.subjectimitacecs_CZ
dc.subjectsimulacecs_CZ
dc.subjectkopiecs_CZ
dc.subjectanalogiecs_CZ
dc.subjectnápodobacs_CZ
dc.subjectmimesiscs_CZ
dc.subjectpodobnostcs_CZ
dc.subjectvzorcs_CZ
dc.subjectpříkladcs_CZ
dc.subjectmožnostcs_CZ
dc.subjectnávodcs_CZ
dc.subjectinterakcecs_CZ
dc.subjectrolecs_CZ
dc.subjectkulturacs_CZ
dc.subjecteidoscs_CZ
dc.subjectmodelcs_CZ
dc.subjectmemycs_CZ
dc.subjectzrcadlové neuronycs_CZ
dc.subjecthráčics_CZ
dc.subjectdivácics_CZ
dc.subjectpozorovatelécs_CZ
dc.subjecthodnotycs_CZ
dc.subjectsběračstvícs_CZ
dc.subjectsběračics_CZ
dc.subjectlovcics_CZ
dc.subjectsběratelstvícs_CZ
dc.subjectklasifikacecs_CZ
dc.subjectsrovnánícs_CZ
dc.subjectkategorizacecs_CZ
dc.titleObraz jako příklad a vzor v kontextu jeho vlivu a rozšíření na prožívání života člověkacs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-02-06
dc.description.departmentInstitute of Ethnologyen_US
dc.description.departmentÚstav etnologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId133755
dc.title.translatedVisual experince as example and pattern in relation to the expansion and influence into human lifeen_US
dc.contributor.refereeWittlich, Filip
dc.identifier.aleph001587909
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineCultural Studiesen_US
thesis.degree.disciplineKulturologiecs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav etnologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Ethnologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csKulturologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enCultural Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csÚstředním tématem této práce je snaha definovat obraz jako vizuální zkušenost. Takové vnímání obrazu lze uchopovat jako interakci člověka, kde se tento obraz stává informační jednotkou, která pro člověka může představovat možnost, příklad, vzor. Důraz je v tomto textu kladen na proces samotné percepce jedince a na způsob interakce s akcentem na kontext sociálního učení a napodobování. Podstatnou rovinou je analýza principů této interakce vyúsťující v představení jednotlivých interakčních modelů zastřešujících tyto procesy. Struktura práce je členěna do 10 hlavních kapitol. V nich se autor pokusil představit kategorie, jako jsou vnímání, definování obrazu, napodobování jako nástroj kulturního přenosu, představení jednotek tohoto přenosu, vlastní proces interakce a analogický příklad jednotlivých základních rolí, které jedinec v této interakci zastává. Jako nadstavba jsou uvedeny tři analogie těchto rolí, které odkazují na antropologickou univerzální interakci, která popisuje člověka jako sběrače a lovce. Ty mají za úkol lépe ilustrovat formu lidského způsobu prožívání. V závěru je uvedena reflexe nad tématem a jsou zde popsány možnosti a východiska, které tato práce může v praktické podobě poskytnout.cs_CZ
uk.abstract.enThe main theme of this dissertation is to define an image as a visual experience. The human interaction is described by the author himself as a perception of the image, which serves as an information unit that could be presented as a possibility, example and pattern for the individual. There is an emphasis on the process of perception itself and on the way of interaction of an individual emphasizing the context of social learning and imitation in this text. The analysis of the principles of this interaction leading into introduction of the partial interactive models covering these processes is formed by the essential plane. The structure of the thesis is divided into ten main chapters in which the author tries to introduce a category of perception, a definition of the image and imitation as a tool of cultural transmission, presentation of the units of this transmission, the process of the interaction itself and analogous example of the fundamental role that a person in this interaction holds. There are also three analogies of these roles, which refer to the anthropological universal interaction describing the man as a gatherer and hunter. Their main purpose is to illustrate the form of a human experience better. Finally, there are reflections on the topic above. The possibilities and results, which...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologiecs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU
dc.identifier.lisID990015879090106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV